Gå til innhold

Fallskjermkurs: var det verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tatt fallskjermkurs?

Snart starter kurset jeg skal på. 
Grunnen til at jeg starter med dette er ettersom jeg har et behov for adrenalin,
jeg trenger utfordringer og elsket fallskjermhoppet jeg tok for noen år tilbake. Jeg tror absolutt dette kan være noe for meg. 

Men nå begynner jeg å grue meg veldig. Jeg overtenker og begynner egentlig å revurdere alt ... Hva om dette ikke er noe for meg likevel? Hva om jeg ikke klarer å balansere meg i luften? Klarer jeg å lande trygt? Hva skjer dersom hovedskjermen skytes ut feil og stenger for ekstraskjermen? Eller om det er en knute på begge? Altså hva som helst kan jo skje ... Jeg begynner å bli urolig, og det er jo ikke et godt tegn ... Dessuten er jeg redd det ikke kommer til å være verdt det. 

 

Jeg er ute etter å høre fra dere som har erfaring.
Var det verdt det? Er det mulig å føle seg trygg?

 

Anonymkode: fc996...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer på vegne av min samboer som har 25 år i sporten:

De tankene du har er helt normale. Men siden du allerede har hatt en god opplevelse, så gi det et forsøk. Det med balansen lærer du deg etterhvert. Er du usikker kan du evt ta noen timer i en vindtunnel først. Finnes blant annet en på Voss. 
 

Sist men ikke minst: Vær ærlig mot deg selv og følg magefølelsen. Det krever mer mot å stoppe enn å bare fortsette om det føles feil.

Anonymkode: 1ed16...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaa ! Det syns jeg

Er du den typen som fryser når du blir redd ? Så ville jeg funnet en annen sport da en må kunne reagere og tenke klart om noe uventet skjer.

Anonymkode: 397d8...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...