Gå til innhold

Kan man videreselge personlige skilt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet av en kar i et lyskryss som ga meg visittkortet sitt og sa at han ville kjøpe mitt personlige registreringsnummer for 15000 kr. Jeg ble litt paff og svar skyldig, men er det egentlig mulig og lovlig? Følger ikke dette bilen?

Anonymkode: f1753...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre. Skal du selge bilen din, må du huske å fjerne knytningen til det personlige bilskiltet. Du beholder rettigheten til det personlige bilskiltet og kan bruke det på en annen bil.»

Dette er hentet fra Statens Vegvesen sine sider.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betalte 9000 kroner for å få rettighetene til å ha det du har på skiltet i 10 år. Han ønsker nok bare at du skulle si fra deg de rettighetene/si opp avtale.
Tror ikke det er ulovlig og du har jo full rett til å si nei til hans ønske.

Les mer om personlige bilskilt hos vegvesenet:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/skilt/personlig-bilskilt

Anonymkode: 6df71...454

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannen min sin bil, men er videresalg av skilt eller skiltrettighet ulovlig, trenger jeg jo ikke å fortelle dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble stoppet av en kar i et lyskryss som ga meg visittkortet sitt og sa at han ville kjøpe mitt personlige registreringsnummer for 15000 kr. Jeg ble litt paff og svar skyldig, men er det egentlig mulig og lovlig? Følger ikke dette bilen?

Hvis det var mulig å selge skiltet ville jeg sagt at 15 000 var alt for lite. Dere vik jo bare sitte igjen med 6 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige bilskilt burde auksjoneres, slik det gjøres i UK. Enkelte betaler millioner av kroner for de mest populære skiltene.

Eks. 25 0:  400 000 GBP (muligens en eier av en Ferrari 250 GTO - verdens dyreste bil)

Anonymkode: d0b1d...54b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...