Gå til innhold

Vet jeg er overfladisk , men ..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, jeg har pratet noen dager med en som tok kontakt med meg på Tinder, helg greit utseende, men ikke wow liksom. Så spurte han om høyden min og sa han håpet at jeg var under 167 cm fordi han var 168 . Og der forsvant lysten på å treffe han helt 🙈 Jeg vet at med min kresenhet må jeg finne meg i å være singel for evig tid, men jeg kan heller ikke for at jeg har preferanser . 

Anonymkode: 2d303...a2e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit det. Er jo du som evt går glipp av noe her i livet.

Anonymkode: 486d1...314

• Liker 4
Skrevet

Jeg har preferanser selv, men dette med høyde er bare idiotisk. Jeg tror det bunner i mindreverdighetskomplekser og dårlig selvbilde. Du hører jo mennene som skal ha en lav kvinne: jo fordi de skal føle seg store og sterke, beskyttende og fulle av makt som kan kaste dama hit og dit. Og de lave kvinnene som skal ha en høy mann som beskytter de. Og det ser jo så bedårende ut med 50 cm høydeforskjell.... Nei. Det ser ut som pappa er ute med ungen sin. 

Jeg er 165 cm selv og har vært med menn på 170 cm og lavere. Har ikke møtt en mann som er like høy som meg enda. Hadde ikke vært en dealbreaker. Faen så mye viktigere ting det er her i livet, enn høyde på mennene og lengden og tykkelsen på pikken deres. Jeg er så glad for at jeg ikke er overfladisk og har gode verdier. 

Anonymkode: 20b8d...46d

• Liker 14
Skrevet

Skjønner deg veldig godt

Anonymkode: 8b6a8...4b8

• Liker 4
Skrevet

Hva i huleste gjør en mann på 168 på tinder egentlig? Vanskelig for en på 178

Anonymkode: dfa58...1d9

• Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker meg en høy, mørk macho man . Og det er mine preferanser . Føler ikke jeg har dårligere verdier av den grunn? 

• Liker 6
Skrevet

Det går fint, der er nok kvinner for små menn som han også. Jeg hadde ikke syntes det var noe problem med hans høyde. Jeg er 163.

Anonymkode: 974c5...38d

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker meg en høy, mørk macho man . Og det er mine preferanser . Føler ikke jeg har dårligere verdier av den grunn? 

Så spørs det jo på hvodan du ser ut selv da om du greier å fange en høy og mørk mann?

Anonymkode: a3e9f...d33

Skrevet

Vanskelig å tro på denne historien ;)

Anonymkode: 08bf5...b2c

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg har pratet noen dager med en som tok kontakt med meg på Tinder, helg greit utseende, men ikke wow liksom. Så spurte han om høyden min og sa han håpet at jeg var under 167 cm fordi han var 168 . Og der forsvant lysten på å treffe han helt 🙈 Jeg vet at med min kresenhet må jeg finne meg i å være singel for evig tid, men jeg kan heller ikke for at jeg har preferanser . 

Har du en preferanse så har du en preferanse, men hvis du liker fyren burde du gi han en sjanse. Du vet aldri om dette egentlig er drømmefyren, but then again - hvor høy er du egentlig?

• Liker 2
Skrevet

Du er jo ikke noe mer overfladisk enn han, han hadde åpenbart også krav til høyden for kvinner...

Anonymkode: 8d3c1...d7a

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spørs det jo på hvodan du ser ut selv da om du greier å fange en høy og mørk mann?

Anonymkode: a3e9f...d33

Haha som om det er Guds nåde å skulle hige etter en spesifikk mann som er høy og mørk🙄 men det er det reklamer, film, serier og overalt generelt at livet tydeligvis handler om at en kvinne skal kapre en sånn mann, få barn og gifte seg🙄 synes blonde menn er penere. Og dessuten så er det mange damer som ser veldig vanlige ut og langt fra modellpene som klarer å kapre en såkalt «mørk og kjekk» mann. Har sett de mange steder. Ofte så er det damer med guttekropp og ingen former som får disse mørke mennene har jeg lagt merke til🤔 så er ingen tryllekunst å kapre det man vil. Men det er veldig avhengig av at man er sosial og er i riktig miljø. Nytter ikke å sitte i Norges minste by 24/7 og gå på Nav for å finne en kjekk og oppegående mann. 

Anonymkode: ae8b8...583

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor høy du er selv da. Hvis du feks er som meg som er 180 cm så kan folk si akkurat hva de vil om høydepreferanser, det er IKKE aktuelt å date en som er så lav. men ned til ca 5 cm lavere enn meg går helt fint, selv om jeg foretrekker menn som er høyere enn meg.

Anonymkode: 675fe...575

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 163 cm og min preferanse er at mannen må være minst 170. 

Anonymkode: 38705...081

• Liker 2
Skrevet

2 cm? Du vil ikke møte en mann pga han er  2 cm lavere enn hva du har satt som kriteriet. Ja da skjønner jeg jo at folk er single i mange år. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnelige Seinfeldt? Alle damene Seinfeldt hadde i serien ble dumpet for latterlige grunner. Tær, kommabruk, latter osv. Og han forble singel i showet. Skuespillere som fikk rollen som Seinfeldts kjæreste i serien visste at det var for kun 2-3 episoder.

Preferanser er helt greit. Det er tillatt og ha preferanser høyde, øyenfarge, hårfeste, penger , pikklengde. etnisitet Ingen kan si at dette er feil.

At han forteller på forhånd sin høyde tyder vel på at han har vært borti folk som deg tidligere og sparer tid og penger. Slipper å bruke tid på noe som ikke blir noe av. Godt tenkt av han. Tror neppe han har preferanser på høyde selv, som noen antydet, men har vært ute en vinterdag før og sparer seg selv for ubehageligheter. 

menn kjenner meget godt til hypergamiet som kvinner (flest) styres av. Han veit utrolig godt at høyde er en av de mest vanlige preferansene og at han selv er 12 cm under mannlige gjennomsnitt og er nødt om finne DEN dama som ser igjennom akurat det.

Stakkars mann.  Jeg er selv 178 og trodde jeg var normalt høyde. Hadde ikke tenkt tanken før jeg ble oppmerksom på det i voksen alder. Men da var jeg allerede gift og hadde blitt far. Så det gikk jo bra. Heldigvis ble min sønn 184cm så da slipper han det problemet i sitt liv.

Anonymkode: 9ce7e...23a

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal det være feil å ønske seg noe? Nei TS, du er ikke overfladisk. Du har noen ønsker om å finne deg en mann som har litt høyde. Ser ikke helt problemet? 

Er jo samme for meg det. Jeg er selv en mann med litt høyde og søker kvinner som liker å ta vare på seg selv og som trener regelmessig. Rett og slett fordi det passer min livsstil. 🙂

Så hvis du ikke føler deg komfortabel med å date en mann på 168, så gir du han muligheten til å finne seg noen som ikke har samme preferanser som deg også kan du søke videre til du finner en som matcher dine ønsker. 🙂

Anonymkode: cb088...64b

• Liker 3
Skrevet

Det er helt fair å ha preferanser. At du på grunn av preferansene avfeier noen som kan være drømmemannen, er jo ditt problem. 

Anonymkode: 7b0b6...0be

Skrevet

Glad jeg ikke trenger å tenke så mye på høyde med mine 159 cm😂

Anonymkode: ba43c...264

Skrevet

Jeg er bare 160 cm selv, men foretrekker høye og blonde gutter. Og da mener jeg høye, 1,90 høye, og helt lyseblonde, med klarblå, gjerne isblå øyne. Ser jo at dette er fellesnevneren blant de jeg har vært sammen med tidligere, uten at jeg bevisst har gått ut og lett etter slike menn. Likevel er det sånn de ser ut, de jeg har vært sammen med. Så jeg har nok hatt en helt tydelig preferanse, om enn noe ubevisst.

Mannen jeg tilslutt endte opp med er også 1,90 høy, lyseblonde tykt hår og klarblå øyne. Syns ikke det er noe galt i å ha slike krav jeg. Hvis man har så spesifikk smak så må man vel få lov til det? Det er såklart andre krav som skal oppfylles også, ikke bare "enhver høy, blond mann" lissom... Og så stusser jeg litt over at ingen ser ut til å foretrekke lave menn. Er ikke det litt rart? Noen må vel ha en sånn preferanse også, alle har vel ikke lik smak? Eller...? 

Anonymkode: 641ed...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...