Gå til innhold

Du som har høy IQ

Hva er din IQ?  

91 stemmer

1. 1. Hva er din IQ?

• 85 - 90
      3
    • 91 - 103
      2
    • 110 - 115
      9
    • 116 - 125
      31
    • 130 ++
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet

IQ ca 140 (testet 137 og 145)

Hva er dine vaner/ uvaner ?

Uvaner blir vel at jeg er ganske gjennomført rotete og er et ekstremt nattemenneske, er svært uproduktiv de første timene på dagen og de fleste gjennombruddene i arbeid skjer mellom 00-04 på natten. 

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Hovedsaklig jobber jeg jo hjemme om dagen, så det er nok det jeg gjør mest av hjemme.

Jeg ser på forelesninger i diverse tema jeg er interessert i, forrige uke var det forelesningsserien til Michael Sandel fra Harvard om moralfilosofi. Denne uken er det bruk av konvolusjonelle nevrale nett til bildeklassifisering. Ser også det meste som foregår av politiske debatter og bruker sikkert ca 1t om dagen på div. nyheter. Ellers når jeg skal sove ser jeg på netflix.

Har du mange interesser, og hva?

Ikke særlig med hobbyer unntatt litt dataspill og tv, men jeg er interessert i omtrent alt fra filosofi til medisin, til kvantefysikk og bruker mye tid på å lære mer .

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Ja jeg er flink til å formidle meningene mine, men jeg er også alt for dårlig til å la ting gå. Om jeg vet jeg har rett og noen andre tar feil klarer jeg ikke å unngå å korrigere dem, ofte litt nedlatende. Jeg har blitt fortalt at jeg må slutte å være så politiker hele tiden, men jeg klarer ikke helt unngå å bruke alle retoriske triks for å vinne alle diskusjoner.

Hvilket dyr har du?

Ingen.

Hva tenker du om kosthold/trening?

Trening er bra, gjør det 0-4 ganger i uken avhengig av energi, kosthold burde jeg brydd meg mer om.

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?

Sitcom's og politisk satire er vel det jeg ler av for det meste. 

Skrevet
17 timer siden, Callisto83 skrev:

Føler dere selv at det er noen sammenheng mellom å være flink til og se mønstre i geometriske figurer, og hverdagslivet? 

Da tenker jeg spesifikt på menneskelige relasjoner, utfordringer, emosjoner, økonomi etc.

Sist men ikke minst, hva får dere ut av et medlemskap? Gir det noen konkrete fordeler, bortsett fra at det koster penger hvert år?

Hva man får ut av et medlemsskap er litt opp til hver enkelt. De som ikke deltar på noe, får selvfølgelig ikke mye valuta for pengene. 
Først og fremst får man et veldig verdifullt nettverk. Både sosialt og faglig. Det er et fora der man kan få hjelp og råd om det meste, det er alltid noen som kan mye om det du lurer på. Det er sosialt, dersom man ønsker det. De fleste større byer har jevnlige treff og aktiviteter. Alt er styrt av medlemmene, og alle kan ta initiativ til det de selv ønsker å gjøre. Noen møtes over en øl eller kaffe, noen har brettspillkvelder, drar på escape rom, griller eller går pokemonturer på sommeren, går fjellturer, spiller sjakk, har filmkveld, hytteturer, strikkekveld, julebord, pokerkveld osv. Noen får praktisk hjelp til å flytte. Folk blir venner, og besøker hverandre på tvers av landet (ikke nå da, men til vanlig). Det er også et veldig aktivt miljø på nett, som trekker både de sosiale og de som ikke ønsker å møtes live. Det er tunge faglige diskusjoner, det er etiske dilemma, det er mye tull og fjas. I en periode var det live-diskusjon under Paradise Hotell-sendingene (tror jeg, eller noe tilsvarende) som engasjerte overraskende mange. Man diskuterer politikk, mat, planter, oppussing, romfart, dyr, barneoppdragelse, biler, sport, økonomi, sex og dating, trening, osv. Her er det egentlig ingen grenser. 

Det fineste er at takhøyden er stor. Man møtes med en grunnleggende respekt. De fleste diskuterer på en fin måte. 
(Men det finnes idioter der som andre steder, og du må være forberedt på å måtte bevise påstandene dine dersom du kommer med noe folk ikke tror på)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde sånne IQ tester skulle inneholde flere deler? Verbale, matematisk osv. 

Anonymkode: f9a71...20b

Det man måler, er det som kaller flytende IQ. Dette er konstant hele livet, og når du måler så er testene ikke avhengig av forkunnskaper innenfor noe felt (annet enn at du får forklart hvordan oppgavene funker)

Når du drar inn kunnskap, er det krystalisert IQ. Denne kan selvfølgelig økes ved læring. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge mensa har jeg en IQ på 160. Har tatt testen 3 ganger. 1 person av 30000 scorer så høyt, eller høyere. I Norge har under 200 personer så høy IQ. Er usikker på om det er en gave eller en svøpe. Var medlem av Mensa i noen år, deltok på noen treff/møter, men giddet ikke mer. 

Anonymkode: a0c56...b18

Verken Mensa sin nettest, eller FRT som de har lisens til å teste live med, måler så høyt. Det er veldig krevende (både tid, penger og arbeid) å lage tester på dt nivået, fordi det er så få som ligger der. Det er derfor veldig dyrt å ta disse testene. Den overvåkede testen har du heller ikke lov til å ta tre ganger. Det finnes to versjoner av den. A-testen kan du ta to ganger og B-testen en. Aldri samme test tre ganger. Og etter disse forsøkene får du ikke ta den mer. Det er heller ingen som tar den på nytt dersom du kommer over kravet (da tar de heller en større test hos psykolog som kan måle litt høyere), og det er usannsynlig at du har "strøket" to ganger på FRT og så makset den siste gang. 

Siden det tydeligvis er lenge siden du testet, har du sannsynligvis tatt en test med SD 25, mot SD 15 som brukes nå. Da sammenligner du på en måte celcius og farenheit. Det måler det samme men ikke på samme skala. Din 160 er derfor det som i dag heter 138. Det er høyt, men på ingen måte eksepsjonelt.

Anonymkode: dcca6...5be

Skrevet (endret)
På 13.10.2020 den 22.13, Hoppetaujenta skrev:

De ekte glupingene svarer neppe. :fnise:  (upps...der glemte jeg meg visst! :sjokkbla: )

Jeg skal ikke skryte men jeg havnet rett i mensagruppen på første spørsmålet 👏👏👏   🐿️. :)

Endret av Theo_1
Skrivefeil
Skrevet

Dere som er Mensa medlem osv, får dere likt resultat på hjemmetesten? Hvis jeg fikk 121 poeng, hvor mye hadde jeg fått om jeg tok den ekte? Finner ikke svar noen steder.😞

Om jeg har 100 iq eller 121, så vil jeg så gjerne vite det. Jeg gikk glipp av skole osv, pga ulike ting, så jeg vet ikke hvordan jeg egentlig hadde klart meg på skolen.

Mensa hjemmetest kan vel ikke lage en test som er så stor forkjell da? Det er to forkjellig svar om du har 100 eller 121 liksom. 

Tusen takk til den som har ett godt svar til meg🌹 

Anonymkode: 0c69e...da0

Skrevet

Iq ca. 125/130

Hva er dine vaner/ uvaner ?

Jeg utsetter ofte gjøremål til siste liten, er heller litt lat enn flittig. Når jeg skal lære noe så er jeg så effektiv som mulig og hater å kaste bort tid.

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Har det veldig fint i eget selskap. Dyrker interessene mine og kjeder meg ekstremt sjeldent. Vil mye heller tilbringe en kveld hjemme enn ute. Egentid med meg og familien er gull👌🏻

Har du mange interesser, og hva?

Ja, har mange interesser. Blir veldig inspirert av å utfordre meg selv, spesielt kreativt. Holder på med maling, tegning, digital tegning, DIY alt mulig, musikk, film og foto, cosplay, sminke og mote, synger i kor, pusler puslespill, samler på miniatyrting, leser bøker, ser spennende dokumentarer, driver med diverse planter i leiligheten, interiør, scrapbooking, skriver av og til kronikk og popvit-artikler, elsker å gå på kino,  

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Ja, det vil jeg absolutt si. Elsker å formidle og forklare på en tydelig og ryddig måte. Er god på argumentasjon og logisk oppbygning av hvordan ting henger sammen og da også hvorfor min mening er "riktig" (satt på spissen). Er ikke alltid jeg gidder å diskutere fordi det blir dårlig stemning. Ingen liker en bedreviter, så jeg velger mine kamper med omhu.

Hvilket dyr har du?

Jeg har rotter 🐭🐀

Hva tenker du om kosthold/trening?

At det er viktig, men at jeg ikke er så flink på det. Er litt for glad i å nyte livet med alt av god mat og drikke som følger med. Blir fort mentalt rastløs så har aldri helt greid å knekke treningskoden, kjeder meg for lett når noe blir repetativt. Eks, joggeturer eller bare turer. Er likevel veldig glad i naturen, men liker bedre å oppholde meg i naturen enn å bare gå for å gå.

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?

Jeg har litt sær humor, ler gjerne av litt dumme eller random ting.

Jeg ler av: Kongen befaler, Mr.Bean, Ylvis, ut i vår hage, brille, lørdagsrådet, Harald eia, Else kåss Furuset, førstegangstjenesten, folk som driter seg ut på YouTube, "react" videoer 

Anonymkode: cc502...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...