Gå til innhold

Du som har høy IQ

Hva er din IQ?  

91 stemmer

1. 1. Hva er din IQ?

• 85 - 90
      3
    • 91 - 103
      2
    • 110 - 115
      9
    • 116 - 125
      31
    • 130 ++
      46

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler dere selv at det er noen sammenheng mellom å være flink til og se mønstre i geometriske figurer, og hverdagslivet? 

Da tenker jeg spesifikt på menneskelige relasjoner, utfordringer, emosjoner, økonomi etc.

Sist men ikke minst, hva får dere ut av et medlemskap? Gir det noen konkrete fordeler, bortsett fra at det koster penger hvert år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hva er dine vaner/ uvaner ?

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Har du mange interesser, og hva?

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Hvilket dyr har du?

Hva tenker du om kosthold/trening?

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Anonymkode: 0c69e...da0

135+++ her, er en smådeprimert/småangstfylt taper uten sosialt nettverk, liker å spille pc spill som involverer strategi og intellekt, sitter på rumpa og ser på youtube etc mye, er ekstremt god i statistikk og matematikk, og synes det er morro når folk sier ting som er forbudt å si på tross av at det er delvis sant, spiser ferdiglaget usunn mat trener ikke, satser på tidlig naturlig avgang

Høy IQ er nødvendig for å dytte vitenskapen fremover, men for å lykkes best mulig i samfunnet for sin egen del, er det ikke noe sterk korrelasjon mellom IQ og f.eks økonomisk suksess, eneste korrelasjonen er på nedsiden hvor de med lav IQ sliter veldig i samfunnet, og samfunnet sliter veldig med dem...

Jeg sitter her som samfunnets bunnslam, med høy IQ, og selv om dere KG folk fremstår som ekstremt dumme (no offense), er fakta at gitt samfunnets struktur, er det dere som er best egnet til å utnytte dere av det. Personlig tror jeg at samfunnsstrukturen er blitt noe pervers etterhvert, vis meg insentivene så vil jeg vise deg resultatet, dagens struktur er ikke stabil og er nødt til å kollapse, så spørsmålet er bare hvordan det kollapser og hvordan verden blir etter det, kan gå alle veier det, kanskje derfor det er så store dmeografiske endringer for tiden fordi en håper å dytte kollapsen i "riktig" retning gjennom dette som angivelig er kommunisme.

Lykke til.

Anonymkode: 74a72...714

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid trodd at iq 120-140 var ganske normal.

Skrevet

Jeg trodde sånne IQ tester skulle inneholde flere deler? Verbale, matematisk osv. 

Anonymkode: f9a71...20b

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo som at flertallet har 130+

Anonymkode: 237a9...5e6

Det er fordi trådstarter henvender seg til oss med høy IQ. De med lavere svarer naturlig nok ikke. 

Anonymkode: 1df3e...294

• Liker 2
Skrevet

Slike hjemmetester blir jeg aldri helt klok (ironisk nok) på. Jeg scorer alt i fra 110-135 alt etter hvilke test jeg tar og hva de ulike testene går ut på. Derfor tar jeg også resultatene med en god klype salt. Men det er jo litt gøy da.  

Anonymkode: 24ed7...a49

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

135+++ her, er en smådeprimert/småangstfylt taper uten sosialt nettverk, liker å spille pc spill som involverer strategi og intellekt, sitter på rumpa og ser på youtube etc mye, er ekstremt god i statistikk og matematikk, og synes det er morro når folk sier ting som er forbudt å si på tross av at det er delvis sant, spiser ferdiglaget usunn mat trener ikke, satser på tidlig naturlig avgang

Høy IQ er nødvendig for å dytte vitenskapen fremover, men for å lykkes best mulig i samfunnet for sin egen del, er det ikke noe sterk korrelasjon mellom IQ og f.eks økonomisk suksess, eneste korrelasjonen er på nedsiden hvor de med lav IQ sliter veldig i samfunnet, og samfunnet sliter veldig med dem...

Jeg sitter her som samfunnets bunnslam, med høy IQ, og selv om dere KG folk fremstår som ekstremt dumme (no offense), er fakta at gitt samfunnets struktur, er det dere som er best egnet til å utnytte dere av det. Personlig tror jeg at samfunnsstrukturen er blitt noe pervers etterhvert, vis meg insentivene så vil jeg vise deg resultatet, dagens struktur er ikke stabil og er nødt til å kollapse, så spørsmålet er bare hvordan det kollapser og hvordan verden blir etter det, kan gå alle veier det, kanskje derfor det er så store dmeografiske endringer for tiden fordi en håper å dytte kollapsen i "riktig" retning gjennom dette som angivelig er kommunisme.

Lykke til.

Når du har det potensialet ved å ha så høy IQ, burde du kansje bruke det da? Eller så skulle du gitt litt av iqen din til de som har lav og strever hardt med å bidra i samfunnet, i mest du bare sitter på ræven og gamer. Skal love deg at hvis du hadde blitt litt mer produktiv og begynt å trene og spise sunt, så hadde du klart å komme veldig langt. Iq er den eneste urettferdigheten i samfunnet, det er nå kun opp til politikken, om de skal gi mer til de svake og mindre til de sterke, for å gi alle ett rettferdig liv. 

Ikke rart du er deprimert for å si det sånn.. Dårlig mat og innaktiv er en frivelig billett til latskap og depping.  Jeg har vært det selv og kom ut av dette, heldigvis. Var en dårlig tid med mye motgang som var årsaken her da. Ga nesten opp og isoerte meg.

Jeg er også glad i gaming og strategi spill. Men ved å kombinere dette med litt jobbing for å holde motoren i hode/kropp i gang så er alt mye lettere.

IQ er en veldig god ting. desto høyere den er, desto bedre.  men den gir ikke fordel alene. Bruk gaven din! Er du syk, ta tak i helsen ❤god jul  

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til

Jeg liker deg. (Ikke ironi).

Anonymkode: 7e5be...03c

Skrevet
22 timer siden, Nevian skrev:

Jeg har fått ±135 på et par tester, men tør ikke ta flere i frykt for å ødelegge mitt håp om at det faktisk kan stemme :laugh:

Har god kontroll på småting som nøkler etc. Er litt for lite opptatt av å ha det rent og ryddig rundt meg selv. Har det mest i tilfellet det kommer besøk. Har aldri drevet med noen form for rus. Veldig glad i sortering / systematisering og rette vinkler på ting hvis det først skal ryddes.

Er som sagt litt rotete av meg. Blir litt for mye PC-bruk. Nesten ingen TV-bruk. Mye musikk og gitarspilling. Litt for mye singel-tilværelse.

Musikk, pistolskyting, språk / grammatikk, Taekwondo, lydbøker, turgåing, snooker, og sprangridning (!). Også fascinert av matematikk selv om jeg ikke har "anlegg" for det. Generelt vitebegjærlig når det gjelder allskens vitenskap.

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.
Hvis det er folk jeg har god kjemi med kan jeg godt legge ut om det meste. Hvis ikke er jeg litt for bekymret for hva andre tenker om meg, og er derfor noe tilbakeholden før jeg finner ut av folk. Er dog veldig glad i å formidle ting skriftlig.

Hvilket dyr har du?
Ingen.

Trener mest for å unngå å dø tidlig, men med Taekwondo får jeg i hvert fall trent og lært noe samtidig, selv om jeg egentlig er iboende lat.

Skal ikke spesielt mye til hvis det først er min humor. Har ledd mye av serier som Simpsons, Seinfeld, og Friends.

Har jeg sett deg på tinder? 

Anonymkode: 92b44...719

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker deg. (Ikke ironi).

haha, hvorfor det?😂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sett deg på tinder? 

Ikke umulig det :wink:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

haha, hvorfor det?😂

Jeg bare synes alt han/hun skrev var utrolig attraktivt. Jeg liker måten hxn skriver på, tankesettet, argumentene. Gjenkjennelse, kanskje, siden jeg også er asosial, full av angst, liker å game og ser det dystopiske ved samfunnet. 

Rock on 🖤

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare synes alt han/hun skrev var utrolig attraktivt. Jeg liker måten hxn skriver på, tankesettet, argumentene. Gjenkjennelse, kanskje, siden jeg også er asosial, full av angst, liker å game og ser det dystopiske ved samfunnet. 

Rock on 🖤

takk 💗

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Kanskje du skal spørre Mensa?

Anonymkode: c80a0...391

?

Anonymkode: e1646...956

Skrevet
27 minutter siden, Nevian skrev:

Ikke umulig det :wink:

Heh! Det forklarer hvorfor jeg har vært så sikker på at jeg har sett deg før (god på ansikt). Sprangridning som gjorde at jeg koblet😄

Skrevet

I følge mensa har jeg en IQ på 160. Har tatt testen 3 ganger. 1 person av 30000 scorer så høyt, eller høyere. I Norge har under 200 personer så høy IQ. Er usikker på om det er en gave eller en svøpe. Var medlem av Mensa i noen år, deltok på noen treff/møter, men giddet ikke mer. 

Jeg er flink til prokastinering og skippertak. Tar nye ting utrolig fort, spesiellt praktiske ting som mekanikk. Skrur massevis på veteranbil, og er stadig oppgitt over idiotiske konstruksjoner. "hadde de bare gjort sånn og sånn så..." 

Snuser. Kunne sikkert ha slutta, men vil ikke. Er så snill og grei ellers, så noen ting som er idiotiske må jeg få lov til å ha. 

Ser fort hvordan ting må gjøres for å få ting gjort, enten det er forholdet kraft/vinkler eller nøkkelpersoner. 

Går fort lei. 

Er ufør (dystymi) så er masse alene. Usikker på hva det kommer av, men har mista trua på mennesket.

Skrur som sagt veteranbiler, bygger motorer, gjør om fra forgassere til innsprøytning, trimmer. Er en ræser på truecrime, og har egne teorier på allt fra orderudsaken, Tengs-saken. Fører logg over alle bevis, troverdighet, sannsynlighet, osv. Mener jeg har løst både orderudsaken og Tengs-saken, i allefall har jeg teorier som støttes av alle bevis i begge sakene. Sluker allt jeg kommer over av serieforbrytere. 

Mange interesser. Veteranbiler, krim, hunder, klatring, ski, seiling, fiske osv. Lista er lang. 

Felles for alle er at det går i bølger. Blir flink til noe, så blir jeg lei og starter på noe annet. Så tar jeg opp det igjen etter ei stund. 

Nei, de aller fleste klarer ikke å følge med på hastigheten. Oppfatter folk flest som trege, de ser ikke løsningen som er åpenbar rett foran dem. 

Hvilket dyr har du?

To alaskahuskyer, brukes som trekkhunder på ski og sykkel, og som turkompiser. Og som ren kos. 

Trener en del, og er generellt aktiv. Klatrer, går turer, og trener hunder. 

Er glad i mat, og spiser mye. Er heldigvis glad i fisk, og er såpass aktiv at det ikke er ett problem

Skal mye til at jeg ler godt, men intelligent humor liker jeg. Avansert ironi, practical jokes osv... Morsomste den siste måneden var da jeg lurte inn en ekstra skrue med skruer som min bror hadde da han reparerte bil. Han brukte laaang tid på å prøve å finne ut hvor den jæ...a skruen skulle være. 

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Anonymkode: a0c56...b18

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi trådstarter henvender seg til oss med høy IQ. De med lavere svarer naturlig nok ikke. 

Anonymkode: 1df3e...294

De med høy IQ forstår at de fire sidene her med svar fra "oss med høy IQ" ikke gjenspeiler virkeligheten.

Anonymkode: 80b1c...08c

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde sånne IQ tester skulle inneholde flere deler? Verbale, matematisk osv. 

Anonymkode: f9a71...20b

WISC og WAIS gjør det. Jeg har tatt begge. De inneholder også noen "matriser" typ mensatest men ikke mange og ikke særlig kompliserte. Det starter med enkle ting som å kopiere et mønster, og så blir det litt og litt vanskeligere. Det er en del som er matteoppgaver, som ligner på de man får på sesjon, og så er det f.eks. å huske en nummerrekke. Du kan sikkert finne en liste over alle testene. Jeg tror NRK en gang hadde en test som minnet om en kortversjon av WISC/WAIS, og test på sesjon virket også som en kort variant av den med verbal, matematisk og figurer.

Maks score er så vidt jeg vet 145 (to standardavvik) på disse og jeg trodde det samme var tilfelle på Mensa sin "vanlige", men ikke sikker. Maks på sesjon er 126+ (9/9).

Hvis noen påstår at de har over 145 blir jeg ganske skeptisk 🙃 For å få testet såpass høy IQ må man ha spesielle tester, og det er ekstremt vanskelig å teste så høy IQ siden det er så ekstremt få som har det.

130+ skulle det være temmelig mange av her, statistisk sett. Det er tross alt 2% av befolkningen.

Anonymkode: 85022...15f

Skrevet

(120+, men nå er det en stund siden jeg sjekket)

Rotete av meg. Kan bli litt lat når jeg er alene hjemme. Bruker mye tid på fritidsinteresser istedenfor noe konstruktivt.

Helt greit en stund. Spiller dataspill mens jeg ser på tv-serier. Blir ganske fort trist når jeg er helt alene, men så blir jeg også sliten av å være for lenge med folk. Det er en fin balansegang.

Ja, en del. Jeg liker språk, dataspill, reise, gå på turer i naturen og i fjellet. Jeg synes det er hyggelig å finne på ting, som konsert eller restaurant, men da helst med gode venner eller kjæreste. Jeg blir sliten av fest og mye folk.

Jeg har ganske sterke meninger om ting, men jeg er ganske stille blant folk jeg ikke kjenner så godt. Snakker gjerne om meningene mine med gode venner og familie.

Hvilket dyr har du?

En slange og åtte taranteller.

Jeg skulle ønske jeg var flinkere. Jeg har mine perioder der jeg virkelig er sunn og trener og gjør alt riktig, men så har jeg også perioder der jeg kan bli trist og lat og ikke ha lyst til å forlate huset.

Jeg ler ikke høyt så veldig ofte, men det er mange ting jeg synes er morsomt. Har ganske mørk humor og er også glad i norsk litt lettbeint humor som Kongen Befaler og Jan Thomas og Einar blir venner. Noe av det verste jeg vet er å se folk falle og slå seg (men jeg elsker True Crime).

Anonymkode: c212a...1d4

Skrevet

Rock on 🖤

Åja. Jeg missforsto😊 trodde du mente noen andre at du tullet. Likte også den personen du siterte, men skulle ønske personen satt litt mer pris på seg selv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...