Gå til innhold

Du som har høy IQ

Hva er din IQ?  

91 stemmer

1. 1. Hva er din IQ?

• 85 - 90
      3
    • 91 - 103
      2
    • 110 - 115
      9
    • 116 - 125
      31
    • 130 ++
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig; siden så mange har 130+ her, så hadde det vært interessant å vite hvilken test dere har tatt...

WISC/WAIS eller Mensa sin?

Anonymkode: 85022...15f

Mensa

Anonymkode: 48d0f...539

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig; siden så mange har 130+ her, så hadde det vært interessant å vite hvilken test dere har tatt...

Er mensa medlem

Anonymkode: e1646...956

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mensa

Anonymkode: 48d0f...539

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mensa medlem

Okey!

Så nå at https://test.mensa.no/ har nye oppgaver. Lyst til å kjøre gjennom en gang og sammenligne score med ekte resultater? Litt nysgjerrig på hvor godt den treffer for de som har tatt samme type test "på ekte" 🙂

Jeg skummet gjennom den nå og mot slutten ble det tidstrøbbel, panikk og krise. Skjønte ikke bæret av siste....

image.png.e9c2aa5cfe55fd57e055d8094579a817.png

Kan ikke si jeg er veldig fornøyd med egen prestasjon siden jeg åpenbart brukte alt for lang tid på de første oppgavene og trodde jeg lå bra an tidsmessig, men det stemmer forbausende bra med WISC (133) og WAIS (135). Jeg tok den "gamle" fra mensa for moro skyld en gang og fikk 138 på den på første forsøk, så enten er hodet mitt tregere eller så var det vanskeligere oppgaver nå.

Score er for så vidt ok men ikke fornøyd med å gå tom for tid. Jeg vet ikke om man får minus for å trykke feil heller, i så fall ble det nok noen minuspoeng fra 30+.

Gjest Kaiminator
Skrevet

Første gang jeg prøvde en iq test på ungdomsskolen tror jeg at jeg fikk 118. Man kan trene på disse "iq testene" nå så jeg sammenhengen på nesten alle oppgavene, noen av de klarte jeg ikke finne løsningen på så hoppet over et par stykker, og sjansa på en. Dette var kanskje 4e gang jeg prøvd noe sånt. Jeg vil ikke påstå jeg HAR 131, +/-15, heller at jeg har øvd.

Screenshot_20201014-020936_Chrome.jpg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hva er dine vaner/ uvaner ?

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Har du mange interesser, og hva?

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Hvilket dyr har du?

Hva tenker du om kosthold/trening?

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Anonymkode: 0c69e...da0

1 130++ 

2 Roter, er sein, legger meg seint og finner ikke tingene jeg trenger

3 Leser, spiller, trener eller ser i veggen

4 musikk, kunst, flere idretter, dyr og mye mer. 

5 Jeg har raske one liners. Ellers veldig keitete i debatter.

6 Dessverre ikke

7 Viktig, men  med måte. Ingenting er sunt i for store mengder. Det betyr ikke at man ikke kan trene 30 timer i uka, men da må det variasjon til

8 Jeg har ganske barnslig humor. Blir også raskt smittet. 

Skrevet

(Iq 120 ++ )

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Hvilket dyr har du?

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

IQ på 143. Og nei, det er ikke målt med noen hjemmetest. 

Vaner blir vel et litt omfattende tema, men mine største uvaner er at jeg er er ekstremt rotete og kan få et helt hus til å se bomba ut på en time. Jeg har alt for mange prosjekter gående samtidig og fullfører få eller ingen, da jeg er god på å planlegge, men ikke så god på å ikke planlegge tre ting til istedenfor å fulføre den første. Jeg utsetter omtrent alt jeg driver med (inkludert å gå på do og spise) lengst mulig, bortsett fra planleggingsfasen av ting. Noe som altså resulterer i alle disse prosjektene og i tillegg at jeg alltid er for sent ute med/til alt og kommer løpende heseblesende i siste liten hver eneste gang jeg skal ut på noe. Jeg er også en natteravn av dimensjoner og sover aldri når jeg burde. Jeg er ikke vant til å måtte jobbe hardt for eller pugge noen ting fra oppveksten og da jeg for første gang møtte fagoppgaver jeg ikke instinktivt forsto eller kunne på universitetet møtte jeg nesten veggen og hadde ingen kunnskap om hvordan å aktivt lære meg noe. Jeg er fremdeles ytterst dårlig på det. 

Jeg trives godt alene og storkoser meg med det, men trives like goodt sammen med andre så lenge jeg får de en og en eller maks to og to. Jeg er utrolig dårlig på gruppesamvær, da sliter jeg med å holde tråden, avledes lett av andre ting og kjeder meg dessuten lett siden samtalene ofte blir mer overfladiske. Jeg hater smalltalk sterkt og er utrolig dårlig på det, det er en av mine andre uvaner. Gi meg en skikkelig politisk eller faglig diskusjon eller aller helst en dyp og personlig samtale, men ikke pjatt om vær, vind, sminke eller hva slags gardiner folk skal kjøpe. Jeg snakker jo om det folk vil, men det kjeder meg og jeg greier ikke engasjere meg. Folk har en tendens til å synes jeg er kjedelig hvis de er blitt kjent med meg i gruppesammenheng og elske meg hvis de har blitt kjent med meg på tomannshånd og det speiler vel slik jeg føler at jeg er selv også - dyp og ekte sammen med en eller to og en dårlig kopi av meg selv i grupper.

Absurd nok er psykologi og samspill mellom mennesker det jeg er mest faglig interessert i. Så enten ønsker jeg meg et skikkelig dypdykk i folks sjel på tomannshånd eller jeg vil observere grupper - på avstand. Jeg tror noe av det som gjør det vanskelig for meg å følge smalltalk er at jeg er flink på å lese folks kroppsspråk, ansikter og toneleier og merker ofte instinktivt hvordan de har det og hva de gjerne egentlig ville gjort eller snakket om og hvem de liker, ikke liker, når de blir såret eller irritert og hvordan selv en samtale om prisøkningen på matvarer kan lage gnisninger og vanskelige følelser. Å sitte å delta i noe sånt og manøvrere egen deltakelse i en samtale hvor 80% av det jeg oppfatter må skjules og overses er utrolig slitsomt. Det er vanskelig å fokusere på at Anne synes spesielt prisene på mandler er blitt for høye når det er tydelig på Bentes holdning at hun ikke kan fordra henne, når Kari sitter og holder igjen gråten, Sivs tilsvar er smått sarkastisk mellom linjene og Janne opplagt er redd for et eller annet. Istedenfor å følge med på de ufattelig kjedelige matprisene begynner jeg dermed å planlegge hvordan å få Kari og Janne på tomannshånd og få snakket med dem, ikke samtidig men etter tur, uten at de andre oppfatter det. Og dermed er jeg falt ut av samtalen og virker bare teit når jeg blir spurt om hvordan prisene ligger an på Bunnpris som er min nærbutikk og jeg ikke engang oppfatter at spørsmålet er rettet mot meg. Altså, jeg diskuterer gjerne matvarepriser, men da på samfunnsnivå eller på et mer praktisk grunnlag sammen med noen som sliter med å få endene til å møtes. Om Anne som tjener 560 000 i året og er gift med en sivilingenør må betale over 20 kr mer for kransekaka til sønnens komfirmasjon pga mandelprisene eller ikke er meg revnende likegyldig. Jeg skjønner at jeg burde interessere meg og at sånne ting er en del av et normalt og sunt sosialt samspill, men jeg mestrer det ikke. Jeg forstår godt at jeg ikke burde skifte samtaleemne, ikke burde kommentere at det vel finnes de som sliter mer med matprisene enn henne eller rette på henne og påpeke at det ikke er litt over 20 kr prisøkning, men faktisk over 40, men jeg klarer ikke å la være. Sosiale evner på gruppenivå er altså ikke min greie, men til gjengjeld vet jeg mer om alle jeg snakker med på tomannshånd enn noen andre jeg kjenner. For folk synes jeg er så interessant å snakke med, de stoler på meg, synes jeg er en god lytter og forstår dem så godt og at jeg gir god støtte og hjelpsomme råd. Dermed sitter jeg til halsen i betroelser, hemmeligheter og andre folks bekymringer og jeg stortrives med det! 

Når jeg er helt alene fordyper jeg meg enten i bøker, filmer eller serier, lager omfattende middager, skaper ting (tegner, scrapbooking, strikker, skriver noveller, broderer, syr, skriver sangtekster eller lignende) eller planlegger prosjektene mine i detalj - alt fra hvordan å krysse en ørken på trygt vis eller sy min egen festdrakt til hvordan å best varme opp en byleilighet ved hjelp av kun noen få telys ved strømbrudd eller hvordan å starte opp og drifte en interiørforretning i detalj. De få gangene jeg gjennomfører ting får jeg de alltid til - jeg reparerte biler, sydde skjorter, gjorde det bra på aksjespekulering og snekret et gedigent spisebord med et intrikat ekstralemsystem uten noen forkunnskaper allerede på midten av barneskolen. Har jeg virkelig prøvd er det vel enda ingenting jeg ikke har fått til (bortsett fra idrett), men jeg eier altså ikke gjennomføringsevne. Jeg elsker nye utfordringer og tar dem på strak arm, men i det øyeblikk jeg skjønner at jeg har mestret noe (eller er sikker på at jeg kommer til å mestre det) går jeg lei. Jeg liker ikke å gjøre ting, jeg liker å få de til. Jeg er ingen teoretiker, som bestefaren min pleide å si, men en praktiker som mest liker teori. 

Jeg er som sagt ikke spesielt god på gruppenivå, for eksempel i selskaper og nei, jeg er ikke god på å formidle ting da, hverken filosofiske teorier, min mening om EU-medlemsskap, hvordan å lage en god marengsbunn eller en vits eller en morsom ting jeg har opplevd. På tomannshånd, derimot, er jeg flink på det og greier å presentere både mitt syn på ting og kunnskap bra og lett forståelig. Det er noe med at jeg må vite hvem mottakeren er for å kunne legge det på riktig nivå og forstå hva som mottas og ikke og hvorfor, og det er vanskelig når noen i forsamlingen er smarte og noen ikke, noen har svart humor, noen ler best av grisevitser, Petter knapt eier humor og Lars verken aner hva EU er eller at Belgia er et land. 

Det høres kanskje ut som om jeg ikke liker å omgås såkalt "dumme" mennesker eller såkalt overfladiske mennesker, men det stemmer ikke. For all del, jeg setter pris på en samtale eller diskusjon på høyt nivå, men alle har sine styrker og interessante meninger og erfaringer og alle er dype bare man når langt nok inn. Jeg synes bare ikke større grupper er noe egnet sted for å snakke ordentlig. Jeg innser at folk flest er uenig med meg og jeg innser at dette dreier seg om mine manglende sosiale evner - men det er reellt for meg likevel. 

Jeg har katt. Jeg elsker katter. Jeg omgås gjerne dyr av alle slag, men de eneste dyrene jeg kunne tenke meg å ha selv er katter og diverse gårdsdyr kyr, griser, høner, esler, sauer, geiter osv. Da ikke flere enn at jeg fikk beholde kontakten med dem som individer. Hunder kunne jeg aldri hatt, de synes jeg er bare masete og slitsomme. 

Trening synes jeg er djevelens verk og et stort (om enn til en viss grad nødvendig) onde. Mat derimot, elsker jeg. Jeg elsker å lage det, spise det og servere mat av alle slag. Etter mitt syn er ingen mat forbudt og jo mere jo bedre! Jeg elsker fargerike grønnsaker, knasende frø, nykokt pasta og fersk sopp - indisk, italiensk, thai, etiopisk, spansk, libanesisk og norsk husmannskost om hverandre, jo mer variert jo bedre! Å lage og spise mat er det som gjør meg aller mest lykkelig! 

Jeg er ikke vanskelig å få til å le, ikke i det hele tatt. Jeg ser gjerne på Førstegangstjenesten og Robert Stoltenberg og synes sånne ting er hysterisk, men først og fremst foretrekker jeg mørk, mørk ironi og sarkasme. Men jeg ler av mye forskjellig, er flink til å finne humoren i det meste ig tenker alt kan spøkes med i den rette situasjonen og med det rette publikummet, men hvis noen tryner på ski eller promper står jeg ikke akkurat rundt for å le av det. 

Min høye IQ tilsier kanskje at jeg burde greid å bli til noe stort her i verden, men det ble jeg aldri. Delvis fordi livet skjedde og ødela alt på flere tidspunkter i livet mitt, men mest fordi jeg kjeder meg så fort og fordi jeg alktid har vært og fortsatt er dårlig til å legge arbeid i å lære meg ting. Jeg er en fantastisk vikar som knapt trenger å læres opp og fanger opp det meste av meg selv bare ved å være til stede, men er dårlig på rutinearbeid over tid og på å lære meg de mer innfløkte tingene. Ikke fordi jeg ikke greier å forstå, men fordi jeg er dårlig på selve læringsprosessen. Det skylder jeg til en viss grad på norsk skolevesen som ikke greide å gi meg en oppgave jeg måtte jobbe for å få til en eneste gang gjennom 12 hele år (bortsett fra i gymmen). Resten er vel personlighetstrekk og ren latskap, dessverre. Jeg lar være å jobbe for ting fordi jeg alltid greier meg medium pluss uten å gjøre det. 

(Og før noen kommenterer at jeg neppe er så smart siden jeg har så mye skrivefeil - jeg har en nevrologisk lidelse som har tvunget meg til å måtte lære å skrive på nytt to ganger i mitt liv, og som dessuten påvirker evnen min til å treffe tastene riktig.) 

Anonymkode: 5e7bd...c02

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i all verden kan snittet være 100? :klo:

Anonymkode: 237a9...5e6

Hva mener du? 

Skrevet
8 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Hva mener du? 

Det virker jo som at flertallet har 130+

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo som at flertallet har 130+

Fordi flertallet på pollen her har krysset av på at de har over snittet høy IQ? Det er jo de som inviteres inn i denne tråden. Hvis jeg starter en tråd som heter Du som er fra Latvia og lager en poll, kommer resultatet til å vise at flertallet er fra Latvia og noen få fra Estland eller Litauen. Det betyr ikke at flertallet av de som er på KG er fra Latvia, det betyr at det er latvierne og andre med tilknytning til de områdene som vil svare, ikke de som er helnorske eller fra Nederland (selv om noen få alltid svarer eller kommenterer på feil temaer). Samme type resultat vil du få om tråden hadde hett Du som er bilmekaniker, Du som har hørselsproblemer eller Du som bruker maskara fra Max Factor. Det betyr ikke at nesten alle på KG er bilmekaniker, har hørselsproblemer eller bruker maskara fra Max Factor (eller sminke i det hele tatt for den del). Det betyr bare at det er deres tråder og derfor er det de som svarer og stemmer. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor er alternativet for mellom 125 og 130?

Har 126-128 (litt ulikt på ulike tester).

Liker å være alene.

Hjemme jobber jeg, leser eller surfer på nett.

Min hovedinteresse er historie, og generelt samfunnsutvikling. 

Liker å diskutere, en del mange oppfatter det som "krangling" :P 

Har katt, men er ikke spesielt glad i dyr.

Synes trening er kjedelig. Går turer for å holde meg i form, treningssentre og lignende holder jeg meg langt unna.

Liker tørr humor.

Anonymkode: 68c71...58c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hvilket dyr har du?

IQ 136 på mensatest

Alene hjemme er jeg husfar, vasker, rydder og holder orden. 
Har en del interesser, musikk, sport, quiz, geografi, samler faktakunnskap i hodet. 
Tror jeg er relativt god til å få fram mine meninger, men blir kanskje litt for komplisert i formidlingen. God til å gjøre en kort historie lang. 
Jeg har ingen dyr, men har hatt fugler, fisk, reptiler og hunder. 
Jeg er middels opptatt av kosthold og trening, skulle gjerne hatt tid til å trene mer. Er tidvis aktiv syklist. 
Jeg ler ofte av mye forskjellig. Var stor fan av Team Antonsen, digger Herman Flesvig, som et par eksempler. 

Jeg tror forøvrig folk med høy iq er akkurat like forskjellige som folk med lavere iq, og at det egentlig er ganske meningsløst å måle folk på denne måten. 

• Liker 2
Skrevet

Savner et valg for eks. 75-84.

Hilsen barnebarnet til Forrest Gump

Anonymkode: c80a0...391

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mensa medlem

Godt spørsmål. Kanskje du skal spørre Mensa?

Anonymkode: c80a0...391

• Liker 2
Skrevet

IQ 129 

-Kontrollfreak.

-Avhengig av kaffi. 

-Har høye krav til meg selv og omgivelsene mine. 

-Utålmodig. 

-Utsetter ting som er kjedelige. 

Jeg trives best sammen med mann og barn, og blir ensom dersom jeg er alene over flere dager. Når jeg er alene hjemme rydder jeg, tar "hjemme-spa", går på tur, holder på med PC/mobil, arbeider eller ser på film/serier. 

Fjellturer, jakt, fiske, lese bøker, bake brød, arkitektur og interiør. 

Jeg er god på å legge formidle og legge frem et budskap, og blir regelmessig hyret inn til konferanser etc. Men jeg kunne nok vært dyktigere på å formidle ting på en mer interessant måte, jeg merker at de som ikke er interessert i temaet lett kan falle av. 

Hvilket dyr har du?
Katt, jeg elsker katter og har en stor fascinasjon for kattedyr. 

At det er viktig med et sunt og variert kosthold med regelmessig mosjon. Liker å gå i fjellet og er opptatt av å spise god mat med naturlige og sunne råvarer. 

Jeg ler veldig lett sammen med andre, og det skal lite til for å få meg til å dra på smilebåndet.  Liker typisk "hverdagshumor" som beskriver situasjoner jeg gjenkjenner meg i, f.eks Tegnehanne, Michael Mcintyre, Adriennehegder osv. 

Anonymkode: 7a40b...da7

Skrevet

Ts her. Var kjempe gøy å lese svarene til alle sammen🙂 Jeg er sikker på det hadde vært like gøy å lese om mennesker med lavere iq også, for det som skiller de med gøy iq er ganske typisk. De er ikke vandt til å jobbe hardt for ting, og de sliter med tanke-kaos og latskap, samtidig er dem i sin egen verden om det er en diskusjon om noe kjedelig, feks komfirmasjons kake.

Jeg liker dem, og ser for meg at det kan være interessant å sitte å prate med dem på tomannshånd om alt mulig og få gode råd om ulike ting, feks hvis jeg er stresset og har mye å tenke på, da ser jeg for meg at en med høy iq vil klare å roe meg ned og bidra til at jeg får sortert tankene på plass. Jeg vet ikke, men det er slik jeg føler det er med mennesker med høy iq, og jeg liker det. Men dette er bare noe jeg ser for meg, at de er ganske rolige og ikke flyr i taket av bagateller, og det er godt for dem andre som trenger å roe seg ned.

Jeg tror det aller beste er å ha en iq som er på igjennomsnittet, for det virker som de har det mye bedre, de er lykkeligere(virker det som). Utenom når de er alene, da har de ikke det så gøy som dem med høyere iq, de ser en sofa,ett kjøleskap, en tv, og klesvasken. Imenst de med høyere iq ser noe helt annet, de ser en magisk verden av mange muligheter, mange prokjekter og ender ofte opp med å gjøre egentlig "ingenting" og tiden går forbi. Men de koser seg.

De med høyere iq har godt av å lære seg hvordan de kan bli mer produktiv, det hadde gjort veldig mye for dem og de kunne oppnådd meget mye. For det er lett for at timene går,dagene går også står de der med 100 prokjekter og ikke har noe mål med noe av dette. (Kun mine tanker, dere kan svare om dere er uenig)

Jeg har tatt mensa hjemmetest og fikk først 110 poeng, da var jeg ukonsentrert og det var første gangen jeg noen gang har sett og tatt en iq test. Når jeg lærte meg greien med iq test, så klarte jeg å få en ny score på 121 poeng. Jeg aner ikke hvilken iq jeg har, og vet ikke om jeg skal slå meg til ro med 121. Det irriterer meg, for nå lurer jeg veldig på hva iqen min egentlig er.

Lurer på hvem jeg er, det er faktisk en veldig merkelig ting med meg, at jeg ikke klarer å slå meg til ro med "dette er meg". Jeg liker ikke fortelle mine svake sider eller gode sider. Det er fordi jeg ikke vil slå meg til ro med å ha de svake sidene, jeg vil styrke dem og endre dem til bedre. Jeg vil heller ikke slå meg til ro med mine sterke sider, jeg er faktisk ikke ferdig med å slå meg til ro med den jeg er. Dette kan være positivt, for det gjør at jeg prøver ut nye ting, er nysgjerrig, og at jeg alltid prøver å lære av mine feil og gjøre bedre neste gang. Men på jobbintervjuer er dette meget vanskelig, da må jeg på en måte ta fram de egenskapene med meg som passer selve intervjuet, og svake sider hater jeg å måtte svare på, fordi det gir en følelse av å gi opp. Men det handler såklart om å reflektere rundt de svake sidene, slik at jeg formidler om hvordan jeg jobber med ting som er utfordrende for meg. Men det liker jeg heller ikke, da føler jeg meg naken, hvordan mitt hode jobber er faktisk noe jeg ikke vil dele med andre.

Jeg har mange hobbyer: gitar,piano,male/tegne,klatring,friluftsliv,dykking, skyte,fiske,lese,psykologi,kosthold/næring,kroppen/helse, lage system og smarte oppbevaringsmuligheter i hjemmet, hvilken farge passer sammen, data, hvis noe går i stykker feks vaskemaskin, hvorfor og hvordan fikse det +++ elsker å lære noe nytt.

Jeg elsker utfordringer, jeg elsker hvis noen spør meg om hjelp til noe jeg må jobbe med og som kan lære meg noe nytt. Hvis noe er gått i stykker eller om det er noe galt med tv,høytaler, eller data så liker jeg å finne ut av problemet, og klarer ofte å fikse det, jeg vil sjeldent gi meg uten å klare det.

Jeg er veldig selvstendig, elsker å være alene men også sammen med andre, helst 1 person om gangen. Men trenger en del tid alene, slik at jeg kan tenke og finne ut av ting jeg lurer på og få oversikten om jeg er på riktig vei iforhold til de målene jeg har. Om det er mye sosialt og kaos rundt meg, så føler jeg at jeg lever her og nå. Jeg trenger derfor alenetid for å få den oversikten av alt sammen i mitt liv.

Jeg føler jeg er anderledes enn mange, har aldri finnet ett menneske som ligner på meg, har veldig lyst til det, for jeg føler at alle er veldig ulike meg , men jeg tilpasser alle typer folk veldig lett. Jeg blir fort likt av de fleste, mange som ønsker å være min venn, men det skremmer meg, jeg er skeptisk til å trekke nye mennesker for nær meg, for jeg har opplevd mye ondskap fra andre. Samtidig er jeg redd for å skuffe dem, at mitt behov for å være alene vil gi dem en dårlig følelse.

Jeg er anderledes enn andre, men vet ikke hvorfor, dere med høy iq vet ihvertfall hvorfor. At jeg fikk 121 på hjemmetest er ikke godt nåkk svar for meg. Så jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg er anderledes enn mange. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hvilket dyr har du?

IQ 135.

Uvaner: utsetter alle kjedelige oppgaver, både på jobb og hjemme. Liker ikke husarbeid. Spiser nugatti rett fra boksen.

Elsker å være alene. Leser, hører podkast, ser netflix, er på sosiale medier.

Har flyktige interesser. Kjeder meg fort. Rekker aldri å gå ordentlig i dybden og bli flink til noe fordi jeg går lei.

Er flink til å snakke, men kjenner mine begrensninger da jeg ikke har mye dybdekunnskap. Er flink til å få frem meningene mine på en bra måte, leser lett andre og kan tilpasse kommunikasjonen til min fordel.

Har ikke dyr.

Trener litt, fordi jeg vet at det er lurt. Ikke veldig glad i trening. Elsker god mat, spiser mer fornuftig enn jeg optimalt skulle ønske at jeg kunne (vil ikke legge på meg mye, få hjerteproblemer og syreskader på tenner osv). Innser at nugatti rett fra boksen ikke er fornuftig, men gjør det likevel. Men ikke så ofte.

En god latter kommer vanligvis i samtaler som tar uventede vendinger, sammen med andre som er kjappe i replikken. Har mørk, grov og litt grotesk humor.
Av "produsert humor" liker jeg Parterapi og Førstegangstjenesten. Har sett mye Modern Family og Big Bang Theory, som er gøy men ikke noe jeg ler høyt av. 

Anonymkode: dcca6...5be

Skrevet

2 timer siden, Marihønepøne skrev:

Fordi flertallet på pollen her har krysset av på at de har over snittet høy IQ? Det er jo de som inviteres inn i denne tråden. Hvis jeg starter en tråd som heter Du som er fra Latvia og lager en poll, kommer resultatet til å vise at flertallet er fra Latvia og noen få fra Estland eller Litauen. Det betyr ikke at flertallet av de som er på KG er fra Latvia, det betyr at det er latvierne og andre med tilknytning til de områdene som vil svare, ikke de som er helnorske eller fra Nederland (selv om noen få alltid svarer eller kommenterer på feil temaer). Samme type resultat vil du få om tråden hadde hett Du som er bilmekaniker, Du som har hørselsproblemer eller Du som bruker maskara fra Max Factor. Det betyr ikke at nesten alle på KG er bilmekaniker, har hørselsproblemer eller bruker maskara fra Max Factor (eller sminke i det hele tatt for den del). Det betyr bare at det er deres tråder og derfor er det de som svarer og stemmer. 

Dette stemmer nok til en viss grad. Jeg tror dog den viktigste årsaken til at over halvparten har en IQ på over 130 her inne er at det ikke stilles noen krav til å fremlegge gyldig testresultat i denne tråden.

Hvem som helst kan oppnå en IQ på over 130 når det eneste kravet som stilles for å få det er å krysse av riktig i en poll.

Anonymkode: 40077...921

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i all verden kan snittet være 100? :klo:

Fordi HI spør de som har høy IQ. Og fordi de som ligger lavere enten ikke vet det eller ikke vil svare. 

134* Skrev feil.

Annen negativ ting med meg er at jeg fort blir stressa

1.Uvaner er blant annet at jeg er rotete og surrer mye. Glemsk, forvirret og åndsfraværende.

2. Jeg interesserer meg for det meste, spesielt det å lese og tilegne meg kunnskap.

3. Nei jeg er dårlig på å formidle det jeg har av teorier. Er sosialt klønete. 

4. Har ingen dyr.

5. Jeg er ikke spesielt opptatt av kosthold og trening. Jeg vil heller leve ett 10-år kortere liv fylt med glede, lite stress, god mat og avslapping enn det å skulle leve lenger og ofre disse godene.

6. Er medlem av mensa og har en teknologisk utdannelse. 

Anonymkode: 3e239...796

Hei!! Ses vi neste uke? LT? Jeg er grisenysgjerrig på hvem dere er, men kommer aldri til å innrømme i Mensa at jeg henger på dette forumet. 🤭

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok Figure Reasoning Test, som er administrert av Mensa men ikke laget av dem. 

Anonymkode: dcca6...5be

Skrevet

Jeg prøvde å teste for moro skyld. Forventet ikke høyt, siden jeg har dyskalkuli og vanskeligheter med å se logisk tenking:fnise:

Skjermbilde.PNG

Anonymkode: 8730e...db6

• Liker 3
Skrevet

125, wais. Tok den fordi jeg hadde mye konsentrasjonsproblemer m.m og det viste seg senere jeg hadde en sykdom som kunne kureres og nå er jeg frisk og har ikke de samme kognitive problemene. Hadde skeiv evneprofil, noen greier scorte jeg i topp på, andre scorte jeg gjennomsnittlig på. 

Hadde nok hatt flere interesser om jeg ikke hadde hatt den lange sykdomsperioden. Men strategispill, emner som ville falt under psykologi-greinen, filosofiske tankeeksperiment og logikkutfordringer, tegning, liker å lese om forskjellige temaer, men blir raskt lei når jeg føler jeg har forstått det. 

Fredelig og fint. Gamer, tegner, trener styrke, hører musikk eller fikser på ting som må fikses i hjemmet. 

Har en tendens til å overvurdere hva folk forstår av det jeg sier, har hendt noen ganger at noen har gjenfortalt det de trodde jeg sa tidligere og det viste seg være veldig feil. Generelt er jeg forsiktig med å komme med meninger, som regel har det ingen hensikt, tenker jeg. Jeg er veldig annerledes enn andre, og har ofte veldig annerledes perspektiv på ting. Har ofte ikke felles forståelsesgrunnlag med personen jeg snakker med der en forklaring ville vært enkel. For å forklare meningen min, måtte jeg har forklart mening/ tanke A og B som førte til C som igjen førte til den endelige meningen D som var relevant til det man snakket om. Det blir veldig voldsomt å svare sånn på et enkelt spørsmål. 

Hvilket dyr har du?

Jeg forstår dyr ganske bra og vil derfor ikke ha dem. Det er vanskelig å finne et dyr som har en personlighet der man får et gjensidig bra forhold. Det siste kjæledyret samboeren min hadde likte verken meg eller sambo, verken dyr eller menneske ble glad av det. Selv om det ikke var konflikter eller noe, så merker man at kjæledyret ikke trivdes i livet sitt. Jeg setter også veldig høye krav til hvordan dyret skal ha det, og det er vanskelig å gi dyret det livet det fortjener. Dyr er nok mer bevisste enn folk flest aner. 

Viktig. Det skal lite trening til for at man har effekt og kroppen ser bra ut. Man kan trene 15min om dagen og ha en fin kropp. Hadde ikke kunne være sammen med noen som ikke gidder det en gang. Kosthold bør ha innslag av sunn mat. For mye usunt gjør hjernen sløv, man blir apatisk og orker mindre, humøret faller ofte også. Det er slitsomt å være rundt personer som ikke orker noe noensinne. 

Ja, men det henger nok igjen noe der fra da jeg hadde kognitive problemer, det dempet en del av følelsene mine. Liker humor som viser absurditeten i noe. Som demonstrer tydelig for eks hvor absurd en mening er. Liker klippene "the implication" og evolution debate fra it's always sunny in philadelphia. Eller da dee og dennis goes on welfare. Liker også humor der ting er taken over the top som detroit metal city, filthy frank som ranter over for eks weaboos osv. 

Anonymkode: b7e51...28a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...