Gå til innhold

Du som har høy IQ

Hva er din IQ?  

91 stemmer

1. 1. Hva er din IQ?

• 85 - 90
      3
    • 91 - 103
      2
    • 110 - 115
      9
    • 116 - 125
      31
    • 130 ++
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ±135 på et par tester, men tør ikke ta flere i frykt for å ødelegge mitt håp om at det faktisk kan stemme :laugh:

Hva er dine vaner/ uvaner ?
Har god kontroll på småting som nøkler etc. Er litt for lite opptatt av å ha det rent og ryddig rundt meg selv. Har det mest i tilfellet det kommer besøk. Har aldri drevet med noen form for rus. Veldig glad i sortering / systematisering og rette vinkler på ting hvis det først skal ryddes.

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?
Er som sagt litt rotete av meg. Blir litt for mye PC-bruk. Nesten ingen TV-bruk. Mye musikk og gitarspilling. Litt for mye singel-tilværelse.

Har du mange interesser, og hva?
Musikk, pistolskyting, språk / grammatikk, Taekwondo, lydbøker, turgåing, snooker, og sprangridning (!). Også fascinert av matematikk selv om jeg ikke har "anlegg" for det. Generelt vitebegjærlig når det gjelder allskens vitenskap.

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.
Hvis det er folk jeg har god kjemi med kan jeg godt legge ut om det meste. Hvis ikke er jeg litt for bekymret for hva andre tenker om meg, og er derfor noe tilbakeholden før jeg finner ut av folk. Er dog veldig glad i å formidle ting skriftlig.

Hvilket dyr har du?
Ingen.

Hva tenker du om kosthold/trening?
Trener mest for å unngå å dø tidlig, men med Taekwondo får jeg i hvert fall trent og lært noe samtidig, selv om jeg egentlig er iboende lat.

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?
Skal ikke spesielt mye til hvis det først er min humor. Har ledd mye av serier som Simpsons, Seinfeld, og Friends.

• Liker 1
Skrevet

Kategori IQ 130++, men ikke medlem i Mensa.

Hva er dine vaner/ uvaner?  Må ha kaffe hver morgen. Mater fugler i parken, snakker med dem. Resirkulerer, gjenbruker og kildesorterer inntil det maniske. Synger folkesanger når jeg vasker opp. Henger opp klesvask slik at det ser pent ut mtp. fargenyanser. Samt mye mer.

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på? Har det stort sett greit. Leser, ser på filmer/serier, hører musikk, gjør husarbeid, syr klær, tegner og maler iblant.

Har du mange interesser, og hva? Samfunn, historie, matlaging, søm, kunst, psykologi osv.

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap. Ja, det synes jeg.

Hvilket dyr har du? Har ingen dyr nå, men før har jeg hatt tamrotter.

Hva tenker du om kosthold/trening? Må passe på intoleranser og allergier, og samtidig få i meg nok næring. Avskyr treningssenter, men trener hjemme og liker godt å være utendørs. Går mye tur.

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt? Elsker å le! Det blir mest småhumring, men kan le så jeg gråter av parodier, gjerne musikalske. Ofte er det én liten detalj som får meg til å rakne helt, som regel noe helt absurd.

Anonymkode: bc241...e09

Skrevet

Leste om en syttenåring som scoret 89 i intelligenstest hos psykolog. Han og en kompis ble innblandet i noe, en misforståelse, men rektor kontaktet psykolog. Han hadde gode karakterer uten å jobbe hardt, men trodde likevel på testen. Han trodde i mange år at de fleste var glupere enn ham, spesielt på det sosiale var selvtilliten dårlig. Han var jo langt under IQ-snittet som er 100. Tilfeldigheter gjorde at han lenge etter fikk se testresultatet skriftlig og så at han lå på 89-prosentilen. Det var altså ikke den vanlig IQ-skala med snitt 100 som var brukt, men et prosenttall som viste høyere IQ-score enn 89% på samme alder. Altså at nesten 9 av 10 var lavere. Så ikke stol på at psykologer alltid vet hva de driver med og å vær forsiktig med testing av andre, spesielt ungdom. IQ-tester bør være noe folk oppsøker selv. Vet av forsvaret tester noen, greit at enkelte holdes unna våpen, men bare de som ber om det får se resultatet der.

Anonymkode: 04761...170

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 0c69e...da0

Har IQ 320, men uvanen med å pille meg i nesa dagen lang. Også ute blant folk. Ifølge kvantefysikkens lover vil jeg før eller siden finne gull der. Gitt nok tid.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skriver sjelden anonymt. Unntaket er tråder som handler om IQ, for jeg vet at det kommer sterke reaksjoner når man er så freidig å si at man er smartere enn gjennomsnittet. Jeg har 140. 

Hva er dine vaner/ uvaner ?Jeg glemmer ting hele tiden, som avtaler, varer jeg skal handle og navn. Jeg kaller det en uvane fordi jeg vet at jeg kan bedre hvis jeg konsentrerer meg. Jeg er også litt lat. Fordi jeg er så glemsk er jeg nøye med å notere ned alt som er viktig. Andre vaner: alltid i seng før midnatt og mediterer på toget til jobben hver morgen og lader på den måten meg selv slik at jeg er klar for å ta fatt på oppgavene.

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på? Jeg nyter hvert minutt og hører på høy musikk eller ser  bloddryppende krim. 

Har du mange interesser, og hva? Jeg har mange interesser. Først og fremst faget mitt som jeg har doktorgrad i. Det har jeg så stor interesse for at jeg også bruker mye av fritiden min på det. Jeg spiller sjakk og piano og er med i en pistolklubb. Jeg liker å reise. Er også interessert i kunst og musikk. Leser en god del. 

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap. Det kommer an på selskapet. Jeg holder heller munn og lytter til samtalen når jeg er sammen med folk jeg skjønner verken er interessert i å lytte eller forstå. Jeg er lei av å bruke tid på sånt og jeg har jo mine meninger og tanker om ting selv om jeg ikke flasher dem hele tiden. Jeg er en god formidler når de jeg snakker med har interesse for temaet og er i stand til å ta til seg informasjon.

Hvilket dyr har du? Ingen dyr.

Hva tenker du om kosthold/trening? Jeg trener en del fordi det gir meg overskudd. Jeg har et bevisst forhold til mat fordi jeg merker at kropp og sinn fungerer best med godt drivstoff, men er ikke så fanatisk at jeg ikke kan spise junk og godteri en gang iblant. 

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt? Jeg har lett for å le og ler mest av komiske hverdagsøyeblikk. Rare ting som skjer og ting folk sier eller gjør. Jeg ler også godt av Vikings. 

Anonymkode: 1df3e...294

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste om en syttenåring som scoret 89 i intelligenstest hos psykolog. Han og en kompis ble innblandet i noe, en misforståelse, men rektor kontaktet psykolog. Han hadde gode karakterer uten å jobbe hardt, men trodde likevel på testen. Han trodde i mange år at de fleste var glupere enn ham, spesielt på det sosiale var selvtilliten dårlig. Han var jo langt under IQ-snittet som er 100. Tilfeldigheter gjorde at han lenge etter fikk se testresultatet skriftlig og så at han lå på 89-prosentilen. Det var altså ikke den vanlig IQ-skala med snitt 100 som var brukt, men et prosenttall som viste høyere IQ-score enn 89% på samme alder. Altså at nesten 9 av 10 var lavere. Så ikke stol på at psykologer alltid vet hva de driver med og å vær forsiktig med testing av andre, spesielt ungdom. IQ-tester bør være noe folk oppsøker selv. Vet av forsvaret tester noen, greit at enkelte holdes unna våpen, men bare de som ber om det får se resultatet der.

Forsvaret tester jo ikke IQ sånn som hos psykolog, det er jo en minitest på sesjon som alle på sesjon må gjennom der man får en score på 1 til 9, hvorav man må ha minst 3 for å få gjennomføre førstegangstjeneste, utdanning og enkelte tjenester krever at man får 5 eller bedre. De fleste får vite hvilken score de fikk. 

Men jeg er usikker på hvor god testen er, for jeg har som nevn lenger bak i tråden, fått IQ på 76 hos psykolog (altså under normalen), mens på forsvarets test fikk jeg 6 (altså over normalen).

Anonymkode: 8feb9...dd5

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er usikker på hvor god testen er, for jeg har som nevn lenger bak i tråden, fått IQ på 76 hos psykolog (altså under normalen), mens på forsvarets test fikk jeg 6 (altså over normalen).

Er nok heller den som er tatt hos psykolog som er feil.

Skrevet

Du skulle satt 180 som høyeste bare for å se hvor høyt noen er villig til å skryte seg opp.. på et anonymt forum :skratte:

Anonymkode: 28e58...c38

• Liker 5
Skrevet

Tok den nå, og må vel bare inne at jeg er betraktelig tettere i toppen enn dere alle sammen 😂

FC526BC3-D5F2-47C1-ABDB-0CBB01663C06.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Er medlem av mensa, 124

Litt kontrollfreak, planlegger det meste nøye, organiserer mye etc. Er introvert og avsosial (men trives godt med det)

Supert, trives best alene hjemme (altså sammen med mannen). Hører på podcast, ser på dokumentarer/serier/filmer, lager ting (såpe og lys) , lager mat og chiller.

Nei. Liker å reise, ta bilder, være med mannen, gå turer/være ute og sånne vanlige ting

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.
Njee, jeg er konfliktsky så blir stressa i de fleste diskusjoner og tenker lenge på de i ettertid (overtenker hvordan jeg ordla meg , hva de tenker om meg etc)

Hvilket dyr har du?
Har ikke dyr akkurat nå, mannen er allergisk. Muligens hamster om noen år

At det er viktig å ta vare på kroppen, men ikke overdrevent

Neei jeg ler av alt fra mot i brøstet til big bang theory jeg.

Anonymkode: e1646...956

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er medlem av mensa, 124

Litt kontrollfreak, planlegger det meste nøye, organiserer mye etc. Er introvert og avsosial (men trives godt med det)

Supert, trives best alene hjemme (altså sammen med mannen). Hører på podcast, ser på dokumentarer/serier/filmer, lager ting (såpe og lys) , lager mat og chiller.

Nei. Liker å reise, ta bilder, være med mannen, gå turer/være ute og sånne vanlige ting

Njee, jeg er konfliktsky så blir stressa i de fleste diskusjoner og tenker lenge på de i ettertid (overtenker hvordan jeg ordla meg , hva de tenker om meg etc)

Hvilket dyr har du?
Har ikke dyr akkurat nå, mannen er allergisk. Muligens hamster om noen år

At det er viktig å ta vare på kroppen, men ikke overdrevent

Neei jeg ler av alt fra mot i brøstet til big bang theory jeg.

134* Skrev feil.

Annen negativ ting med meg er at jeg fort blir stressa

• Liker 1
Skrevet

(Kvinne i slutten av 20-årene, IQ 130 )

Perfeksjonist til tusen(!). Liker at alt er perfekt og i orden og blir opprørt dersom noe mislykkes eller ikke blir så perfekt som tenkt. Jeg blir mest opprørt på innsiden og klarer å holde masken utad.

Ellers har jeg ganske normale vaner, men har en lei tendens til å prokastinere.

Jeg sliter en del psykisk og har perioder der jeg har mye angst og er deprimert, men jeg jobber fulltid og har familie så jeg klarer til en viss grad å skjule det. Jeg har til på en måte innfunnet meg med at dette er en del av å være meg.

Slapper av! Ser på serier og prøver så godt det lar seg gjøre å ikke tenke. I perioder er jeg mer energisk og kan fordype meg i hobbyene mine.

Jeg interesserer meg for kunst og formgivning, foto og film, og til en viss grad programmering.

Jeg er også veldig nysgjerrig og kan fint sitte og bare Google helt vilkårlige greier fordi jeg lurer på hvordan en høytaler virker (for eksempel).

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Når jeg ikke er stresset og jeg har bra kontakt med hodet, er jeg veldig flink til å få frem tanker og ideer. 

Hvilket dyr har du?

Ingen.

Jeg tenker det er viktig både med trening og et sunt kosthold. I perioder er jeg ekstremt flink her, mens andre ganger er jeg helt sofagris. 

Det kommer veldig an på sinnstilstanden min. Jeg ler sjeldent, men det avhenger nok mest av at jeg er mye deprimert. Når jeg føler meg lettere til sinns har jeg lett for å le.

Jeg kan f.eks. le av awkward'e og pinlige situasjoner (som jeg selv ikke er midt oppi).

Anonymkode: c9549...c90

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i all verden kan snittet være 100? :klo:

Anonymkode: 237a9...5e6

• Liker 4
Skrevet

Vil svare, men har bare en IQ på 119 i følge Mensa-nettest. 

Anonymkode: 03256...096

Skrevet

133 i IQ.

Er for mye på internett. Som nå, i stedet for å sove. Sover for lite. 

Elsker å være alene. Leser, hører lydbok og podcast, strikker, syr, gjør yoga, lager mat, er med dyrene. Spiller gitar og piano, synger. Jeg kjeder meg aldri.

Har du mange interesser, og hva? Kampsport, skyting, våpen, håndarbeid, yoga, lese, fantasy, trening, anatomi, musikk

Ja det vil jeg si

Hvilket dyr har du? To katter, en hund og en hest

Er veldig glad i mat, og opptatt av sunn næringsrik mat. Spiser mye og god mat. Stort sett paleo. Lager stort sett alt fra bunnen.

Trener hver dag, av og til flere økter per dag; yoga, kampsport, calishenics, løfter vekter, går tur med hunden og hesten. Jeg tenker at både trening og kosthold er veldig viktig.

Har ganske svart humor. 

Anonymkode: d1376...b52

• Liker 1
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hvilket dyr har du?

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Anonymkode: 0c69e...da0

1.Uvaner er blant annet at jeg er rotete og surrer mye. Glemsk, forvirret og åndsfraværende.

2. Jeg interesserer meg for det meste, spesielt det å lese og tilegne meg kunnskap.

3. Nei jeg er dårlig på å formidle det jeg har av teorier. Er sosialt klønete. 

4. Har ingen dyr.

5. Jeg er ikke spesielt opptatt av kosthold og trening. Jeg vil heller leve ett 10-år kortere liv fylt med glede, lite stress, god mat og avslapping enn det å skulle leve lenger og ofre disse godene.

6. Er medlem av mensa og har en teknologisk utdannelse. 

Anonymkode: 3e239...796

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1.Uvaner er blant annet at jeg er rotete og surrer mye. Glemsk, forvirret og åndsfraværende.

2. Jeg interesserer meg for det meste, spesielt det å lese og tilegne meg kunnskap.

3. Nei jeg er dårlig på å formidle det jeg har av teorier. Er sosialt klønete. 

4. Har ingen dyr.

5. Jeg er ikke spesielt opptatt av kosthold og trening. Jeg vil heller leve ett 10-år kortere liv fylt med glede, lite stress, god mat og avslapping enn det å skulle leve lenger og ofre disse godene.

6. Er medlem av mensa og har en teknologisk utdannelse. 

7. Mørk humor. Ler av sosialt upassende temaer. 

8. Når jeg er hjemme alene spiser jeg god mat, leser, slapper av, hører på musikk. 

Skrevet (endret)

Interessant å lese innspillene deres. :) 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet av forsvaret tester noen, greit at enkelte holdes unna våpen, men bare de som ber om det får se resultatet der.

Da jeg var på sesjon ble alle testet og alle fikk vite score...

Jeg tror samme gjelder ennå. Mulig de "skåner deg" om du får lav score men alle jeg har spurt som har vært på sesjon vet hva de fikk. Score er "stanine"-gradert.

70 eller 130 IQ - Side 4 - Samliv og kjærlighetsrelasjoner - Kvinneguiden  Forum

Anonymkode: 85022...15f

Skrevet

For øvrig; siden så mange har 130+ her, så hadde det vært interessant å vite hvilken test dere har tatt...

WISC/WAIS eller Mensa sin?

Anonymkode: 85022...15f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...