Gå til innhold

Du som har høy IQ

Hva er din IQ?  

91 stemmer

1. 1. Hva er din IQ?

• 85 - 90
      3
    • 91 - 103
      2
    • 110 - 115
      9
    • 116 - 125
      31
    • 130 ++
      46

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Iq 120 ++ )

Hva er dine vaner/ uvaner ?

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Har du mange interesser, og hva?

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.

Hvilket dyr har du?

Hva tenker du om kosthold/trening?

Skal det mye til å gi deg en god latter, og hva syns du er morsomt?

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Anonymkode: 0c69e...da0

Skrevet

Tipper mange som fikk 120+ på internettester og mensa minitesten kommer til å svare

Anonymkode: b7e51...28a

• Liker 9
Skrevet

De ekte glupingene svarer neppe. :fnise:  (upps...der glemte jeg meg visst! :sjokkbla: )

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper mange som fikk 120+ på internettester og mensa minitesten kommer til å svare

Anonymkode: b7e51...28a

Mensa hjemmetest er veldig nøyaktig, folk som har tatt ekte vs hjemmetest har faktisk fått bedre resultat på den ekte mensa testen.  Da Mensa også lagde testen, så fikk medlemmer prøve seg på den før den ble publisert, for å skjekke om de fikk likt resultat. Så den testen viser faktisk sannheten, små avvik kan være max 5 poeng + /-.

• Liker 2
Skrevet

Jeg faller mellom de to siste alternativene dine så da blir det ikke stemme fra meg:)

Men det er greit å vite at IQ sier mest om -potensiale- for læring og intelligens, og ikke nødvendigvis at man utnytter det eller er et bedre menneske, smartere eller fikser ting bedre enn andre.

Sikkert feil av meg å si dette men jeg har "høy IQ" uten å fungere spesielt bra, har psykiske vansker og greier å virke funksjonell på overflaten, men er altså alt annet. Ingen garantier i livet, angst, depresjon og svært introvert.
Jeg skåret f.eks bra på det verbale og kan fint samtale med de fleste mennesker, uttrykke tanker og ideer på en overbevisende måte, fremstå som ganske kunnskapsrik og selvsikker, men er ikke det. 

De fleste interessene mine går ut på å få slappe av og slippe å ha angst/mye tankesurr, så det går i svømming, meditasjon, yoga og musikk. Spiller noen instrumenter, leser en del, men er helt elendig på enkelte områder som matte - og er ingen "gluping" som digger sjakk og løser vanskelige formler på fritiden, men det er vel heller folk med 130-140 IQ+ som havner i den kategorien.

Har noen venner og bekjente som også har blitt testet og har havnet høyere enn meg (blant annet moren min) og mange av dem sliter faktisk også, spesielt med det sosiale eller med angst. Moren min er velfungerende derimot, utrolig skarp og veldig flink til alt hun foretar seg, typisk matteflink - men også sosial og omgjengelig. Mestrer mye. 

Anonymkode: 5197c...582

• Liker 9
Skrevet

Har aldri tatt en "ekte" IQ test (som f.eks Mensa opptaksprøven, eller noe annet som ikke bare er på nett, fordi så mye bryr jeg meg faktisk ikke om det). Men de gangene jeg har tatt Mensa's nettest, har jeg fått mellom 130 til 140. Så vet ikke om det teller. 

Har veldig mange uvaner, f.eks så er jeg rotete og usystematisk og bruker mye energi og tid på å organisere livet mitt. Er også veldig god til prokrastinering, så har hatt noen ganske ville skippertak opp igjennom. 

Har det bra når jeg er alene hjemme, elsker det i grunn, så lenge ikke det blir snakk om uker i strekk. Da spiller jeg musikk, lese, ser serier, gamer, skriver. Alt mulig egentlig, kjeder meg nesten aldri alene.

Har veldig mange interesser, ja. Hoversakelig språk, musikk og litteratur. Men også opptatt av politikk, gaming, matlaging, dyr og fankultur, for å nevne noe.

Ja, jeg tror jeg er ganske god til det. Men det er fordi jeg har en utdanning og yrke hvor det er viktig.

Har katter!

Jeg har for mange tanker om kosthold og trening til at jeg har ork til skrive det ned her. Jeg selv er ikke veldig god til hverken kosthold eller trening. Men jeg mener uansett at alle fortjener respekt uansett hva slag kropp man har, hvor "frisk/sunn" man er etc. 

Jeg ler mye og av mye forskjellig! Det som sist fikk meg til å le var sist jeg hørte på RR. 

Anonymkode: a3e94...723

• Liker 2
Skrevet

Har iq på 135 i følge mensas hjemmetest. 

Har 2 hunder!

Hjemme liker jeg å gjøre forskjellig. Ser jo på serie osv, eller så liker jeg dessverre å lese en del om ting som interesserer meg. Astrologi, veldig glad i matematikk osv :) 

Anonymkode: 48d0f...539

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har iq på 135 i følge mensas hjemmetest. 

Har 2 hunder!

Hjemme liker jeg å gjøre forskjellig. Ser jo på serie osv, eller så liker jeg dessverre å lese en del om ting som interesserer meg. Astrologi, veldig glad i matematikk osv :) 

Wow, tenk at en med 135 i IQ interessert seg for astrologi

Anonymkode: bc3bc...f30

• Liker 7
Skrevet

Jeg har 76 i IQ, så får ikke stemt. 

Anonymkode: 8feb9...dd5

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

(Iq 120 ++ )

Snuser, er veldig rotete av meg. 

Jeg har det bra. Strikker en del, ser serier og filmer. Øver på språk. 

Diverse håndarbeid, lesing/serier/filmer, lærer meg språk.

Er du flink til å få fram dine meninger på en god måte, at du har mye teori i hode og klarer å formidle dette på en ryddig måte til andre, feks i ett selskap.
Nei, vil ikke si jeg er flink til dette. Jeg forstår det meste inni hodet, men vanskelig å forklare til andre. Hadde vært en forferdelig dårlig lærer. 

Hvilket dyr har du?
Ingen, vil ikke ha noen

Tenker ikke så mye annet enn at jeg ønsker at kroppen skal fungere til det jeg trenger den til. 

Jeg lo en del av førstegangstjenesten, så i følge tråden her inne har jeg barnehagehumor:) Hater Monty python og sånn typisk engelsk humor. 

🙂Spennende å se om folk med høy iq har noe til felles, eller om de kan være veldig ulike. Skriv din iq når du svarer🙂🙏lykke til 

Jeg faller også mellom de to siste alternativene, så jeg tok 130+ høhø. Ser ikke på meg selv som særlig smart, men jeg er ganske så logisk av meg. 

Anonymkode: 5ef16...491

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, tenk at en med 135 i IQ interessert seg for astrologi

Handler jo mye om å lære mye om mest mulig. Og astrologi gir faktisk en del mening er min mening :) 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler jo mye om å lære mye om mest mulig. Og astrologi gir faktisk en del mening er min mening :) 

Gir mening? Gir det mening at du har hell i kjærlighet fordi mars og jupiter står på rekke?? 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gir mening? Gir det mening at du har hell i kjærlighet fordi mars og jupiter står på rekke?? 

Du glemte å lese at hun skrev at det er hennes mening?

Anonymkode: 5ef16...491

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Iq 120 ++ )

Hvilket dyr har du?

Hadde 138 i IQ da jeg ble medlem av mensa i 2013. Betalte medlemskontigent på 500kr hvert år frem til 2017, men har ikke betalt det siden, så er per definisjon ikke lenger «med» i mensa. Tok testen på nytt i 2018 bare for å sjekke og fikk da 131(det er standardavvik på 15). Tror ikke nødvendigvis man har så mye til felles med andre med høy IQ, og for min del betyr ikke det annet enn at jeg er flink på logiske resonneringer, se sammenhenger og røde tråder. Er ikke nødvendigvis «smartere». Det er mange ulike måter å være «smart» på. Mange misforstår dette. 

vaner og uvaner:

- Må ha kontroll på det meste i livet, struktur, organisering, lager exceloversikt over så og si alt i livet fra privatøkonomi, reisemål, planlegging, klesinventar, GANNT-chart etc.

- Masse gode planer og ideer som jeg gjerne starter på, men går fort lei og har derfor et titalls jern i ilden til enhver tid og store ambisjoner, men går fort lei hvis jeg ikke raskt ser resultater. 

- Alt i hodet foregår fort og jeg har en lei tendens til å bli lettere sint/frustrert hvis jeg jobber med folk som ikke er like produktiv. Dette har jeg måtte jobbet med mye når jeg har måtte jobbe på grupper og team både i utdanning og jobb. Jeg har en tendens til å analysere ting fort og gjøre meg opp en mening/konklusjon og kan da bli utålmodig hvis jeg samarbeider med noen som bruker lang tid på å enten forstå konseptet eller som bruker lang tid på overveiinger. 

- Uttålmodig personlighet

Når jeg er alene hjemme følger jeg sjekklisten jeg har laget meg for dagen i almanakken. Som sagt planlegger og strukturerer jeg alt i livet. Så fyller tiden med både gjøremål i huset, ser læringsvideoer på khan academy eller youtube, øver på språk på duolingo, trener/fjelltur, ser på investeringsmuligheter i enten eiendom eller ser på indeksregulerte fond eller ser på tekniske og fundamentale analyser av ulike interessante aksjer, leser på interessante forum etc. Har det veldig fint i eget selskap. 

- Interesser er blant annet Psykologi, Økonomi (investeringer og entreprenørskap), Friluftsliv, reise, språk, kampsport, vitenskap. 

- Sliter med å formidle informasjon/konsepter på en allmennvennlig måte og merker ofte hvis jeg f.eks. Skal formidle teori, så må jeg konsentrere meg og gå inn for å formidle informasjonen på en allegorisk måte og bruker da ofte metaforer og eksepler for å underbygge hva jeg ønsker å Formidle for å ikke virke høytsvevende. 

- Jeg eier en katt. 

- Balansert forhold til kosthold og trening. Foretrekker fjellturer og friluftsliv generelt, fremfor treningssenter. Maten jeg spiser skal være næringsrik og balansert. Har fokus på både mikro og makronæringsstoffer. 

- Det skal litt til for å gi meg en ordentlig god latter. Har litt bisarr humor, galgenhumor og humor for ting som er så galt/feil at det blir komisk. Elsker tegnehanne. Liker noen av sketsjene i parterapi, elsket borettslaget og likte også mye fra den serien som het svart humor (tror jeg) som gikk på nrk. 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold kjeft. Dette er min tråd og ingen frekke dumme mennesker er invitert inn her for å slenge med leppa, eller tommelen. Jeg syns det er utrolig spennende å få svar fra de med høy iq, hva deres meninger faktisk er. Håper fler svarer, det var gøy🙂 kjenner meg mye igjen, men har bare 121 i iq da fra hjemmetest. Ts

• Liker 6
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok mensatest på universitetet da jeg gikk der, bare for gøy. Fikk en lapp som sa at jeg hadde 152. Gjorde aldri noe med det annet enn å ta vare på lappen

Jeg har alltid tatt ting veldig fort, derfor har jeg ikke blitt så flink til å jobbe for å tilegne meg kunnskap. Jeg seilte gjennom VGS og det var først på universitetet jeg måtte begynne å jobbe. Da merket jeg at det ikke var noe jeg var flink til. Skippertak og utsetting av ting er vel største uvanen min der.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en "vane", men jeg er opptatt av å forstå hvordan ting rundt oss virker. Jeg kan ikke skjønne folk som går rundt uten å ha tenkt på hvordan ting fungerer under skallet - feks en bilmotor, et fotoapparat eller eninduksjonstopp. 

En annen uvane er at jeg overanalyserer ting og blir ofte usikker på hva andre mener. På plussiden er jeg strukturert og kan legge frem ting på en oversiktlig måte.

Jeg er lite selvhøytidelig, jeg tåler godt å tape eller gjøre feil.

Fint. Ser serier/film. Ser john oliver, the daily show, stephen colbert og seth meyers på youtube.

Foto, musikk, data, teknologi

Ja, jeg tror det.

Hvilket dyr har du?

Ingen akkurat nå

Man skal kunne kose seg, men man har selv ansvar for å være sunn. Spiser jeg det jeg vil blir jeg tung, jeg har aldri vært feit, men var oppi 100kg en gang og fant ut at dette går ikke - så jeg trener og spiser sunt og er slank.  av og til spiser jeg det jeg vil.

I riktig lag får jeg både andre til å le og ler lett selv. I andre samlinger kjeder jeg både meg selv og andre - vanskelig å forklare, det er kjemi. Jeg synes ikke internvitser som fortelles på nytt og på nytt er morsomme.

Jeg synes Bård tufte johansen er norges morsomste. Jeg liker ricky gervais og jimmy carr og mye annen standup. Siste jeg lo av var førstegangstjenesten på nrk.

Anonymkode: 5160e...4bf

Skrevet
2 minutter siden, SnappleIsland skrev:

Hadde 138 i IQ da jeg ble medlem av mensa i 2013. Betalte medlemskontigent på 500kr hvert år frem til 2017, men har ikke betalt det siden, så er per definisjon ikke lenger «med» i mensa. Tok testen på nytt i 2018 bare for å sjekke og fikk da 131(det er standardavvik på 15). Tror ikke nødvendigvis man har så mye til felles med andre med høy IQ, og for min del betyr ikke det annet enn at jeg er flink på logiske resonneringer, se sammenhenger og røde tråder. Er ikke nødvendigvis «smartere». Det er mange ulike måter å være «smart» på. Mange misforstår dette. 

vaner og uvaner:

- Må ha kontroll på det meste i livet, struktur, organisering, lager exceloversikt over så og si alt i livet fra privatøkonomi, reisemål, planlegging, klesinventar, GANNT-chart etc.

- Masse gode planer og ideer som jeg gjerne starter på, men går fort lei og har derfor et titalls jern i ilden til enhver tid og store ambisjoner, men går fort lei hvis jeg ikke raskt ser resultater. 

- Alt i hodet foregår fort og jeg har en lei tendens til å bli lettere sint/frustrert hvis jeg jobber med folk som ikke er like produktiv. Dette har jeg måtte jobbet med mye når jeg har måtte jobbe på grupper og team både i utdanning og jobb. Jeg har en tendens til å analysere ting fort og gjøre meg opp en mening/konklusjon og kan da bli utålmodig hvis jeg samarbeider med noen som bruker lang tid på å enten forstå konseptet eller som bruker lang tid på overveiinger. 

- Uttålmodig personlighet

Når jeg er alene hjemme følger jeg sjekklisten jeg har laget meg for dagen i almanakken. Som sagt planlegger og strukturerer jeg alt i livet. Så fyller tiden med både gjøremål i huset, ser læringsvideoer på khan academy eller youtube, øver på språk på duolingo, trener/fjelltur, ser på investeringsmuligheter i enten eiendom eller ser på indeksregulerte fond eller ser på tekniske og fundamentale analyser av ulike interessante aksjer, leser på interessante forum etc. Har det veldig fint i eget selskap. 

- Interesser er blant annet Psykologi, Økonomi (investeringer og entreprenørskap), Friluftsliv, reise, språk, kampsport, vitenskap. 

- Sliter med å formidle informasjon/konsepter på en allmennvennlig måte og merker ofte hvis jeg f.eks. Skal formidle teori, så må jeg konsentrere meg og gå inn for å formidle informasjonen på en allegorisk måte og bruker da ofte metaforer og eksepler for å underbygge hva jeg ønsker å Formidle for å ikke virke høytsvevende. 

- Jeg eier en katt. 

- Balansert forhold til kosthold og trening. Foretrekker fjellturer og friluftsliv generelt, fremfor treningssenter. Maten jeg spiser skal være næringsrik og balansert. Har fokus på både mikro og makronæringsstoffer. 

- Det skal litt til for å gi meg en ordentlig god latter. Har litt bisarr humor, galgenhumor og humor for ting som er så galt/feil at det blir komisk. Elsker tegnehanne. Liker noen av sketsjene i parterapi, elsket borettslaget og likte også mye fra den serien som het svart humor (tror jeg) som gikk på nrk. 

Kan forsåvidt skrive under på det personen over her sier om angst og psykiske utfordringer. Det går veldig bra med meg nå, men hadde sosial angst fra ca. 12 år til 24 år, var introvert og slet med depresjon mellom år 2011-2013. Gikk ikke i behandling, men jobbet mye med meg selv. 
personlighetstype INTP. 

Skrevet

Husker ikke hva jeg hadde i IQ sist jeg tok Mensa-testen, men vet at den er over 120.

Hva er dine vaner/ uvaner ? 

Er utrolig rotete av meg. Bryr meg ikke noe særlig om rot.

Hvordan har du det når du er alene hjemme, og hva gjør du da på?

Kjeder meg mye hvis jeg ikke har noe å gjøre på. Er sjelden alene, men hvis jeg er det og været tillater det, går jeg ofte på fjellet. Spiller også en del playstation når tiden strekker til.

Elsker å være ute i naturen. Liker også gaming og å skru bil.

Ja, det mener jeg. 

Hvilket dyr har du?

Har to herlige katter og venter på en til.

Elsker grønnsaker når de er tilberedt på en god måte (dvs. alt annet enn kokt). Mener det er viktig å få i seg næring fra sunne kilder, så jeg prøver jo å spise sunt. Viljestyrken er svak når jeg først har blitt lysten på noe ekstra godt, da. Prøver å trene med jevne mellomrom, med fjelltur og crossfit. Har ikke kommet helt inn i crossfitrutinen ennå, da.

Det kommer an på humøret, men stort sett skal det en del til før jeg synes noe er så morsomt at jeg ler godt av det. Kommer ikke på hva jeg synes er morsomt engang. Eller jo, kan le meg fillete av lister over rare navn, for eksempel. Har også sansen for Monty Python, og en sketsj jeg alltid ler av er Knights of Nee. 

Anonymkode: a946f...bc3

• Liker 2
Skrevet

130++

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber mye, sover ganske mye, er mye hjemme. Uvaner: Lat, snuser, utsetter ting.

Da har jeg det tipp topp :) Pusler med husarbeid, leser, hører på musikk, spiser, strikker, surfer på nettet

Musikk er min største interesse. Pleide å være ofte på festivaler og konserter før covid. Både store og små band. Jeg liker å strikke, det gjør jeg mens jeg ser film eller leser. Jeg er mye ute i naturen, med hunden min og samboeren min. Ellers liker jeg ikke å være mye sosial, jeg er introvert og får dekket mitt sosiale behov på jobb. Har venner som jeg er med noen ganger i mnd.

Ja det synes jeg. 

Hvilket dyr har du?

Hund og to katter

Viktig for kropp og sjel. Trener en del selv, liker å løpe og trene litt styrke. Spiser sunt, men skeier ut av og til. Det er også viktig.

Ja egentlig, det skal litt til for at humor treffer meg. Jeg er ganske morsom selv. Liker humor som feks radioresepsjonen, brille og lignende. Synes også serier som Simpsons, Futurama, South Park, Family Guy, American dad osv er hysterisk morsomt.

Anonymkode: 4a028...98d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...