Gå til innhold

Hvordan fungerer sorg og ADD?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnen til jeg lurer er fordi jeg har i mange år mistenkt at jeg har ADD og jeg mistet bestemor i august. Og jeg har ikke fått så voldsomt med reaksjoner. Folk rundt meg tror jeg har det bra. Jeg klarer ikke å vise de vonde følelsene mine. De kommer liksom ikke ut. Så jeg har dessverre begynt å drikke alkohol, fordi da får jeg ut følelsene. De er helt jævelig, men jeg får ut følelsene mine. Når jeg har åftt de utbrudda så føles det godt etterpå. Men om jeg ikke drikker, så bare fyller det seg opp mye i meg og jeg klarer ikke å få følelsene ut. 

Er dette noe jeg burde ta videre med noen? I såfall, hvordan?

Anonymkode: bfcb5...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg lurer er fordi jeg har i mange år mistenkt at jeg har ADD og jeg mistet bestemor i august. Og jeg har ikke fått så voldsomt med reaksjoner. Folk rundt meg tror jeg har det bra. Jeg klarer ikke å vise de vonde følelsene mine. De kommer liksom ikke ut. Så jeg har dessverre begynt å drikke alkohol, fordi da får jeg ut følelsene. De er helt jævelig, men jeg får ut følelsene mine. Når jeg har åftt de utbrudda så føles det godt etterpå. Men om jeg ikke drikker, så bare fyller det seg opp mye i meg og jeg klarer ikke å få følelsene ut. 

Er dette noe jeg burde ta videre med noen? I såfall, hvordan?

Er ingen ting her som lyser ADD nei!

Anonymkode: 24fe2...ccf

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikker det har noe med ADD og gjøre men du bør definitivt snakke med noen og kutte drikking for det du holder på med er ikke sunt. 

Jeg mistet en forelder for flere år siden og snakket ikke om det til en kjeft for jeg klarte ikke å få det ut og trodde at dette skulle jeg takle på egenhånd. Ble sykemeldt 2 måneder pga depresjon etter 1 år og gikk ukentlig til psykolog i ett halvt år for å bearbeide det. Jeg har ikke ADD. 

Søk hjelp❤️

Anonymkode: 14542...172

Skrevet

Det er helt individuelt.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen ting her som lyser ADD nei!

Anonymkode: 24fe2...ccf

Nå har ikke jeg sagt så veldig mye om hvorfor jeg mistenker jeg har det noe jeg ikke ser behov med å skulle greie ut om heller. Det har i flere år vært snakk om at jeg kan ha det. Og det er ikke bare meg som tror det, men også de som omgås mest med meg. Men jeg har ikke fått utreda meg skikkelig for det enda, men jobber med saken ;)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikker det har noe med ADD og gjøre men du bør definitivt snakke med noen og kutte drikking for det du holder på med er ikke sunt. 

Jeg mistet en forelder for flere år siden og snakket ikke om det til en kjeft for jeg klarte ikke å få det ut og trodde at dette skulle jeg takle på egenhånd. Ble sykemeldt 2 måneder pga depresjon etter 1 år og gikk ukentlig til psykolog i ett halvt år for å bearbeide det. Jeg har ikke ADD. 

Søk hjelp❤️

Anonymkode: 14542...172

Jeg snakker heller ikke med så mange om det. Jeg gjorde i starten til ei venninne og til han jeg er forelsket i. Men så ble venninna mi lei, og etter det har jeg ikke snakket om det med noen. Fordi jeg vil ikke være til bry for noen 😕 TS

Skrevet

Snakk med fastlegen. De kan henvise deg videre til utredning.

Skrevet

Tror ikke at din sorgreaksjon har noe med ADD å gjøre. Folk reagerer på sorg ulikt, men hvis du sliter kan det være lurt å ta kontakt med fastlegen. Både for støtte og eventuell utredning av ADD. Har selv ADHD, og ved AD(H)D er det vanlig å ha problemer med å regulere følelser og følelsene kan være mer intense. Mange med AD(H)D reagerer derfor ofte sterkere. 

Anonymkode: d46a2...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...