AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 hei, for ca 2 år hadde jeg en ulykke. datt ned en ca 3 meter lang bratt skråning med en sykkel over meg, ble bevisstløs i ubevisst tid. våknet stresset og full av adrenalin hastet jeg til skolen (var dit jeg skulle, fallet skjedde pga glatt platting). fikk vridningsskade i kneet, men lurer på om jeg kanskje har fått noen hodeskader av dette også.. sliter utrolig med hukommelsen, men dette kan jo også ha mange andre grunner, så vet ikke helt hva jeg burde gjøre? Anonymkode: fa1dd...27b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg opplevde blant annet hukommelse som problem etter en bilulykke for mange år siden der hodet fikk seg en smell, så kjenner i igjen symptomet i allefall. Men vi som sitter her kan ikke hjelpe deg med noe, annet enn å råde deg til å gå til fastlegen din og snakke om dette. Henvisning til nevrolog er det som mest sannynlig blir foreslått, og ut i fra det blir det nok tatt div. røntgenbilder som viser om du har noen skade. Hos meg var det bløtlegemet mellom hodeskallen og hjernen som hadde hovnet opp, og det tok noen år før den gikk ned og ting ble normalt igjen. Jeg hadde hukommelsesproblemer en periode, synsforstyrrelser (dobbeltsyn) og jeg slet med at armer og bein dovnet bort/ble kortvarig lammet. Jeg datt også om et par ganger. Min hevelse gikk ned etter en tre års tid. Anonymkode: c0021...ced
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg datt også om et par ganger. som besvimelse? det har også skjedd med meg noen ganger. nevnt til lege men blir bare avslått som at det er jo kjipt, men ikke noe mer.. Anonymkode: fa1dd...27b
Kalevala Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Det er veldig synd at du ikke blir tatt på alvor hos legen din, men ikke helt uvanlig dessverre. Det er alt for lite kjent hvor skadelig en hjernerystelse kan være på lengre sikt. De aller fleste blir bra igjen ganske raskt, men det er noen som får svært langvarige plager. https://hodepinenorge.no/hodepine/hodepine-etter-hjernerystelse/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå