Gå til innhold

Ting dating har lært meg hittil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut en del ting etter x antall opplevelser med dating som jeg skulle ønske jeg allerede visste, da erfaringene har til tider har vært dyrekjøpte (🤧💔

For noen er sikkert dette selvsagte ting som sett utenfra virker dumt... Men når man blir betatt/forelsket kan det være kjekt med en påminnelse om selv det mest innlysende! Også for at man skal å unngå og havne i et såkalt «hekt».

Jeg tror flere fort kan gå på samme smellene som jeg har gjort, så jeg skriver dette med et håp om at det kan hjelpe andre håpefulle single damer (og menn, for den del):

• Når noen er virkelig interessert i deg så VET du det og du SER det. Du føler deg prioritert og du er prioritert. Du settes ikke «på vent», du er ikke «second best», det er du som i all hovedsak har vedkommendes oppmerksomhet.

RED FLAGS: Personen er generelt av og på i sin interesse (hot and cold), skaper en følelse hos deg av at du ikke bra nok, du føler at du må bevise noe for å holde på interessen, ting kommer ikke naturlig, osv.

• En eller ei som er interessert i noe mer med deg enn sex, tar jevnt over initiativ. Kommunikasjonen dere imellom er også løpende og ikke minst gjengjeldt i lik grad. Ja, folk kan ha ting som foregår i livene sine og avvike fra normal kontakt, men noen som er redd for å miste deg vil forklare.

RED FLAGS: Enveiskommunikasjon, mest fyllesnaps/sms/booty calls fremfor ordentlige samtaler der personen er interessert i DEG og DITT LIV, samt sporadisk kontakt. Du sitter med en usikker følelse og opplever av at personen kommer «inn og ut» av livet. (Fare for hekt!)

• Et menneske som er bra for deg og interessert i deg på en sunn måte utviser ikke «giftig» atferd. Dvs. driver ikke med mind games; silent treatment, (som tidligere nevnt) veksling mellom kald og varm atferd, prøver å gjøre deg sjalu, og lignende.

RED FLAGS: Alt av overnevnt oppførsel. Du føler deg ikke bra nok, viktig nok, respektert nok! Du blir behandlet på en måte som rett og slett ikke er bra, og du føler mer vondt enn godt av å ha personen i livet ditt.

• Er noen interessert i deg på en romantisk måte, vises det også gjennom varme og kjærlighet. F.eks. nærhet før og etter sex, kos og komplimenter UTENOM sex. DU blir ikke viktig kun når sex er tema! 

RED FLAGS: Du opplever en endring i atferd hos personen etter sex (blir kaldere, drar frem mobilen, interesse/kommunikasjon avtar, osv.). Han eller hun gir deg en følelse av at du er mest interessant og verdsatt ... naken.

• Noen som vil ha deg, sier det! Dette kommer ikke enkelt for alle, men før eller siden blir «katten sluppet ut av sekken». Er man skikkelig interessert, vil man før eller senere komme med det. Og ikke minst handle etter ordene sine! Man skal ikke sitte å vente med hjertet i hånden så altfor lenge, hvis ting er som de skal.

RED FLAGS: Personen holder deg på gress ved å unngå følelsessnakk og/eller vil ikke gi deg et svar på hva de egentlig vil/ser for seg med deg (dette vet de fleste etter noen måneder!). Du føler at ting står stille, og har en dårlig følelse.

Dette er hva jeg kom på, fyll gjerne på!

Anonymkode: 36c32...cbd

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

K50 her.

Det jeg har lært:

En mann som er interessert sender melding med en gang og følger opp.

Pausene i chattingen er naturlige (type dag på jobb, kveld med familien, treningstid osv). Men han holder kontakten og svarer på spørsmål på en god måte.

En mann som er interessert vil invitere deg ut på date, fordi han er redd for at noen andre "snapper" deg foran nesa på han.

Tviler du på disse tre tingene, er han ikke interessert nok eller han har øye for noen andre. Det betyr ikke at alt håp er ute, men du bør smøre deg med tålmodighet og tåle usikkerhet en stund.

Og en ting til:
Det å gå på 2-3-4 dater betyr definitivt ikke at man er kjærester!

Anonymkode: 04ba0...05e

• Liker 19
Skrevet

Det jeg har lært; 

Når jeg endelig finner denne personen som tikker av i alle boksene kommunikasjonsmessig, så er hun gift. 

Anonymkode: 3b0be...196

• Liker 5
Skrevet

Egentlig bare lært at jeg ikke er god nok for noe annet enn sex. Derfor ligger jeg ikke med noen. Bare på trass. 

Anonymkode: f2f25...252

• Liker 10
Skrevet

Har lært: Er jeg i tvil om han virkelig er interessert i meg, så er han ikke det.

Anonymkode: 58047...d04

• Liker 14
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Egentlig bare lært at jeg ikke er god nok for noe annet enn sex. Derfor ligger jeg ikke med noen. Bare på trass. 

Det er vel uendelig mye bedre enn å ikke være god nok for noe som helst? Som jo er problemet til mange menn. Og som jo egentlig er årsaken til ditt problem, da ikke alle kvinner kan få kjæreste om så mange menn blir holdt utenfor

Anonymkode: 337f8...8b4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er vel uendelig mye bedre enn å ikke være god nok for noe som helst? Som jo er problemet til mange menn. Og som jo egentlig er årsaken til ditt problem, da ikke alle kvinner kan få kjæreste om så mange menn blir holdt utenfor

Nei. Bedre å ikke ha tilgang til noe, enn å bli holdt for narr

• Liker 12
Skrevet

Og dette har jeg lært:

• Hvis han sier at alle exene hans har vært gale, så betyr det egentlig at han er skvær gæærn selv.
  • En mann som virker kjedelig i utgangspunktet vil være det tryggeste valget, og være stabil i det lange løp. 
  • En mann med voldelige tendenser vil også slå deg etterhvert. 
  • Ikke-voldelige menn kan plutselig klikke og slå deg helseløs de også - se alltid etter mulige avvik og kjør bakgrunnsjekk.
  • En god tilknytning til moren sin er et godt tegn, han vil behandle deg pent og med respekt.
  • De som tidlig fokuserer på sex, er som regel utelukkende ute etter sex - og ikke et forhold.
  • Laber interesse på sms/nett betyr nettopp laber interesse. Gå videre. 
  • Når mannen er interressert, så merker du det. 
  • Når mannen er overinterressert, og det kommer hundre sms på en time, så er han ofte psykopat. Gå for gutter med normal interesse og intensitet. 
  • La mannen jakte hvis du merket at han har behov for å være jegeren. 
  • Kvinner kan også jakte. La det gå sport i det. 
  • Bestem spillereglene selv - spill aldri andres spill.

Anonymkode: 67b79...aa8

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahhaha bare tull. Alle menn er gode nok for ekteskap og barn med tre forskjellige kvinner i hvert fall. Vet om mange mindre attraktive drittsekker som kan velge og vrake. Damer gjør alt for å få barn og en fast partner/familie i dag enda vi kan forsørge oss selv. Og når en stygg mann kan avvise en dame som er for fin for han fordi hun vil ha barn og ekteskap, noe han ikke vil, og han heller ikke har funnet noen andre å gå videre på er det noe galt et sted. Menn FORETREKKER å være helt alene uten sex tilogmed så lenge dama stiller krav og ønsker å være gjenvbyrdig framfor underkuet slave.

Anonymkode: e2854...a89

• Liker 7
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette har jeg lært:

• Hvis han sier at alle exene hans har vært gale, så betyr det egentlig at han er skvær gæærn selv.
  • En mann som virker kjedelig i utgangspunktet vil være det tryggeste valget, og være stabil i det lange løp. 
  • En mann med voldelige tendenser vil også slå deg etterhvert. 
  • Ikke-voldelige menn kan plutselig klikke og slå deg helseløs de også - se alltid etter mulige avvik og kjør bakgrunnsjekk.
  • En god tilknytning til moren sin er et godt tegn, han vil behandle deg pent og med respekt.
  • De som tidlig fokuserer på sex, er som regel utelukkende ute etter sex - og ikke et forhold.
  • Laber interesse på sms/nett betyr nettopp laber interesse. Gå videre. 
  • Når mannen er interressert, så merker du det. 
  • Når mannen er overinterressert, og det kommer hundre sms på en time, så er han ofte psykopat. Gå for gutter med normal interesse og intensitet. 
  • La mannen jakte hvis du merket at han har behov for å være jegeren. 
  • Kvinner kan også jakte. La det gå sport i det. 
  • Bestem spillereglene selv - spill aldri andres spill.

Dette glemte jeg faktisk!

Det er et dårlig tegn å klage på eksene sine, særlig moren til sine barn. Rødt flagg! Det kan hende eksen er en heks, men det er uklokt å snakke slik om henne til andre. Slik vil han snakke om deg kanskje etterhvert også....

Anonymkode: 04ba0...05e

• Liker 12
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lært: Er jeg i tvil om han virkelig er interessert i meg, så er han ikke det.

Min erfaring er at de som gir sånn tvil er de halvveis-karene, som skal ha deg bare når det passer. Nok interessert til å ha sex og til å bli sjalu, men ikke til et forhold! Bye 👋 ts

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt, og har delvis, samme følelse. Tror det er et tegn på at vi trenger en pause fra dating 😅 ts

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette har jeg lært:

• En mann som virker kjedelig i utgangspunktet vil være det tryggeste valget, og være stabil i det lange løp...
  • En god tilknytning til moren sin er et godt tegn, han vil behandle deg pent 

Eksen min som er harmonisk og knytta til mora si, var i tvil pga mora hans likte meg og ville ha meg som svigerdatter, men sjøl syntes han jeg var grei å ha men ville ikke akkurat gifte seg...

Jeg var forbanna etter bruddet nettop fordi jeg trodde det at han ikke er spennende (men fin, synes jeg) var en slags garanti. Men han syntes jeg var for mye spennende, tror jeg. 

Anonymkode: 7bfb4...ea1

Skrevet

Det jeg har lært:

- Menn rundt 30 har generelt ikke førerkort

- Om du har funnet noen verdt å ta vare på vet du det neste allerede på første date.

- Man trenger ikke leve etter «regler» for hva som skal skje når. Alle forhold utvikler seg annerledes. Noen er klare for å flytte sammen etter kun 2 mnd. for man vet at det er det rette.

- Menn generelt er veldig lite interessert i å legge singelivet bak seg, de skriver så å si aldri først, og svarer kun 50% av tiden.

- Menn samler på likes.

Anonymkode: b7c7f...24b

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har lært:

- Menn rundt 30 har generelt ikke førerkort

- Om du har funnet noen verdt å ta vare på vet du det neste allerede på første date.

- Man trenger ikke leve etter «regler» for hva som skal skje når. Alle forhold utvikler seg annerledes. Noen er klare for å flytte sammen etter kun 2 mnd. for man vet at det er det rette.

- Menn generelt er veldig lite interessert i å legge singelivet bak seg, de skriver så å si aldri først, og svarer kun 50% av tiden.

- Menn samler på likes.

Akkurat samme liste gjelder for damer. Lappen har de fleste som ikke bor i Oslo når det er 30 år gamle.

Anonymkode: 7234d...380

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lært at man ikke skal leve etter andres sine regler og behov, om f.eks når man skal sende melding, hvor lenge man skal være fra hverandre. Hvis man liker hverandre, så kommer det automatisk og du føler deg ikke til bry om du vil klemme og kysse hverdag. Nærhet er det beste som finnes da. 

Anonymkode: d3f87...743

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme liste gjelder for damer. Lappen har de fleste som ikke bor i Oslo når det er 30 år gamle.

Anonymkode: 7234d...380

Bor ikke i Oslo, men enda treffer jeg på overraskende mange menn uten lappen.

• Liker 2
Skrevet

K42 her.

Jeg lærte tidlig at Tinder bare var tull, slettet det. 

Tenk på alle som sitter å sveiper på dette hver dag, lager seg masse hodebry.

Ferdig med det :) 

Anonymkode: 8646a...62d

• Liker 5
Skrevet
På 14.10.2020 den 12.39, AnonymBruker skrev:

K42 her.

Jeg lærte tidlig at Tinder bare var tull, slettet det.

Anonymkode: 8646a...62d

Nja, det kommer litt an på... Er delvis enig, men en god venninne av meg fant kjæresten sin der faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Glad jeg ga opp nettdating og trives så godt som singel

Anonymkode: fe3ad...509

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...