Gå til innhold

Svimmel og faller om

Fremhevede innlegg

Skrevet

når jeg reiser meg, så strekker jeg meg ofte (elsker å strekke meg knekke fingre osv), men nå har jeg begynt å bli skikkelig svimmel av å gjøre det, starter med at jeg blir svimmel, kommer pipelyd i øret, synet blir tåkete og noen ganger faller jeg om. Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall. Ta en tur til legen. Drikker og spiser du nok? Lavt blodtrykk er ikke så uvanlig hos unge jenter og er ikke farlig, men kan være ubehagelig når man reiser seg. 

Anonymkode: beb91...857

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som blodtrykksfall. Ta en tur til legen. Drikker og spiser du nok? Lavt blodtrykk er ikke så uvanlig hos unge jenter og er ikke farlig, men kan være ubehagelig når man reiser seg. 

Anonymkode: beb91...857

Skal til legen om et par uker, syntes bare det er rart når det kun skjer når jeg strekker meg. og ja spiser og drikker nok :)

Skrevet

Unge jenter skal absolutt ikke falle om, bare voksne!

Anonymkode: 8e75d...83e

Skrevet

Se på Jernmangel ;)

Anonymkode: e04d7...503

Skrevet

Jeg hadde det mye sånn i ungdommen. Var blodtrykksfall fordi jeg reiste meg for fort 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unge jenter skal absolutt ikke falle om, bare voksne!

Vet ikke om jeg bare besvimer eller faller om, føles ikke veldig lenge ut. Prøvde å filme for noen dager siden, og føltes ut som et par sekunder men når jeg tok opp tlf hadde jeg ligget der i et minutt allerede..

Skrevet

Du bør dra til legen og måle blodtrykket. Mens du venter på timen kan du drikke mye vann, og reise deg i etapper. Feks alltid sitte litt på sengekanten eller sofaen hvis du reiser deg fra liggende stilling. Reis deg sakte opp. Ved første tegn til besvimelse så legg deg ned eller sitt og bay hodet ned mellom knærne. Du kan slå deg stygt når du besvimer så prøv å unngå det :) 

Blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får ikke nok blod. så den vil at du skal besvime sånn at du flater ut og blodet kan strømme til hodet. Så gi den blod FØR du besvimer :)

Skrevet
27 minutter siden, Candiru skrev:

Du bør dra til legen og måle blodtrykket. Mens du venter på timen kan du drikke mye vann, og reise deg i etapper. Feks alltid sitte litt på sengekanten eller sofaen hvis du reiser deg fra liggende stilling. Reis deg sakte opp. Ved første tegn til besvimelse så legg deg ned eller sitt og bay hodet ned mellom knærne. Du kan slå deg stygt når du besvimer så prøv å unngå det :) 

Blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får ikke nok blod. så den vil at du skal besvime sånn at du flater ut og blodet kan strømme til hodet. Så gi den blod FØR du besvimer :)

Det skjer bare når jeg strekker meg, ellers så og si aldri.. Kan blodtrykket være grunnen da også? Takk på forhånd!!

Skrevet
2 timer siden, Candiru skrev:

Hvorfor skal man besvime når man reiser seg fort?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo i innlegget du siterer.

Anonymkode: 58511...c99

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blodomløpet går saktere når man ikke er i bevegelse, så når man reiser seg så henger det ikke med og hjernen har ikke fått blod. Da blir man svimmel og kan besvime. Poenget mitt her var at det kun skjedde når jeg strakk meg etter jeg har reist emg og ikke når man bare reiser seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...