Jente03 Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 når jeg reiser meg, så strekker jeg meg ofte (elsker å strekke meg knekke fingre osv), men nå har jeg begynt å bli skikkelig svimmel av å gjøre det, starter med at jeg blir svimmel, kommer pipelyd i øret, synet blir tåkete og noen ganger faller jeg om. Noen som har opplevd lignende?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Høres ut som blodtrykksfall. Ta en tur til legen. Drikker og spiser du nok? Lavt blodtrykk er ikke så uvanlig hos unge jenter og er ikke farlig, men kan være ubehagelig når man reiser seg. Anonymkode: beb91...857
Jente03 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som blodtrykksfall. Ta en tur til legen. Drikker og spiser du nok? Lavt blodtrykk er ikke så uvanlig hos unge jenter og er ikke farlig, men kan være ubehagelig når man reiser seg. Anonymkode: beb91...857 Skal til legen om et par uker, syntes bare det er rart når det kun skjer når jeg strekker meg. og ja spiser og drikker nok
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Unge jenter skal absolutt ikke falle om, bare voksne! Anonymkode: 8e75d...83e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Se på Jernmangel Anonymkode: e04d7...503
GulSitron Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg hadde det mye sånn i ungdommen. Var blodtrykksfall fordi jeg reiste meg for fort
Jente03 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unge jenter skal absolutt ikke falle om, bare voksne! Anonymkode: 8e75d...83e Vet ikke om jeg bare besvimer eller faller om, føles ikke veldig lenge ut. Prøvde å filme for noen dager siden, og føltes ut som et par sekunder men når jeg tok opp tlf hadde jeg ligget der i et minutt allerede..
Candiru Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Du bør dra til legen og måle blodtrykket. Mens du venter på timen kan du drikke mye vann, og reise deg i etapper. Feks alltid sitte litt på sengekanten eller sofaen hvis du reiser deg fra liggende stilling. Reis deg sakte opp. Ved første tegn til besvimelse så legg deg ned eller sitt og bay hodet ned mellom knærne. Du kan slå deg stygt når du besvimer så prøv å unngå det Blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får ikke nok blod. så den vil at du skal besvime sånn at du flater ut og blodet kan strømme til hodet. Så gi den blod FØR du besvimer
Jente03 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2020 27 minutter siden, Candiru skrev: Du bør dra til legen og måle blodtrykket. Mens du venter på timen kan du drikke mye vann, og reise deg i etapper. Feks alltid sitte litt på sengekanten eller sofaen hvis du reiser deg fra liggende stilling. Reis deg sakte opp. Ved første tegn til besvimelse så legg deg ned eller sitt og bay hodet ned mellom knærne. Du kan slå deg stygt når du besvimer så prøv å unngå det Blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får ikke nok blod. så den vil at du skal besvime sånn at du flater ut og blodet kan strømme til hodet. Så gi den blod FØR du besvimer Det skjer bare når jeg strekker meg, ellers så og si aldri.. Kan blodtrykket være grunnen da også? Takk på forhånd!!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 2 timer siden, Candiru skrev: Du bør dra til legen og måle blodtrykket. Mens du venter på timen kan du drikke mye vann, og reise deg i etapper. Feks alltid sitte litt på sengekanten eller sofaen hvis du reiser deg fra liggende stilling. Reis deg sakte opp. Ved første tegn til besvimelse så legg deg ned eller sitt og bay hodet ned mellom knærne. Du kan slå deg stygt når du besvimer så prøv å unngå det Blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får ikke nok blod. så den vil at du skal besvime sånn at du flater ut og blodet kan strømme til hodet. Så gi den blod FØR du besvimer Hvorfor skal man besvime når man reiser seg fort? Anonymkode: 8e75d...83e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man besvime når man reiser seg fort? Anonymkode: 8e75d...83e Det står jo i innlegget du siterer. Anonymkode: 58511...c99
Jente03 Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man besvime når man reiser seg fort? Anonymkode: 8e75d...83e Blodomløpet går saktere når man ikke er i bevegelse, så når man reiser seg så henger det ikke med og hjernen har ikke fått blod. Da blir man svimmel og kan besvime. Poenget mitt her var at det kun skjedde når jeg strakk meg etter jeg har reist emg og ikke når man bare reiser seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå