Gå til innhold

Hva tenker dere om navnet Lina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om navnet Lina? Jeg pleide å hate å hete det. For det første er det merkelig.  Jeg kjenner ingen andre som heter det. Av og til lurer jeg på om jeg er den som den eneste som heter det. Altså bare  Lina. Jeg pleide å tenke at det ikke er skikkelig navn. Og hvis jeg møter noen som heter Lina viser det seg ofte at de egentlig heter Karolina,  Angelina, Marcelina, Nicolina etc... Dessuten rimer det på vagina.... 😅

Men det er jo det er det jeg heter. Som barn var jeg var sikker på at jeg skulle bytte til et mer vanlig og navn da jeg ble eldre, f.eks Maria. Men det er en del av identiten og jeg liker navnet bedre nå som jeg er voksen. 

Hva synes dere? Er det fint? Eller rart? Hva tenker dere på når dere hører navnet? Hvilke assosiasjoner?  Hvordan ser noen som heter Lina ut?

Anonymkode: 3015a...1f6

Skrevet

Tenker på en jente som mobba meg som jeg håper blir påkjørt asap.

Anonymkode: 78dcc...7a2

Skrevet

Kjenner to Lina og begge er navere.. så det preget mitt personlige inntrykk av navnet. 

Anonymkode: 09e9a...12a

Skrevet

Synes det er fint. Lina kan være både blond og ha brunt hår. Håret er mellomlangt. Hun er litt tynn, eller trent. Ca 28-30 år. Muligens svenske aner. Hun er gøy, men flink til det hun driver med. Hun er ikke gift. Men populær. Hun snakker ikke så mye om privatlivet sitt, men har kanskje kjæreste. 

Anonymkode: 1a734...5bf

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner to Lina og begge er navere.. så det preget mitt personlige inntrykk av navnet. 

Anonymkode: 09e9a...12a

Haha sant nok.  Det er lov å ikke like navnet. Det er navn jeg ikke liker også pga enkeltpersoner. Selv naver jeg ikke da, bare så det er sagt. 😅

Skrevet

Jeg kjenner flere som heter Lina. Jeg synes det er et fint navn!

Anonymkode: 588d6...0f8

• Liker 3
Skrevet

Ei kollega heter Lina. Nydelig dame, så bare gode assosiasjoner til navnet.

Anonymkode: fa4f1...4d0

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på en jente som mobba meg som jeg håper blir påkjørt asap.

Anonymkode: 78dcc...7a2

Huff ja. Jeg ble også veldig hardt mobbet både grov psykisk og fysisk vold. Så det er jo navn jeg ikke liker pga det også. Sånn er det jo. 

Skrevet

Min tidligere psykolog het det🤨

Anonymkode: f02b0...921

Skrevet

Mannen min hadde en tante som het Oline-ble alltid kalt Lina.Synes det er et ganske pent navn.

Anonymkode: 9d9e4...943

• Liker 1
Skrevet

Tenker Emil i Lønneberget. 

Anonymkode: 48737...29e

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner i grunn ingen som heter Lina, så jeg tenker på hushjelpen/kjøkkenpiken Lina hos Emil i Lønneberget. 🙈 

Anonymkode: 4b708...213

• Liker 2
Skrevet

Fint, enkelt og bra navn! :) 

Anonymkode: ec1f9...ca6

• Liker 1
Skrevet

Lina i Lønneberget er den eneste Lina jeg kjenner til. Føler litt på at det mangler en bokstav. Jeg heter Linda, så kanskje det er grunnen. Skrev noen navnet mitt feil i barndommen, ble det ofte Lina. Mitt navn er ikke penere altså, men det er en del av min identitet jeg ikke har planer om å bytte ut.

Anonymkode: 0635f...25d

Skrevet

Lina er et fint navn, assosierer det med en koselig dame. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Tenker på Emil i Lønneberget.

Men og på ei tidligere venninne som heter Lina. Ser for meg Lina som omtenksom, snill og ei god jente å være med.

• Liker 2
Skrevet

Vokste opp med 2 Lina og begge er veldig koselige og hyggelige mennesker. Ante ikke at der var sjelden navn, siden jeg kjenner 2 stk. Vurderte det til datteren min, men mannen var fastlåst på et annet navn ;) 

Anonymkode: 692b7...8e5

• Liker 1
Skrevet

Ser for meg Lina som en som ligger rundt med alle

Anonymkode: e2202...b85

Skrevet

Når jeg hører "Lina" er det to tanker som dukker opp. Den ene er kontaktlærer på ungdomsskolen. Den andre er "hun som svimte av under analsex med kjæresten sin" 

Anonymkode: 2bcea...906

Skrevet

Jeg kjenner ei Lina, fint navn synes jeg.

Anonymkode: 098a6...f3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...