Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg var til samtale med overlegen på DPS idag og han sa at jeg fikk i lekse til neste innleggelse (om en uke) å finne ut noe jeg skal jobbe med. Det må være noe mer enn det jeg vanligvis jobber med (søvn, mat, ut av isolasjon). Hva jobber dere med i løpet av en innleggelse?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Følelser. Har affektfobi. Anonymkode: 4819d...117
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 11 minutter siden, Fru2020 skrev: Jeg var til samtale med overlegen på DPS idag og han sa at jeg fikk i lekse til neste innleggelse (om en uke) å finne ut noe jeg skal jobbe med. Det må være noe mer enn det jeg vanligvis jobber med (søvn, mat, ut av isolasjon). Hva jobber dere med i løpet av en innleggelse? Du jobber vanligvis med søvn mat sosialisering ved innleggelse på dps? Anonymkode: be4ce...edc
Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Følelser. Har affektfobi. Anonymkode: 4819d...117 Hvordan jobber dere med det mens du er innlagt?
Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du jobber vanligvis med søvn mat sosialisering ved innleggelse på dps? Anonymkode: be4ce...edc Ja, stemmer det. Er bare innlagt en uke om gangen så jeg får ikke oppfølging av behandler
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, Fru2020 skrev: Ja, stemmer det. Er bare innlagt en uke om gangen så jeg får ikke oppfølging av behandler Hva trenger du egentlig hjelp til ? Anonymkode: be4ce...edc
Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva trenger du egentlig hjelp til ? Anonymkode: be4ce...edc Listen er lang. Men i mitt hodet rett det meste ting man jobber med poliklinisk. Var litt ute etter å høre om noen arbeidet med ting som jeg ikke kan se for meg at går an å jobbe med på sengepost.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Ts ta en reset av hode ditt og start på helt blanke ark. Livet er for kort til psykiske lidelser Anonymkode: db8cf...dbf
Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts ta en reset av hode ditt og start på helt blanke ark. Livet er for kort til psykiske lidelser Anonymkode: db8cf...dbf Jeg arbeider med saken 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, Fru2020 skrev: Jeg var til samtale med overlegen på DPS idag og han sa at jeg fikk i lekse til neste innleggelse (om en uke) å finne ut noe jeg skal jobbe med. Det må være noe mer enn det jeg vanligvis jobber med (søvn, mat, ut av isolasjon). Hva jobber dere med i løpet av en innleggelse? Hva hjelper det deg å vite hva andre jobber med? Du må jo jobbe med deg som plager deg og ikke det som plager naboen Anonymkode: 5cb8d...ad9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 Gå en lang tur hver dag? Høre på en oppmuntrende podcast hver dag? Øve på small talk? Begynne med strikking eller hekling? Trene på helsestudio? Anonymkode: 935bb...b70 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Jobber med følelesregulering, bruke personalet og si fra når følelsene og tankene blir overveldende fremfor selvskading/ selvmordsforsøk.. Anonymkode: 7d593...419
Fru2020 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det deg å vite hva andre jobber med? Du må jo jobbe med deg som plager deg og ikke det som plager naboen Anonymkode: 5cb8d...ad9 Det er en lang liste jeg kan og bør jobbe med. Utfordringen er at jeg ikke helt klarer å forestille meg hva som det er mulig å jobbe med når en er innlagt foruten det jeg allerede jobber med. Dessuten tror jeg at vi som er psykisk syke har mye til felles. Jeg har garantert noe til felles med mange her inne. 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå en lang tur hver dag? Høre på en oppmuntrende podcast hver dag? Øve på small talk? Begynne med strikking eller hekling? Trene på helsestudio? Anonymkode: 935bb...b70 Tenker du å jobbe med hjemme eller på DPS. Jeg kan sette det å tørre å gå tur alene som et mål... 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber med følelesregulering, bruke personalet og si fra når følelsene og tankene blir overveldende fremfor selvskading/ selvmordsforsøk.. Anonymkode: 7d593...419 Det er et område som jeg virkelig trenger å bli bedre på. Tror de mener det er min hovedutfordring. Hvordan arbeider du med det når du er innlagt?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #14 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg har blant annet hatt dette: Øve på å si fra. Feks det å banke på til personalets rom, evt bare sette min dør litt åpen når jeg trenger kontakt. Ha ansvar for egen kostplan/matinntak Tilbringe tid i fellesmiljøet Klare å følge min dagsplan uten at personalet må minne meg på neste «aktivitet» eller sette meg i gang Hvis jeg har avtale om feks en samtale eller en gåtur med personal kl 16, så møter jeg dem ferdig påkledd ute på gangen, istedenfor at de må banke på. (Høres lett ut, men for meg er dette angstfylt). Andre lengre innleggelser har vært kombinert med traumebehandling, og da blir jo mye fokus på å takle flashbacks, gjøre groundingøvelser, bli med på avdelingens opplegg osv. Anonymkode: 54a1a...214
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 12 timer siden, Fru2020 skrev: Det er en lang liste jeg kan og bør jobbe med. Utfordringen er at jeg ikke helt klarer å forestille meg hva som det er mulig å jobbe med når en er innlagt foruten det jeg allerede jobber med. Dessuten tror jeg at vi som er psykisk syke har mye til felles. Jeg har garantert noe til felles med mange her inne. Tenker du å jobbe med hjemme eller på DPS. Jeg kan sette det å tørre å gå tur alene som et mål... Det er et område som jeg virkelig trenger å bli bedre på. Tror de mener det er min hovedutfordring. Hvordan arbeider du med det når du er innlagt? Kontakte personalet før jeg skader meg... For at det skal bidra til at jeg unngår å skade meg.. for da har en ventilert følelser/ tanker med noen fremfor å ta det utover seg selv først, før man har forsøkt andre tiltak først... Anonymkode: 7d593...419
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Å ville leve Anonymkode: dd899...d9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå