AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg skjønner ikke hvordan man skal spare i fond/aksjer. Jeg forstår liksom ingenting. Nada. Kan noen få det inn med teskje? Liksom hvilken fond skal man velge? Får man penger for at man sparer? Liksom hæææ?? Trenger en lett forklaring. Alle sier at man blir rik av å investere i aksjer osv, men jeg forstår ikke hvordan Anonymkode: 3860f...965
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Kontakt banken din og be om å få opprette en aksjesparekonto. Sjekk om banken din har en spare-app. Der kan du kjøpe fond. Det finnes flere apper du kan bruke, men som en start kan di holde deg til banken din sin. Banken din har sikkert sine egne fond, men det er lurt å undersøke selv hvilke du velger. Et greit oppstartsfond er et globalt indexfond. DnB har et greit et. Det er også lurt å spare i flere enn ett fond, for å spre risiko. Når du velger fond oppretter du samtidig en fast spareavtale, hvor en fast sum trekkes hver måned. La oss si at du har 4 fond som trekker 250kr hver. Sånn helt enkelt. Verdien på fondene dine varierer etter hvordan markedet svinger. Er det stor etterspørsel etter noe vil alle ha det, og verdien går opp, og omvendt. Derfor bør sparingen din være en langtidsplan, typ 5-10år f.eks. Du må være tålmodig. Anonymkode: 429f6...ea6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå