Gå til innhold

Veggmontert tv-benk fra BESTÅ-serien


udiskutert

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg har en 120 cm bred TV-benk fra IKEAs BESTÅ-serie (typ denne her med skuffer: https://www.ikea.com/no/no/p/besta-tv-benk-med-skuffer-hvit-lappviken-lappviken-stubbarp-hvit-s39188223/). Jeg har veldig lyst til å montere den på veggen, men lurer på om dette er mulig.

Finner noen inspirasjonsbilder, men da det er kun skjenken som er 180 cm som er vist frem. Tenker jeg kan montere den med to veggskinner (https://www.ikea.com/no/no/p/besta-veggskinne-solvfarget-30284846/) som er 60 cm hver, men blir veldig usikker siden TV-benken er veldig tung og jeg finner ingen eksempler på at andre har gjort det. Det er forøvrig en betongvegg det er snakk om.

 

Noen som har noen innspill? Tusen takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den veggskinnen du linker til er jo til Bestå-systemet, så du kan selvfølgelig bruke den. 

Hvis du vil se eksempler på vegghengte Bestå TV-benker kan du feks ta deg en tur til ... IKEA 😉

Betongskruer har de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA har ikke noe som helst av festemidler. Det må man selv skaffe til den type vegg man har, hos en egnet butikk. Det er det står på sidene deres så jeg, når jeg bytta kjøkken. Men vet de har hatt

Anonymkode: 5c766...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bruke noen betongplugger tenker jeg :) 

For å unngå å drite seg ut, for man kjøper alltid feil skruer et par ganger: finn ut ca vekt på hele greia, kanskje ta med veggskinnene også hvis du gjør det på samme handletur, så går du til en jernvarehandel og sier du skal feste den i betong. Så vet de hvilke og hvor mange typer skruer/bolter du behøver. 

Du kan vel også fort trenge en borhammer eller hva det heter for og bore i veggen. De er ganske dyre, men det er mange som leier ut.

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKEA har ikke noe som helst av festemidler. Det må man selv skaffe til den type vegg man har, hos en egnet butikk. Det er det står på sidene deres så jeg, når jeg bytta kjøkken. Men vet de har hatt

Anonymkode: 5c766...383

Jo, de har festemidler. Men kun i form av et sett (kalt "Fixa") med diverse skruer og plugger (260 stk) til kr 99,-. Så kanskje like greit å bare kjøpe de pluggene/skruene man trenger i løsvekt hos jernvarehandel, hvor de har større utvalg og antagelig bedre kvalitet.

Anonymkode: 66153...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...