AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har vært på av og på forhold med min eks i 4,5 år nå. Eksen min er veldig lojal mens jeg derimot pleide å snakke med andre gutter mens vi ikke var sammen. Han fant alltid ut av det og ble veldig såret da han selv ikke kunne gjort noe slikt.Han fant ut at venninna mi hadde overtalt meg om å ikke være med han av personlige grunner (han drev litt med dop pga depressjon) han fant ut av det og hata henne. Har vært vanskelig at de har hatet hverandre, og jeg tvang dem til å snakke og bli venner igjen da jeg visste at begge var gode folk. De ble venner, vi hang alle tre sammen et par ganger. Og det er her problemet oppstår. Jeg flyttet i september til utlandet pga studier, og fordi jeg vet han har psykiske lidelser og goså venninna mi, ba jeg dem passe på hverandre. En uke etter jeg flyttet fant eksen om en annen gutt jeg hadde snakka litt med (ikke romantisk da han viste seg å være homoseksuell) og gjorde det slutt pga ting ble for mye. (Hadde noen dager før funnet ut om en annen gutt jeg hadde kysset med osv) Han hatet meg, men fortsatte vennskapet med bestevenninna mi. Hun sier at han har droppa litt hint og flørta litt med henne, og at hun synes han er en virkleig bra person.. Hun liker han men vil ikke tillate seg å være med han uten min tillatelse og vil ikke ha den gleden om det gjør meg lei meg. Men etter jeg sa at det er ok sa hun "jeg skal openminded om det" nå. Jeg liker IKKE å fremstå sjalu så jeg smilte og sa såklart, om det hjelper dere og gjør dere lykkelige. Jeg har følt meg utrolig deppa og grått i 2 timer mens jeg hadde forelesning, klarer ikke tenke på noe annet de. Det er santnok at jeg ikke har en fremtid med han men det sårer meg. Men samtidig vil jeg ikke si noe til bff fordi begge sliter psykisk så de kan støtte hverandre og hindre noe alvorlig (selvmord). Det påvirker fokuset mitt på medisinstudiene og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre For å få det klart, bff min er ikke noe fake venn hun har vært med meg gjennom tykt og tynt. Og eksen min elsket meg meg enn noe annet, det var bare jeg som ikke behandlet han så bra.. Derfor klarer jeg ikke tro at han liker henne,, etter kun 2 uker etter vi slo opp. Han ble så glad i meg fordi jeg kom i livet hans mens han hadde det vondt, og derfor ville aldri gi slipp eller snakke med noen da vi slo opp. Men kanskje han føler samme om henne nå? Hun hjelper han psykisk. Hørt at det er et trekk hos deprimerte. Når de får kjærlighet vil de ikke la den personen gå på noen måte Hilsen, jente 19 år Anonymkode: e454b...290
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Med tanke på hvordan du har behandlet ham, så har han nok mistet følelsene for deg over tid, etterhvert hver gang han ble såret, bygges et nytt lag av beskyttelse over kjærligheten han opprinnelig hadde for deg. I bestevenninnen din har han kanskje nå innsett at gresset faktisk kan være grønnere og at han kan finne både kjærlighet og respekt i en partner. Det er veldig bra at du klarte å ønske dem det beste (selv om du kanskje gjorde det av personlige grunner ref; du ønsker ikke bli sett som sjalu selv om du er det) og jeg tror dette blir en fin øvelse for deg. Du må lære deg å akseptere dine feil ved å lære av dem og bli bedre. Han kunne fremdeles vært din dersom du hadde vehandlet ham bedre. Det kan du vokse på og gjøre det annerledes med neste kjæreste! Anonymkode: 0f528...fb9 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Kjære deg. Du er 19 år. Du har hele livet foran deg og kommer til å møte flere menn. Anbefaler deg å leve livet og konsentrere deg om studiene. Bli kjent med masse nye mennesker! Opplev verden! (Når koronaen er ferdig). Forstår du har det kjipt nå, men det kommer til å gå over. ❤️ Anonymkode: 20611...f38 1
Issamdoctor27 Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på hvordan du har behandlet ham, så har han nok mistet følelsene for deg over tid, etterhvert hver gang han ble såret, bygges et nytt lag av beskyttelse over kjærligheten han opprinnelig hadde for deg. I bestevenninnen din har han kanskje nå innsett at gresset faktisk kan være grønnere og at han kan finne både kjærlighet og respekt i en partner. Det er veldig bra at du klarte å ønske dem det beste (selv om du kanskje gjorde det av personlige grunner ref; du ønsker ikke bli sett som sjalu selv om du er det) og jeg tror dette blir en fin øvelse for deg. Du må lære deg å akseptere dine feil ved å lære av dem og bli bedre. Han kunne fremdeles vært din dersom du hadde vehandlet ham bedre. Det kan du vokse på og gjøre det annerledes med neste kjæreste! Anonymkode: 0f528...fb9 Ja du har rett. Det gjør veldig vondt, kan føle at jeg faller inn i en (mild?) depresjon. Men jeg har ikke noe jeg skulle sagt på dem. Jeg vurderer å snakke med han en siste gang så det er på en god måte. Bare fortelle han at jeg angrer men vet at jeg ikke kan få han tilbake og ønsker han lykke til videre. Ettesom det endte stygt, og jeg kommer nok til å se han igjen med henne i fremtiden. Gjør det mest for min egen del så jeg får indre ro så jeg kan gå videre fra det og fokusere på utdanningen.. Hva tenke du er riktig? Takk for fin men konstruktiv tilbakemelding ❤️ -ts Endret 12. oktober 2020 av Issamdoctor27
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg. Du er 19 år. Du har hele livet foran deg og kommer til å møte flere menn. Anbefaler deg å leve livet og konsentrere deg om studiene. Bli kjent med masse nye mennesker! Opplev verden! (Når koronaen er ferdig). Forstår du har det kjipt nå, men det kommer til å gå over. ❤️ Anonymkode: 20611...f38 Tusen takk for nydelig svar nydelige deg ❤️ Jeg må komme meg videre jeg vet. Men jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Synes du jeg skal ta kontakt med han en siste gang og fortelle han hva jeg føler og ende med at jeg ønsker han lykke til? For å ende på good terms, i motsetning til slik det var da han slo opp. Jeg kommer nok til å se han i fremtiden. Jeg har vansker med å gå videre uten å snakke med han, klarer ikke fokusere på studiene. Men samtidig, så vil jeg ikke være den personen.. Vil gjøre det som er riktig og klokt, selv om det er vondt. -TS Anonymkode: e454b...290
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for nydelig svar nydelige deg ❤️ Jeg må komme meg videre jeg vet. Men jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Synes du jeg skal ta kontakt med han en siste gang og fortelle han hva jeg føler og ende med at jeg ønsker han lykke til? For å ende på good terms, i motsetning til slik det var da han slo opp. Jeg kommer nok til å se han i fremtiden. Jeg har vansker med å gå videre uten å snakke med han, klarer ikke fokusere på studiene. Men samtidig, så vil jeg ikke være den personen.. Vil gjøre det som er riktig og klokt, selv om det er vondt. -TS Anonymkode: e454b...290 Dette var helt opp-ned. Du vil aldri klare å gå videre så lenge du vil snakke med han. Anonymkode: cf4ab...922
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var helt opp-ned. Du vil aldri klare å gå videre så lenge du vil snakke med han. Anonymkode: cf4ab...922 Greit, du har nok rett... Jeg får pine meg gjennom det takk for rådet Anonymkode: e454b...290
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå