Skohornnissen Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Hei! Jeg har underbitt. Det er bare et par av jekslene mine som møter hverandre når jeg biter sammen. Ingen av fortennene, eller "hunde"-tennene treffer hverandre. Dette gjør det slitsomt å tygge, bite av, spise, og jeg har slitt med at kjeven lager klikkelyder når jeg åpner og lukker munnen. jeg kjenner fortsatt en slags "knase"-lyd og motstand når jeg åpner og lukker munnen helt. For noen år siden opplevde jeg relativt ofte at kjeven låste seg. Jeg har hatt gommer og strikker og styrt og holdt på hele barndommen, og fikk regulering da jeg ble tenåring. Jeg ble videresendt til kjeveortoped (?) da jeg ble 18, men var ikke klar for noen operasjon. De besøkene var veldig forvirrende og stressende for meg, jeg var der uten foreldre og husker nesten ikke hva som ble sagt. Jeg er nå 26, og har tenkt på operasjon lenge. Hadde jeg fått tilbudet igjen nå så hadde jeg tatt det, men det vet jeg ikke om jeg får. jeg har allikevel veldig lyst til å finne det ut. Hvordan går jeg frem for å få kontakt med en kjeveortoped/for å bli utredet for om jeg kan opereres? Da jeg var ung var det reguleringstannlegen min som henviste meg. Nå vet jeg ikke. Noen som har erfaringer med lignende? Endret 12. oktober 2020 av Skohornnissen Glemte å legge til en detalj
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Hør med fastlegen din. Anonymkode: ade02...bd6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Tannlegen er første stopp. Deretter blir du henvist til kjeveortoped på et universitetssykehus. Helse Sør-Øst er det Ullevål sykehus og Lovisenberg sykehus som samarbeider. Du tar bilder og forarbeid på Lovisenberg og blir operert på Ullevål. Gjorde dette i fjor. Måtte gå 2 år til spesialisttannlege for å rette på tennene så mye som mulig med regulering, deretter satt opp på operasjon på Ullevål og operert i november. Flyttet kjeven 3 mm frem. Slapp å ta både over- og underkjeven heldigvis. Slipper nå smerter i kjeve, hodepine, knepping, låst kjeve og kjeve som går ut av ledd. Lykke til! Anonymkode: c3076...b70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå