Gå til innhold

Lynsmerter i lårene

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 1,5 år siden oppdaget jeg at jeg var øm fra lysken og hele veien ned til knærne på innsiden av lårene begge sider. Litt senere ble ømheten erstattet med vage smerter langs hele beina, begge sider. Smertene kan beskrivers som lynsmerter, stikninger og ilninger, som flyttet seg rundt over hele beinet - først oppe i låret, så under fotbladet, bak leggen, i en tå osv. Varigheten er kun et lite sekund, før det flytter seg til en ny plass. 

i forbindelse med smertene i beina har jeg også opplevd mye rart ifb underlivet. Alt dette startet med en ubehagelig seksuell opplevelse som gikk sterkt utover psyken. Har vært hos lege opptil flere ganger gjennom dette 1,5 året, men alle sier det «sikkert bare er psykisk». 

noen flere med lignende erfaringer? 

Anonymkode: 9626c...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si men det jeg kan si er at jeg vet hvordan du har det. Jeg har også smerter, men legen tror meg ikke og sier at det ligger i psyken. Ikke alt kan være psykisk. Veldig forbannet og lei meg når man ikke blir trodd.

Når leger ikke finner årsak så sier de at det er psykisk. Det er typisk. Og der sitter du og fortsatt har vondt.

Anonymkode: 120d4...892

Skrevet

Høres ut som psykiske stikninger og ilninger i kroppen.

Anonymkode: c1771...7e8

Skrevet

Prolaps? 

Har du normal bevegelighet? Er det noe du kan gjøre for å fremprovosere smetene? 

Anonymkode: 96f90...9a0

• Liker 1
Gjest hellokitty
Skrevet

Kan være nerve i klem. Jeg har nesten det samme. Akuratt som smerten skyter opp eller ned og at det stikker. Dette kan påvises ved MR av ryggen. Kommer det når du ligger? Er det uavhengig hva du gjør og er det noe som gjør at det går litt over f.eks som å stå oppreist/bøye beinet eller bevege beinet?

Skrevet

Jeg slet med dette i flere år. Ble ikke trodd og følte meg nærmest hypokonder. Men det var jo reelt. Tenkte jeg måtte gjøre «hva som helst» for å bli frisk. Første jeg gjorde var å legge om kostholdet. Hadde ikke troen, men prøvde det ut. Og jammen funket det. Strengt lavkarbo og smertene forsvant på bare få dager. Tuller ikke. Så den dag i dag spiser jeg fortsatt ikke brød, pasta, er varsom med sukker osv. Merker at om jeg skeier ut mye (spesielt høytider som jul og påske), så får jeg fort smerter og de øker i grad. 
Sier ikke at dette kan gjelde deg, men kanskje det kan være verdt å prøve å kutte ut mat som man vet kan påvirke inflammatorisk?

Anonymkode: 7df0c...c16

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet med dette i flere år. Ble ikke trodd og følte meg nærmest hypokonder. Men det var jo reelt. Tenkte jeg måtte gjøre «hva som helst» for å bli frisk. Første jeg gjorde var å legge om kostholdet. Hadde ikke troen, men prøvde det ut. Og jammen funket det. Strengt lavkarbo og smertene forsvant på bare få dager. Tuller ikke. Så den dag i dag spiser jeg fortsatt ikke brød, pasta, er varsom med sukker osv. Merker at om jeg skeier ut mye (spesielt høytider som jul og påske), så får jeg fort smerter og de øker i grad. 
Sier ikke at dette kan gjelde deg, men kanskje det kan være verdt å prøve å kutte ut mat som man vet kan påvirke inflammatorisk?

Anonymkode: 7df0c...c16

😴😴😴😴

Anonymkode: 120d4...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...