Gå til innhold

Glidemiddel i prøvetiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har sluttet med prevensjon for 2-3 måneder siden og har et veldig avslappet forhold til prøvingen. Likevel begynner jeg å tenke, og jeg husker at sist leste jeg noe om at glidemiddel kan være hemmende i prøvingen. Er det noen som har erfaringer med dette? Vi liker å bruke glidemiddel, men kanskje vi bør unngå det nå. Jeg husker at jeg la om til et mer gravidvennlig glidemiddel da vi prøvde på førstemann, og den samme måneden klaffet det, men det kan jo være heeelt tilfeldig. Hvis noen har erfaringer så del gjerne :)

Anonymkode: 95808...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at det fins sædvennlig glidemiddel som ligner på el-slim. 

Anonymkode: 0ba36...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glidemiddel er frarådet når du prøver bli gravid, da det gjør det vanskeligere for svømmerne. 

Det finnes spesial-glidemiddel du kan bruke mens du er prøver. For eksempel Concieve plus. Se på apoteket. 

Anonymkode: 81a04...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er normalt fertile spiller det sannsynligvis ingen rolle. Vår baby ble til på første forsøk med rikelig av vanlig glidemiddel i bruk. Har ikke hørt at spesialglidemiddel har noen dokumentert effekt, men det skader jo ikke å prøve! 

Anonymkode: bc827...1c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidemiddel kan drepe sædceller. Vet ikke om det var den avgjørende faktoren for vår del, men vi ble ikke gravide de tre månedene vi brukte vanlig glidemiddel. Kjøpte sædvennlig glidemiddel 4. Måneden, og da gikk det 😊

Anonymkode: 2fdfa...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...