AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #1 Del Skrevet 11. oktober 2020 Oppdaget plutselig at jeg har en MR time om noen dager og da vil jeg være 8 dpo... noen som vet om det ikke er noe problem når det er så tidlig? hvis jeg evt er gravid så rekker jeg mest sannsynlig ikke å få en positiv test så tidlig før den MR og egget har akkurat festet seg, er det skadelig på noe vis? 😬 dumt å avlyse da man mest sannsynlig ikke er gravid også... Anonymkode: 5b9e7...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #2 Del Skrevet 11. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget plutselig at jeg har en MR time om noen dager og da vil jeg være 8 dpo... noen som vet om det ikke er noe problem når det er så tidlig? hvis jeg evt er gravid så rekker jeg mest sannsynlig ikke å få en positiv test så tidlig før den MR og egget har akkurat festet seg, er det skadelig på noe vis? 😬 dumt å avlyse da man mest sannsynlig ikke er gravid også... Anonymkode: 5b9e7...62d Skulle ta MR selv i dpo land i fjor. Fikk streng beskjed av stedet jeg skulle ta MR at det er uaktuelt for meg å engang gå inn i rommet pågrunn av stråling. Så om du kan være gravid er det en risk du ikke bør ta. De på klinikken vil heller ikke ha det ansvaret. Derfor sier de nei. Du kan lyve men er det verdt det? Jeg var ikke gravid fant jeg ut senere, men da hadde jeg allerede fått ny time. Bestilte da time på et litt bedre tidspunkt å ikke i dpo land. Anonymkode: d5466...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Del Skrevet 11. oktober 2020 "Ved medisinsk hast gjøres MR av gravide pasienter. Vi er dog særlig tilbakeholdne med MR-undersøkelse av gravide de 3 første månedene, selv om det ikke er påvist skadelige virkninger av magnetfeltet eller radiobølgene." Står her: https://kreftlex.no/KSPROSEDYRERFASE1/Bildediagnostiske undersokelser/Us MR/kreftlexFAQ?lg=ks Anonymkode: 5dba9...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 11. oktober 2020 #4 Del Skrevet 11. oktober 2020 MR er ikke basert på stråling sånn som CT (røndken) MR baserer seg på magnetisme og det er derfor god grunn til å tro at det skal gå helt fint. Men pga manglende bekreftende forskning har man en "føre var" innstilling til det, så du får kjenne på det selv Høre med legen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. oktober 2020 #5 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg tok mr under stimulering for ivf. Spurte klinikken for å være sikker. De sa at det er ingen grunn å ikke anbefale mr i første trimester som de vet om, men de anbefaler det likevel ikke fordi de ikke kan garantere at det er 100% ufarlig. Altså, det er på eget ansvar. Når du er 8 dpo har et eventuelt embryo knapt festet seg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Del Skrevet 11. oktober 2020 hva betyr "Dpo land? Anonymkode: 62ccc...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Del Skrevet 11. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ta MR selv i dpo land i fjor. Fikk streng beskjed av stedet jeg skulle ta MR at det er uaktuelt for meg å engang gå inn i rommet pågrunn av stråling. Så om du kan være gravid er det en risk du ikke bør ta. De på klinikken vil heller ikke ha det ansvaret. Derfor sier de nei. Du kan lyve men er det verdt det? Jeg var ikke gravid fant jeg ut senere, men da hadde jeg allerede fått ny time. Bestilte da time på et litt bedre tidspunkt å ikke i dpo land. Anonymkode: d5466...e75 Nå lyver du. 😄 Anonymkode: 34277...4f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Del Skrevet 11. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ta MR selv i dpo land i fjor. Fikk streng beskjed av stedet jeg skulle ta MR at det er uaktuelt for meg å engang gå inn i rommet pågrunn av stråling. Så om du kan være gravid er det en risk du ikke bør ta. De på klinikken vil heller ikke ha det ansvaret. Derfor sier de nei. Du kan lyve men er det verdt det? Jeg var ikke gravid fant jeg ut senere, men da hadde jeg allerede fått ny time. Bestilte da time på et litt bedre tidspunkt å ikke i dpo land. Anonymkode: d5466...e75 Stråling? Ok... Anonymkode: cedfb...6f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Del Skrevet 11. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Oppdaget plutselig at jeg har en MR time om noen dager og da vil jeg være 8 dpo... noen som vet om det ikke er noe problem når det er så tidlig? hvis jeg evt er gravid så rekker jeg mest sannsynlig ikke å få en positiv test så tidlig før den MR og egget har akkurat festet seg, er det skadelig på noe vis? 😬 dumt å avlyse da man mest sannsynlig ikke er gravid også... Anonymkode: 5b9e7...62d Jeg hadde tatt mr uten å tenke på det. Anonymkode: cedfb...6f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Del Skrevet 11. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: "Ved medisinsk hast gjøres MR av gravide pasienter. Vi er dog særlig tilbakeholdne med MR-undersøkelse av gravide de 3 første månedene, selv om det ikke er påvist skadelige virkninger av magnetfeltet eller radiobølgene." Står her: https://kreftlex.no/KSPROSEDYRERFASE1/Bildediagnostiske undersokelser/Us MR/kreftlexFAQ?lg=ks Anonymkode: 5dba9...c86 Veldig rart. De unngår mr i tredje trimester fordi resultatene kan feiltolkes. Anonymkode: cedfb...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg velger å ta denne MR en da jeg bare er 8 dpo på den dagen jeg skal ta MR.. tenker at det ikke er skadelig enda fordi det knapt har festet seg. 😊 Men skal selvfølgelig teste den dagen jeg skal på MR selv om den mest sannsynlig er negativ da det er så tidlig. ts Anonymkode: 5b9e7...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Del Skrevet 11. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå lyver du. 😄 Anonymkode: 34277...4f1 Hvorfor skal jeg lyve? 🙄 Var akkurat det jeg fikk beskjed om da de skulle ta MR av kneet. Var en risk i seg selv å gå inn på rommet de skulle ta MR. Så du får ta det med de som kan dette om du mener det er løgn. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om. Igjen ts. Mange kan si «kjør på», men er det verdt det? Avbestill å få en ny time til en annen gang er min mening. Hvorfor ta sjansen. Anonymkode: d5466...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal jeg lyve? 🙄 Var akkurat det jeg fikk beskjed om da de skulle ta MR av kneet. Var en risk i seg selv å gå inn på rommet de skulle ta MR. Så du får ta det med de som kan dette om du mener det er løgn. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om. Igjen ts. Mange kan si «kjør på», men er det verdt det? Avbestill å få en ny time til en annen gang er min mening. Hvorfor ta sjansen. Anonymkode: d5466...e75 Men det er jo ikke stråling i rommet. Sikker på du ikke tok ct? Anonymkode: cedfb...6f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Del Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke stråling i rommet. Sikker på du ikke tok ct? Anonymkode: cedfb...6f3 Selv ved CT er det ikke stråling hengende igjen i rommet mellom to undersøkelser. Det er bare vas at hun har fått beskjed av dem om dette med stråling, det vett de som jobber med det utmerket godt at ikke stemmer. Anonymkode: 34277...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Del Skrevet 11. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg lyve? 🙄 Var akkurat det jeg fikk beskjed om da de skulle ta MR av kneet. Var en risk i seg selv å gå inn på rommet de skulle ta MR. Så du får ta det med de som kan dette om du mener det er løgn. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om. Igjen ts. Mange kan si «kjør på», men er det verdt det? Avbestill å få en ny time til en annen gang er min mening. Hvorfor ta sjansen. Anonymkode: d5466...e75 Radiografer som jobber med dette vet at det ikke er stråling ved en MR undersøkelse. Fun fact: det er heller ikke stråling i CT rommet etter en undersøkelse, selv om CT maskiner benytter seg av stråling. Så det er ingen sjanse for at de har noe slikt til deg. I beste fall har du misforstått kraftig eller som jeg gjetter lyver 😄 Anonymkode: 34277...4f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg velger å ta denne MR en da jeg bare er 8 dpo på den dagen jeg skal ta MR.. tenker at det ikke er skadelig enda fordi det knapt har festet seg. 😊 Men skal selvfølgelig teste den dagen jeg skal på MR selv om den mest sannsynlig er negativ da det er så tidlig. ts Anonymkode: 5b9e7...62d Det er lurt. Regner med det er en grunn til at du skal ta MR, så hva gjør du hvis spiren sitter? Utsetter MR i 9 mnd? Kanskje mer? Du er teknisk sett ikke gravid enda heller, så noe annet enn å få unnagjort MR-en er bare hysterisk. Anonymkode: 81061...f57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Del Skrevet 11. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lurt. Regner med det er en grunn til at du skal ta MR, så hva gjør du hvis spiren sitter? Utsetter MR i 9 mnd? Kanskje mer? Du er teknisk sett ikke gravid enda heller, så noe annet enn å få unnagjort MR-en er bare hysterisk. Anonymkode: 81061...f57 Hva grunnen til MR er, har ingen betydning forhold til tråden. Men om den hadde blitt utsatt i 9 mnd så hadde det ikke gjort noe... Anonymkode: 5b9e7...62d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. oktober 2020 #18 Del Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev: hva betyr "Dpo land? Anonymkode: 62ccc...a39 Dpo = days past ovulation. Altså dagene etter eggløsning. Vi sier dpo-land når vi mener dagene mellom EL og mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå