Gå til innhold

På tur i skogen, på hvilken side av stien går man?

Ullvott

På hvilken side av stien mener DU det er riktig å holde seg?   

90 stemmer

1. 1. Hvilken side skal man holde til?

• Venstre
      13
    • Høyre
      75
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

På 12.10.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Nei. Leste du linken? TT anbefaler det samme også i skogen.

Anonymkode: da2b5...ff6

Det er noe trygg trafikk mener, og det er tull. Å gå på høyre side er vanlig. Alle gjør det i skiløypa. Hvorfor gjøre det annerledes på sommeren? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i sti? Tenker du på sti som en faktisk sti, eller sti som i turvei i skogen? På en faktisk sti er det veldig sjeldent plass til at både deg selv og den du møter kan gå med begge føtter i stien.

Jeg går der det er hensiktsmessig for meg når jeg går alene, og der det er best for hunden min å gå når hun er med. Om det er høyre eller venstre varierer i løpet av turen også. Når hunden er med liker jeg å gå på venstre side når vi møter på andre, for hun går på min venstre side og får da meg mellom seg selv og andre.

Anonymkode: f60cd...e6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest går midt på. Går de flere ilag så går de ved siden av hverandre og viker IKKE når de møter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet mener jeg det bør være til venstre. Vi skal jo holde til venstre som fotgjengere og da blir det kræsj om begge går til høyre. I praksis så fungerer det ikke sånn, for det kommer jo helt an på hvordan stien er. Da blir det gjerne at den som først kommer til et punkt der det er naturlig å gå til siden tar det lille steget til siden uansett om det blir til høyre eller venstre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der synes jeg bare er vås fra TT. I Norge viker man alltid til høyre og da blir det naturlig og selvsagt å holde til høyre hvis det er møtende. 
En vei er noe annet, der er det biltrafikk å ta hensyn til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, LeneXCII skrev:

Det der synes jeg bare er vås fra TT. I Norge viker man alltid til høyre og da blir det naturlig og selvsagt å holde til høyre hvis det er møtende. 
En vei er noe annet, der er det biltrafikk å ta hensyn til. 

Og i skogen er det syklister, i hvert fall her i Oslo. Da er det absolutt enklest om de til fots holder til venstre, og de på hjul til høyre, slik det er ellers i trafikken. Det gjør det å ferdes mer forutsigbart.

Vet ikke hva du mener med at alle viker til høyre?

Anonymkode: da2b5...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

De stiene jeg går på i skogen/til fjells er ikke så brede at det er plass til to ved siden av hverandre, derfor går jeg ut av stien når jeg møter noen. Om jeg går ut av stien på høyre eller venstre side avhenger av terrenget.

Endret av Føsleguri
Lagt til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...