Gå til innhold

Smerter korsrygg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en dame som er 30 år. 
sliter med smerter,stivhet i korsryggen som stråler litt ned i bena. Det kommer og går men ble verre etter håndballtrening i mai. Da måtte jeg kutte ut løping pga jeg haltet i 2-3 dager etter rask løping.

Trener fortsatt styrketrening med har droppet tung knebøy. Kjenner likevel ubehag i korsrygg og litt stråling som kan komme i hvile og aktivitet. 
Jeg var til MR av rygg for 12 dager siden og venter bare på at legen skal ringe.

Han som henviste til rtg sa at det kan hende jeg må opereres, men at de først måtte se resultat på røntgen.
Men nå når jeg ikke har hørt nå fra dem er jeg redd de ikke så noe og at jeg derfor ikke blir å høre noe å bare må leve med det...

Er det noen av dere som har liknende ubehag/smerte? Hvor lang tid er der vanlig å ta før man får svar på røntgen?

Anonymkode: 7b067...9e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen erfaring med dette?

TS

Anonymkode: 7b067...9e6

Skrevet

Det kan ta litt tid før radiologen sender svar på MR-bilder til henvisende lege. Og så kan det ofte ta litt tid før legen rekker å se på det og sende svar videre til deg. 

Dersom man påviser at du har er prolaps, så er det likevel størst sannsynlighet for at du ikke skal behandles med operasjon. De fleste lave korsryggsmerter (også hvor det er påvist prolaps) går over av seg selv, eventuelt vha fysioterapi. Jeg tenker du skal være glad om de ikke finner noe de må operere :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...