Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Blåbæret!  😭❤️

Håper du kommer deg greit gjennom kvalmen, og at det etter hvert roer seg litt. Tenk så mye som er på gang i kroppen din nå- helt utrolig! 

Grattis med overtakelse av hus i dag!! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+0 idag 

Våknet til mye brun utflod så nå er jeg spent på hva de neste dagene bringer 😰

Har enn så lenge fullt i symptomer enda. Håper dette går bra siden jeg vet det er normalt å spotte og småblø i svangerskapet, men likavel... Det setter en liten støkk i deg 😫🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7 uker! :klemmer:
Brun utflod trenger du ikke være bekymret for, det er noe gammelt som bare har vært inni der og som fant det for godt å komme ut nå. Dette går fint! Men skjønner du ikke syns det var noe gøy å finne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Hurra for 7 uker! :klemmer:
Brun utflod trenger du ikke være bekymret for, det er noe gammelt som bare har vært inni der og som fant det for godt å komme ut nå. Dette går fint! Men skjønner du ikke syns det var noe gøy å finne.

Du er alltid så god 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det går mot sykemelding nå.. 

Mandags ettermiddag så var spottingen gidd seg, MEN!! Ble så svimmel og uggen utover kvelden. Hver gang jeg reiste meg eller satt meg opp så ble jeg så fryktelig svimmel. 

Igår på jobb var det akkurat det samme. Er kjempe bleik og hodet suser og snurrer. Måtte hjem fra jobb igår. Idag har jeg vært hjemme fra jobb og akkurat det samme nå. Greier å være på bena i knapt 5 min før jeg må sette/legge meg igjen 🙄

Legen har fri imorgen, så blir nok egenmelding da også, så skal vi se om jeg får snakket med legen på fredag 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ta en legetime når du føler deg sånn ja :klem: Det er i alle fall ikke noe særlig med jobb i denne tilstanden. God bedring!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg time hos legen imorgen. Regner med det er et fryktelig lavt blodtrykk, kombinert med at jeg drikker og spiser altfor lite nå om dagen. Lest at om blodsukkeret går ned og man får i seg lite væske, at svimmelhet og matthet blir enda sterkere. Men dess mer væske jeg tar i meg, dess mer kvalm blir jeg og dess mindre mat greier jeg å spise. En ond sirkel dette her. 

I hele går fikk jeg i meg 2 kopper kakao og et halvt glass vann.. Da hadde jeg i tillegg noe diaré så vet jo desverre allerede at jeg får i meg for lite. Har gått ned tilsammen 1,5 kg nå fra jeg fant ut at jeg var gravid. 

Gikk først ned nesten et kilo pga jeg passet på å spise sunt og passe på inntaket, så kom sulten og jeg gikk nesten opp igjen alt. Så kom kvalmen og jeg har gått jevnt nedover igjen.. 

Har enda ikke fått i meg frokost, men kvalmen her kommer først etter jeg drikker eller spiser 🙄 Hvis jeg lar vær, så føler jeg meg helt fin.. Regner med en kort sykemelding, til jeg greier å snu om litt på trenden. Har sagt her hjemme nå i 4 dager at jeg skal rydde kjøkkenet.. Greier såvidt å hente noe til meg selv, uten å legge meg ned under veis. Oftest om jeg setter meg ned så slutter det å prikke i øynene, men hodet snurrer fortsatt sånn at jeg må legge meg likavel. Spiser ca alt jeg spiser liggende for det tar på hodet å sitte oppreist lenge. 

Men mens jeg like gjerne er her hjemme, så føler jeg meg grei når jeg ligger og ikke beveger meg! Så har fått gjort litt idag likevel! TUL er blitt bestilt 20. April! 🎉🎉 Det er ikke så lenge til! 😄 Ringte også inn til klinikken og barnefar får lov til å være med på undersøkelsen tross Korona 🥰 Da er jeg 12+1 og gleder meg til å se hvordan alt står til inni ❤️ Håper det er bare 1, for min mann har sagt at han klipper strengen på direkten om vi får 2 på en gang 🙈😂

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg som er så kvalm :troest: Hååper det verste gir seg snart! 

Og hurra, bare en måned til TUL! Og innimellom der er påsken, så da går nok helt sikkert denne tiden raskt :hug: Takk for oppdatering! Veldig fint å høre fra deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig hvis du sliter med kvalme ikke tvil med å få tak i kvalmenedsettende som afripran eller zofran. Min største feil var å la legene dirigere meg med at vi skulle prøve masse mindre inngripende tiltak først som kvalmebånd eller reisesyketabletter. Det var bare tull i min situasjon og førte til at jeg ble mye dårligere enn nødvendig over lang tid. Bare følg magefølelsen din på hvilke behov du har og ikke la de føre for mye, er mitt råd. Litt artig at du er motsatt av meg. Jeg må spise og drikke masse for å redusere kvalmen. Det har ført til at jeg spiser og drikker dagen lang 😂 Jeg har hatt alt for lavt blodtrykk på alle kontrollene mine men de sier det er normalt for gravide. Imidlertid aldri følt meg svimmel etc. Kanskje ikke påta deg for mye og gi deg rom for å hvile ❤️ 

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (5 minutter siden):

Helt ærlig hvis du sliter med kvalme ikke tvil med å få tak i kvalmenedsettende som afripran eller zofran. Min største feil var å la legene dirigere meg med at vi skulle prøve masse mindre inngripende tiltak først som kvalmebånd eller reisesyketabletter. Det var bare tull i min situasjon og førte til at jeg ble mye dårligere enn nødvendig over lang tid. Bare følg magefølelsen din på hvilke behov du har og ikke la de føre for mye, er mitt råd. Litt artig at du er motsatt av meg. Jeg må spise og drikke masse for å redusere kvalmen. Det har ført til at jeg spiser og drikker dagen lang 😂 Jeg har hatt alt for lavt blodtrykk på alle kontrollene mine men de sier det er normalt for gravide. Imidlertid aldri følt meg svimmel etc. Kanskje ikke påta deg for mye og gi deg rom for å hvile ❤️ 

Kanskje jeg skal nevne vekttap og kvalme til legen imorgen da. Kanskje få medisin for det og.

Får jo knapt i meg Folat osv for jeg makter ikke å drikke. Senest her hin dagen var jeg så sulten at jeg hadde vondt. Gleeeedet meg til middag og var skikkelig giret. Drakk litt under et halvt glass vann og ble så kvalm at jeg bare pirket i maten etterpå. Såå skuffet siden det var nam middag 🙈😂

Jeg tar det med ro nå og samboer er flink å ta hensyn og passe på meg 🥰 Vi har også kalt inn forsterkninger til oppussingen mens jeg ligger på sofaen 😅 Er nødt å fortelle ei venninne som kommer fra annen by i helgen for å hjelpe oss. Hun ble nødt å sove hos oss som ikke egentlig var planen. Så blir det ikke spørsmål hvorfor jeg ikke spiser frokost med de og evt kommer seinere for å hjelpe om jeg greier 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så synd at du har blitt så dårlig Niny. 🥺 Jeg håper det verste gir seg ganske raskt, og at du slipper å kjenne på denne kvalmen så lenge. ❤️ Blir spennende med ultralyd! Herlighet for en glede! :) Kjempe spent på om det er en eller to småtroll her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff  så kjedelig å ha blitt dårlig. Håper du får litt hjelp sånn at du hvertfall får i deg litt næring framover 🤞 Ikke noe særlig å være dårlig i tillegg til å gå på tom mage.

Så spennende at dere skal i gang med oppussing da! Det blir nok bra. Du får ligge i sofaen og kommandere de andre rundt 🙈 

Og utrolig hyggelig at mannen din får være med på ultralyden, det blir nok en veldig fin opplevelse for dere ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det hos legen? Høres forferdelig ubehagelig og vondt ut å det som du har det nå. Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (19 timer siden):

Hvordan gikk det hos legen? Høres forferdelig ubehagelig og vondt ut å det som du har det nå. Stor klem ❤️

Takk som spør 🥰

Legen mente blodtrykket var normalt men at jeg fikk i meg så lite kunne og være svar på hvorfor jeg var så svimmel. Kvalmen forstod hun. Ca uke 8 var visst den vanlige toppen for kvalmen, og jeg er i uke 8 på mandag 😅 

Ble sykemeldt ut neste uke. Kunne gå på jobb før om jeg følte meg bedre/bra, men kunne være greit å holde meg hjemme til jeg fikk i meg nok næring på en dag. Fikk noen tabletter å prøve, men de hjelper ikke på den verste morgen kvalmen hvertfall 🤢 Rød trekant har de også 😅 Fikk beskjed å prøve å (i mitt hode som et barn som leker) ta ett tygg, vente ei lita stund, et nytt tygg av noe mat 😜 Samme med drikken. En slurk, så en slurk osv. Prøve å lure systemet så jeg får i meg noe uten å bli ekstra dårlig 😊🤞

Fikk bare 10 tabletter først for å prøve. Hvis ikke hadde hun flere jeg kunne teste etterhvert 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start med en sykemelding i håp om å komme over den verste tiden, og komme litt ovenpå. Jeg har også perioder med svært lavt matinntak og lite drikke (skyldes andre ting), og da hjelper det å lure systemet ved å ta bare litt og litt om gangen. Det tar tid, men da får du spist det opp til slutt. 

Håper det hjelper 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Så kjekt at dere lurer 😊

Er idag 9+2. Slitt endel med kvalme siste ukene. Svimmelheten har begynt å gi slipp heldigvis, men er fortsatt så kvalm at jeg første delen av dagen er slått fullstendig ut av spill 🙈

Begynt å få i meg mer mat, men er så forstoppet at jeg tror ikke et øyeblikk på vekten akkurat nå 😂😂 Magen har begynt å bli i veien, så har eksempelvis idag gått med grvaidbukse hele dagen for jeg greier ikke å lukke buksene som til og med er 2 str for store i livet, etter frokosten 😂

Har første jordmortime førstkommende tirsdag, og TUL om knappe 3 uker. Her har nedtellingen begynt og krysser fingrene for at vi kun får se én liten klump inni der 🙈😅 

Flere og flere har funnet ut av graviditeten eller fått vite det. Men planlegger å holde det hemmelig for de fleste til etter ultralyden. Da begynner vi nok å fortelle det litt rundtom 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er over NI uker! Herlighet som tiden går (sånn egentlig, selv om det kanskje ikke føles slik). Jeg syns det er heeelt utrolig! 

Hvordan har folk funnet ut av graviditeten forresten, har de sett det på deg? Eller jungeltelegrafen som går? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Hvordan har folk funnet ut av graviditeten forresten, har de sett det på deg? Eller jungeltelegrafen som går? 

Søsteren til min mann spurte rett ut da hun snakket med han om oppussingen. Har ikke sett henne på lenge, men vet de har snakket om unger og prøving og sånt før vi begynte å prøve. Han følte seg en periode usikker på om han ville ha barn, før han greide å sortere ut hva usikkerheten kom av. 

Så når han nevnte at oppussingen gikk litt sakte, og at jeg er sykemeldt og ikke greier å gjøre så mye, så kom den kontant. Åja, hun har kanskje noe i magen hun da? Og han greide ikke å snakke seg vekk fra den 😜

Og ene naboen vår som har termin nå i slutten av april. Hun vet jo at vi har prøvd ei stund, for vi begynte å prøve ca samtidig. Mannen hennes er tømrer og har hjulpet til litt med oppussingen, så de har jo fått med seg at jeg ikke har vært i form og holdt meg hjemme. Når hun spurte hva/hvordan det var jeg var dårlig, så prøvde jeg å svare så enkelt som mulig og sa jeg slet litt med blodtrykket om dagen og var mye svimmel. Etter en time eller noe (vi var på besøk hos de og maste no litt om den kommende babyen), så spurte hun om det kanskje var derfor jeg ikke var helt i form om dagen. Da svarte jeg kaaaaaanskje og gav henne et lurt smil 😊🙈 

Så rett og slett litt tilfeldigheter, men hun siste la sammen informasjonen litt etter litt og måtte spørre 😜

Endret av Niny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...