Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Dette høres veldig likt ut som oss da vi kjøpte vårt første hus! Ooog jeg kan informere om at jeg ble gravid midt i oppkjøringen! Testet faktisk positivt dagen etter at vi ga fra oss nøklene til den gamle leiligheten. Så ukene vi skulle ha til oppussing frem mot jul ble på mannens kappe :Knegg:

Vi har allerede snakket om muligheten om jeg blir gravid og blir dårlig så jeg ikke får gjort noe. Da har vi blitt enige om å spørre om hjelp til flere av tingene som skal gjøres 😊 Så vi har tildels en plan for alle scenarier nå, troooor jeg 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niny skrev (8 minutter siden):

Vi har allerede snakket om muligheten om jeg blir gravid og blir dårlig så jeg ikke får gjort noe. Da har vi blitt enige om å spørre om hjelp til flere av tingene som skal gjøres 😊 Så vi har tildels en plan for alle scenarier nå, troooor jeg 😂🙈

Lurt 😊 Og jeg kan avsløre at det gikk heeelt fint med oss. Selv om jeg kastet opp hele adventen, så ble det både oppusset hus og jul. Og best av alt - en magespire ♥ Så skulle det skje med deg også så vil du uansett bli takknemlig.

Blir veldig spennende å se om du klarer å kartlegge EL nå denne syklusen, sånn kun basert på slim o.l. 😃 Veldig interessant! Og kan avsløre at jeg har drømt (😂) om at vi havner i terminklubb sammen (!), Så vi får se... men om jeg blir gravid først så kommer jeg til å ha veldig forsterket tro på at du blir det rett etterpå. Og skulle du bli det først, så kommer kanskje jeg rett etter. Blir spennende å se om det ligger noe i drømmen min, hihi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Lurt 😊 Og jeg kan avsløre at det gikk heeelt fint med oss. Selv om jeg kastet opp hele adventen, så ble det både oppusset hus og jul. Og best av alt - en magespire ♥ Så skulle det skje med deg også så vil du uansett bli takknemlig.

Blir veldig spennende å se om du klarer å kartlegge EL nå denne syklusen, sånn kun basert på slim o.l. 😃 Veldig interessant! Og kan avsløre at jeg har drømt (😂) om at vi havner i terminklubb sammen (!), Så vi får se... men om jeg blir gravid først så kommer jeg til å ha veldig forsterket tro på at du blir det rett etterpå. Og skulle du bli det først, så kommer kanskje jeg rett etter. Blir spennende å se om det ligger noe i drømmen min, hihi. 

Ooooh sånne drømmer kan vi like! 🤩😄😄🤞 

Synes det er litt rart å tenke på dette, at vi tenker på hverandre (og drømmer) når vi ikke engang vet hvem de andre er annet enn et brukernavn 🤭 Men er jo bare koselig. Viser jo det samholdet vi får her inne, selv om vi bare skriver. Heier hverandre frem og får støtte når man er langt nede og ikke kan dele med så mange andre 🤔😊🥰 Dere er alle så gode og jeg setter pris på hver en minste kommentar dere legger ifra dere her inne hos meg 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så spennende å lese din dagbok også 😄 Jeg oppdaget jo at jeg faktisk har lest en god del av dagboken din da du la igjen en hilsen hos meg, så det var ganske morsomt. Og gratulerer med at dere fikk solgt bolig! Det gikk jo ganske fort 👏 Samboeren min solgte sin lille leilighet i fjor våres, rett før korona, og den ble kuppet! Helt i samme slengen kjøpte vi oss rekkehus også, så nå har vi god plass til et eller flere barn i fremtiden. Men uansett virker det veldig spennende å pusse opp også, da får dere kanskje litt pause fra all tenkingen og grublingen, og kanskje det som skal til for at det sitter? Uansett blir det fint og spennende å følge deg også! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd15

Idag tidlig hadde jeg litt elslim. Har tidligere sykluser også hatt det først én dag med litt blankt som kan strekkes godt. Da har det dagen etterpå kommet mye blankt som kan strekkes enda lengre. 

Er derfor spent på morgendagen om dette blir tilfelle. Såfall stemmer estimatet om EL på tirsdag fryktelig bra 🤩 Heldigvis har jeg hver syklus uten unntak, fått veldig ømme nipler rett etter eggløsningen, så dette har pleid å være min bekreftelse på at det har skjedd. Dagen etter ømme nipler har tempen pleid å skyte i været, så jeg er spent på de kommende dagene nå 🙈🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over hvor godt du kjenner syklusen og kroppens signaler! Blir spennende å høre hvilken dag EL ender på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (43 minutter siden):

Cd15

Idag tidlig hadde jeg litt elslim. Har tidligere sykluser også hatt det først én dag med litt blankt som kan strekkes godt. Da har det dagen etterpå kommet mye blankt som kan strekkes enda lengre. 

Er derfor spent på morgendagen om dette blir tilfelle. Såfall stemmer estimatet om EL på tirsdag fryktelig bra 🤩 Heldigvis har jeg hver syklus uten unntak, fått veldig ømme nipler rett etter eggløsningen, så dette har pleid å være min bekreftelse på at det har skjedd. Dagen etter ømme nipler har tempen pleid å skyte i været, så jeg er spent på de kommende dagene nå 🙈🤞

Dette blir spennende! 🤩 Så kjekt at du kjenner kroppen din så godt at du kan lese den, selv uten temping og testing. Jeg får også ekstremt såre nipler rett etter EL, og i tre-fire dager etterpå. Håper det symptomet har kommet for å bli, for det er veldig kjekt å ha slike konkrete ting å forholde seg til. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Jeg er så imponert over hvor godt du kjenner syklusen og kroppens signaler! Blir spennende å høre hvilken dag EL ender på 😊

Signerer denne! Kjempeimponert over at du kjenner kroppen din så godt Niny. Etter 36 år på baken med 7 graviditeter bak meg så er jeg ikke i nærheten av å forstå min slik du gjør din. Jeg er like forvirret hver gang jeg opplever EL :lol: Så disse kunnskapene tror jeg bærer deg frukter! Orker dere aksjeinnskudd i disse dager med alt som skjer med salg og ny bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (55 minutter siden):

Signerer denne! Kjempeimponert over at du kjenner kroppen din så godt Niny. Etter 36 år på baken med 7 graviditeter bak meg så er jeg ikke i nærheten av å forstå min slik du gjør din. Jeg er like forvirret hver gang jeg opplever EL :lol: Så disse kunnskapene tror jeg bærer deg frukter! Orker dere aksjeinnskudd i disse dager med alt som skjer med salg og ny bolig?

For å si det sånn, for hver ting nå så går jeg inn i FF og blar meg 2 måneder bakover for å se hvordan det var da med symptomer, slim og livmortapp iforhold til tempehopp. Det som har vært likt i 2-3 mnd nå tar jeg utgangspunkt i at blir sånn må også. Har fått flere og flere symptomer for hver måned siden jeg sluttet på pillen i sommer. Den måneden jeg ikke fikk EL rett etter elslimet og forventet EL, så bekreftet jo kroppen det med sinnsykt såre nipler helt ut av det blå en dag, og dagen etter hoppet endelig tempen. 

Iforhold til aksjeinnskudd så har det faktisk gått strålende hittil! 🎉 Det at han var nesten en uke bortreist gjorde underverker, for da var vi begge klare når han kom tilbake, og han vet at jeg ikke tester noe nå 😊

Har lyst til å vise den kjedelige charten til nå og si, TADAAA 🤭Screenshot_20210207_232241.thumb.jpg.0c2a5746596ff885b8614190845d90ea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 (EL?) 

Mulig jeg har lurt megselv litt. Igårkveld var det mye slim, som kunne strekkes ekstremt, men det brøt ved flere forsøk, så tolket det som spermrester 🤷🏻‍♀️ Samme idag, bare ikke like mye. 

MEN!! Idag våknet jeg til uttalte smerter/murringer der nede. Gjorde faktisk for vondt til å presse ut siste tissedråpene på do i morges 🙈😂 Kjenner igjen murringen/smerten fra sist og tolker dette som EL smerter! 

Veeeeeldig spent på om ømme nipler kommer idag eller imorgen 🤞 Skal hvertfall gjøre alt i min makt for innskudd ikveld 🤭

Ellers så fikk min mann klippet seg hos sin søster igårkveld, så ble jeg med for å dulle med tvillingene mens hun var opptatt med han 🥰 Vi lagde også middag der og fikk en koselig kveld med de 😊 Fikk hele 2 ganger gi de mat (flaskeunger), rape de og underholde litt da de var sutrete ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi ganske likt i løypa denne syklusen og da 😊

Så hyggelig å dra på lit babybesøk! Høres ut som en veldig hyggelig kveld 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som EL-smerter du beskriver der ja, så du er nok godt i rute 😊 Superbra med så mange soldater som ligger og venter! (og hvis flere er påtenkt). Hadde vært moro om en slik teste- og tempepause bar frukter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (48 minutter siden):

Da ligger vi ganske likt i løypa denne syklusen og da 😊

Så hyggelig å dra på lit babybesøk! Høres ut som en veldig hyggelig kveld 😄 

Ja, vi ligger bra likt nå. Blir vel ca 3 dager forskjell på oss da? 😊 Men jeg har jo lutealfase på 10 dager. Har ikke nok Wild Yam igjen for å ta hele lutealfasen nå, så mulig jeg får 1 tablett endel dager. Usikker på om det vil ha utslag på om det blir 10 eller 11 dager. Har også vurdert om jeg ikke skal ta noe nå, siden jeg i 2 sykluser har tatt tilskudd som har endret. Kan jo være greit å følge med at det fortsatt er en stabilitet på lengden der. Venter såfall mens 18/19 februar 🤷🏻‍♀️ Regner desverre med at testestopp gjelder for graviditetstestene også 🙄🤦🏻‍♀️ Får evt telle til 15dpo og ta en test om mensen ikke enda har kommet 😳Pleier å spotte dagen før uansett, så vet jo når jeg bør være forberedt på mensen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (25 minutter siden):

Ja, vi ligger bra likt nå. Blir vel ca 3 dager forskjell på oss da? 😊 Men jeg har jo lutealfase på 10 dager. Har ikke nok Wild Yam igjen for å ta hele lutealfasen nå, så mulig jeg får 1 tablett endel dager. Usikker på om det vil ha utslag på om det blir 10 eller 11 dager. Har også vurdert om jeg ikke skal ta noe nå, siden jeg i 2 sykluser har tatt tilskudd som har endret. Kan jo være greit å følge med at det fortsatt er en stabilitet på lengden der. Venter såfall mens 18/19 februar 🤷🏻‍♀️ Regner desverre med at testestopp gjelder for graviditetstestene også 🙄🤦🏻‍♀️ Får evt telle til 15dpo og ta en test om mensen ikke enda har kommet 😳Pleier å spotte dagen før uansett, så vet jo når jeg bør være forberedt på mensen... 

Ja 3 dager stemmer nok det. IKM ca samme dag da, tror jeg har lutealfase på ca 13 dager. Dette blir spennende! Håper det blir vår tur 🤞 Blir sikkert litt rart å ikke få testet, men kan hende det er litt deilig å ikke sitte å tolke tidligtestene?

Syns dur tabletten du har tatt har hatt god virkning på lutealfasen? 10/11 dager er jo ikke ille kort lutealfase, men skjønner veldig godt om du har lyst til å få den opp til 12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (16 minutter siden):

Ja 3 dager stemmer nok det. IKM ca samme dag da, tror jeg har lutealfase på ca 13 dager. Dette blir spennende! Håper det blir vår tur 🤞 Blir sikkert litt rart å ikke få testet, men kan hende det er litt deilig å ikke sitte å tolke tidligtestene?

Syns dur tabletten du har tatt har hatt god virkning på lutealfasen? 10/11 dager er jo ikke ille kort lutealfase, men skjønner veldig godt om du har lyst til å få den opp til 12 dager.

Siste 2 månedene har jeg vært oppe i 12 dager med 4 tabletter wild yam om dagen. Har hatt fast 10 dager utenom når jeg hadde kjemisk sist, da ble den opp i 11 dager 😅

Forøvrig sa gynekologen at 10 dager var helt normalt 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (7 minutter siden):

Siste 2 månedene har jeg vært oppe i 12 dager med 4 tabletter wild yam om dagen. Har hatt fast 10 dager utenom når jeg hadde kjemisk sist, da ble den opp i 11 dager 😅

Forøvrig sa gynekologen at 10 dager var helt normalt 🤷🏻‍♀️

Da hadde jeg vært litt frista til å droppe det helt denne syklusen og sjekke om lutealfasen kanskje nå har endret seg til 12 dager uten wild yam, lov å håpe? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende tider, Niny! 😄❤️ 

Jeg vet ikke helt hva wild yam er, men det er visst noe urtegreier? :P Det er også andre ting man kan bruke, som biedronning et eller annet, husker ikke hva det het. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (16 minutter siden):

Da hadde jeg vært litt frista til å droppe det helt denne syklusen og sjekke om lutealfasen kanskje nå har endret seg til 12 dager uten wild yam, lov å håpe? 😁

Fant denne oversikten:Screenshot_20210208_112137.thumb.jpg.7d707e1e85b5a7b8a0248ff428cd7012.jpg

Her ser vi jo greit hvilken CD jeg har hatt eggløsning, og hvor lange syklusene har vært. 

November og desember charten (slutten av måneden begynte charten, står Jan på nå februar) brukte jeg både dong quai og wild yam. Ikke mye effekt av dong quai (denne skal gi tidligere eggløsning), siden jeg fikk på CD16 av meg selv denne gangen. 

Lutealfasen lest fra topp har vært 12, 12, 11, 10, 10. Antatt kjemisk i juli 2 og oktober. Skimtet hvertfall flere dager med 2 streker da før det forsvant igjen. De på 12 har jeg jo brukt Wild Yam, så jo enig med deg Atticmess at jeg prøver denne PP helt naturlig for å se hva kroppen nå sier 😊

@Ms.Sommerfugl jo, wild yam er et naturmiddel som flere har merket hjelper mot kort lutealfase. Jeg fikk 2 dager lengre av å bruke denne, 4 tabletter om dagen. 2 morgen og 2 kveld. Stod vel 2-4 om dagen på pakken 🤔

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager fremover nå skjønner jeg man blir jo helt tullete av å være inne på det forumet her, hvorfor er det så spennende med ukjentes eggløsninger og dpo-oppdateringer? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringene varte noen timer, men endelig er de over. Ene nippelen er superøm nå, så jeg regner EL for å være idag! 🎉😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...