Niny Skrevet 23. januar 2021 Forfatter #341 Del Skrevet 23. januar 2021 Neutral90 skrev (8 minutter siden): Kan det være at du aldri har vært så mange DPO før og dette er den type symptomer du vanligvis ville hatt når du når 14 dpo? Siden du fikk blenda i dag er nok ikke symptomene grunnet en graviditet, da graviditetssymptomer = hcg = utslag på test Veldig godt forslag! Det likte jeg! 😅 Ja, har jo som sagt til vanlig 10 dagers lutealfase, så mens pleier å komme på 11 dpo og spotting på 10 dpo. Med Wild Yam har jeg nå 2 ganger forlenget lutealfasen endel, så den virker hvertfall definitivt 😄 Spent på om det kommer blod imorgen, eller om spottingen vedvarer litt til 🤔🤷🏻♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. januar 2021 #342 Del Skrevet 23. januar 2021 Niny skrev (30 minutter siden): Er det PMS helt over styr?? Noen som har vært borti noe lignende? 😳🙈 Ikke vært borti akkurat dette eksempelet, men har i høyeste grad opplevd at slutten av lutealfasen plutselig har oppført seg helt annerledes 🤨 Bare nå som sist f.eks. Ekstra høy temp, manglende spotting, ikke korsryggsmerter osv. Ikke rart man får håp! Men nei, bare kroppen som plutselig finner ut at den skal gjøre nye rare ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 23. januar 2021 #343 Del Skrevet 23. januar 2021 1 hour ago, Niny said: Gått å vært småkvalm idag også, murret og småvondt i korsrygg. Er det PMS helt over styr?? Noen som har vært borti noe lignende? 😳🙈 For meg er dette typiske symptomer i dagene før, samt to dager ut i menstruasjonen. Men folk er jo forskjellige, og dette er sikkert veldig individuelt. Når det gjelder ømme og vonde bryster, så er dette noe jeg ikke pleier å ha, men kjente fryktelig mye på det i forrige syklus. Det ga meg faktisk litt håp om at det kunne ha klaffet, men istedenfor dukket mensen opp flere dager tidligere enn normalt (som gjorde at jeg endte opp med en lutealfase på 10 dager). Litt teit opplegg fra kroppen at symptomer på mens og tidlig graviditet er så like 🙈 Mulig at @Neutral90er inne på noe. Man kan vel ikke gjøre så mye annet enn å vente og se om mensen dukker opp.. Masse lykke til med rydding og vasking! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. januar 2021 #344 Del Skrevet 24. januar 2021 Ble det ikke noe temp på deg i dag Niny? Du kjenner deg kanskje sikker på at syklusen er over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 24. januar 2021 Forfatter #345 Del Skrevet 24. januar 2021 Amatariel skrev (5 minutter siden): Ble det ikke noe temp på deg i dag Niny? Du kjenner deg kanskje sikker på at syklusen er over? Jepp, jeg orket ikke. Ville sove ut og samle energi til dagen idag. Etter trykknappen på termometeret hoppet ut i høst, så er knappen vrien. Så jeg får som oftest ikke til den avlesingen senere, siden den slår seg av og på 2 ganger før jeg får til å holde inne 😂😂 Pleier derfor å lese av med en gang og føre inn. Pleier å være våken i 0,5-1 time etterpå i helgene 🙄 Spottingen kom såvidt tilbake igjen i gårkveld. Nå har det tatt seg opp og CD 1 begynner nok i ettermiddag 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #346 Del Skrevet 25. januar 2021 CD2 Jada, så da er vi igang med PP8 🙄 Eneste positive er at gynekologen for 2 uker siden mente at alt så bra ut inni 😊 Fotograf kommer i ettermiddag. Tok fri fra jobb idag, for jeg er så stresset rundt å få alt ferdig til da 🙈 Tror jeg kommer til å sove i en uke etter idag 😭😂 Neste blir å rydde inni skap og skuffer til visningsdagen og evt privatvisninger. Ååh så glad for at jeg er vestlending og ikke østlending nå oppi salgsgreiene med nedstengingen og alt. Hadde jo brutt fullstendig sammen jeg da 😵 Typisk nok skal min mann mot slutten av uken på reisejobb i rundt 1 uke +/-. Har derfor ikke tenkt å kjøpe ny Dong Quai for å ta denne syklusen, i håp om at ny EL avventer til han er hjemme igjen 😅 Regner med EL kommer nærmere CD 17 denne mnd. Hvis han er hjemme i tide er månedens mål å få inn flere aksjer i vinduet denne gangen 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 25. januar 2021 #347 Del Skrevet 25. januar 2021 Så deilig å vite at alt er bra! Må gi litt pusterom det 😊 Høres så stress ut å selge 🙈 Blir deilig å være ferdig med tenker jeg! Vi er litt rammet av nedstenging, ikke blant kommunene på strengest og litt mindre strengt lista, men hakket under der igjen.. Unner dere virkelig å slippe det oppi salgsstresset. Stress nok uten noe sånt hengende over seg. Håper mannen din rekker hjem igjen til EL 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. januar 2021 #348 Del Skrevet 25. januar 2021 Nå er vi i gang med samme PP i rekken Niny og har IKM rundt samme dato (får se når vi får EL da...). Men ville bare si at når vi tross alt ikke ble gravide sist syklus, så er det fint å slå følge i den nye her Lykke til med fotograferingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #349 Del Skrevet 27. januar 2021 Leiligheten kommer på finn idag 😅🙈🎉 Snakket endel med mannen igår og han har et sterkt ønske om at jeg de neste 2 mnd, frem til vi overtar (2 mnd på dagen igår) ikke temper eller tester noe. Han kjenner på en følelse av pliktsex og mister lysten til å gjøre en innsats, selv om han ikke har mindre lyst på det kommende barnet. Så jeg gikk forsåvidt med på det, å holde meg unna det nå i 2 mnd. Han sa også at dersom jeg ikke var gravid til da, så kunne han vurdere å få sjekket svømmerne sine (noe han bare har fnyst av tidligere!). Så jeg tenker at dersom det er dette han ønsker av meg, så gjør jeg det. Jeg har heldigvis siste 2 mnd kjent på tydelige EL smerter, i 3 mnd hatt tydelig EL slim, og sinnsykt ømme nipler fra den dagen(2 ganger dagen før) egget slipper 🤷🏻♀️ Så jeg skal jo ha grei kontroll på kroppen nå, selv om jeg ikke kommer til å teste 😳🙈 Kommer fortsatt til å oppdatere her inne, men litt kjedeligere oppdateringer kanskje 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. januar 2021 #350 Del Skrevet 27. januar 2021 Oi sa han det! Ja de må kanskje ha en medbestemmelsesrett i denne prøvetiden de også... men kjenner jeg ble litt glad for at min mann ikke vet at jeg verken temper eller tester en gang så han ikke kan si sånn til meg 😅 Jeg blir veldig på tuppa dersom jeg mister kontrollen. MEN nå har du jo mye å holde på meg ang. salg og flytting, så forhåpentligvis flyr tiden! Håper da virkelig du blir gravid innen 2 måneder! Ser virkelig frem til to streker-oppdateringen din Ellers blir jeg glad for oppdatering ang. flyttingen, så ikke glem oss her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #351 Del Skrevet 27. januar 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Oi sa han det! Ja de må kanskje ha en medbestemmelsesrett i denne prøvetiden de også... men kjenner jeg ble litt glad for at min mann ikke vet at jeg verken temper eller tester en gang så han ikke kan si sånn til meg 😅 Jeg blir veldig på tuppa dersom jeg mister kontrollen. MEN nå har du jo mye å holde på meg ang. salg og flytting, så forhåpentligvis flyr tiden! Håper da virkelig du blir gravid innen 2 måneder! Ser virkelig frem til to streker-oppdateringen din Ellers blir jeg glad for oppdatering ang. flyttingen, så ikke glem oss her inne Har jo ikke sagt at jeg tar eggløsningstester, men nevnt tempingen 🤷🏻♀️ Han mener jeg stresser så mye med det og, som sagt, det blir pliktsex og han mister lyst på sex overhodet. Han ville vi skulle være mer kjærester fremover og la det gå som det går. Gjøre ting fordi vi har lyst, ikke fordi vi må 🙄 Er vel fordi han har skjønt at jeg tar G tester de siste dagene før mens, får håp, og bunnløs fortvilet når jeg skjønner det ikke går 🤷🏻♀️ Men var heldigvis bare snakk om tiden frem til flytting, så skal overleve 2 mnd om han mener han trenger det 😣😅 Får teste igjen fra PP10 hvis ikke.. 😔 Skal selvfølgelig oppdatere dere som vanlig, bare som flere andre som antar de er sånn eller sånn 😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølilje Skrevet 27. januar 2021 #352 Del Skrevet 27. januar 2021 Niny skrev (1 time siden): Har jo ikke sagt at jeg tar eggløsningstester, men nevnt tempingen 🤷🏻♀️ Han mener jeg stresser så mye med det og, som sagt, det blir pliktsex og han mister lyst på sex overhodet. Han ville vi skulle være mer kjærester fremover og la det gå som det går. Gjøre ting fordi vi har lyst, ikke fordi vi må 🙄 Er vel fordi han har skjønt at jeg tar G tester de siste dagene før mens, får håp, og bunnløs fortvilet når jeg skjønner det ikke går 🤷🏻♀️ Men var heldigvis bare snakk om tiden frem til flytting, så skal overleve 2 mnd om han mener han trenger det 😣😅 Får teste igjen fra PP10 hvis ikke.. 😔 Skal selvfølgelig oppdatere dere som vanlig, bare som flere andre som antar de er sånn eller sånn 😅🙈 Hei Niny 🙂 Vil bare si at vi tok også en pause på 2 mnd i forbindelse med kjøp og salg av bolig i høst. Må innrømme det gjorde veldig godt for psyken. Forstår godt det kan være vanskelig å slippe opp litt på kontrollen, men for mange er det akkurat det som skal til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 27. januar 2021 #353 Del Skrevet 27. januar 2021 Gratulerer med leilighet på finn! Lykke til med salget 😊 Hva syns du selv om dealen? Det er jo kjekt at du har blitt såpass godt kjent med syklusen da, høres jo ut som om du vil ha ganske god kontroll selv med mindre testing ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #354 Del Skrevet 29. januar 2021 Atticmess skrev (På 27.1.2021 den 17.48): Hva syns du selv om dealen? Det er jo kjekt at du har blitt såpass godt kjent med syklusen da, høres jo ut som om du vil ha ganske god kontroll selv med mindre testing Synes selv at dealen er kjip. Jeg forstår han selvfølgelig. Han føler at jeg stresser, selv om jeg vet med meg selv at jeg er mye mer rolig nå enn for noen måneder siden. Tror han bare merket det nå siden jeg fikk håpet opp når mensen igjen ble forsinket (pga wild yam) og at brystene ble enormt ømme som jeg aldri før har kjent. Fløy jo i kjelleren når det ikke gikk.. Tror jeg skal ha grei oversikt over når EL blir selv uten testing, ja, men jeg som så mange andre av dere, kommer til å bli stresset over å ikke ha den kontrollen lengre 😣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #355 Del Skrevet 29. januar 2021 CD 6 i PP8 Igår hadde jeg bare svak spotting igjen, og idag er jeg helt "friskmeldt". Vanligvis idag jeg ville begynt å tempet igjen, så er en merkelig følelse å la vær med vilje, når jeg ikke egentlig har noen som helst grunn til å ikke gjøre det. Min mann reiste vekk igår på jobb og blir nok vekke ca 1 uke. Kunne selvfølgelig tempet mens han ikke er hjemme, men føler også at har jeg gått med på det, så bør jeg kunne gi han den tilliten om at jeg holder det jeg lovte, selv om han ikke er hjemme. (herregud, fikk plutselig et flash til at jeg skrev om utroskap, selv om temping og utroskap på ingen som helst måte kan sammenlignes 🙈) Oppi denne prøvingen har det vært ei venninne jeg har hatt som begynte å prøve 3 mnd etter meg. Vi har fulgt hverandre hver syklus nå med rett under 1 uke imellom. Denne gangen hadde hun EL 3 dager etter meg, så vi snakket om så gøy det hadde vært om det hadde gått for begge og termin ble så nært hverandre. Mannen hennes er også god kompis av min mann, så det hadde jo vært kjekt. Plutselig fikk jeg denne av henne igår! 🎉🎉 Meeeeen nå sitter jeg igjen her, ikke gravid, og 2 venninner av meg begynte å prøve etter meg, men ble gravid før meg 😣 Kjenner da at jeg blir enda mer stresset rundt å ikke få ha 100% kontroll over når EL blir i februar 🙈😵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 29. januar 2021 #356 Del Skrevet 29. januar 2021 Jeg føler med deg ❤️ Håper virkelig det straks blir din tur! Det fortjener du og mannen din! Skjønner at det er kjipt å gi opp kontrollen.. Ikke lett det der. Men håper dere får hatt det skikkelig fint sammen og får dyrka kjærligheten litt ekstra i denne perioden slik mannen din ønsker, og kanskje en liten bebbis blir resultatet 🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. januar 2021 #357 Del Skrevet 29. januar 2021 Herregud Niny, du må ikke legge ut en sånn test her! Jeg så jo bildet før teksten! 😂 Hjertet holdt på å gjøre trippelsprang. Så fikk jeg lest teksten. Men ja, åh, jeg skjønner deg så godt. Har vært i denne situasjonen før selv, der venner blir gravide når man selv prøver så hardt. Så vet akkurat hvordan det. Akkurat så vondt at jeg ikke vil at min søster skal oppleve det... Vi er nemlig prøvere samtidig og har fulgt hverandre veldig likt i mange sykluser. Sånn type IKM dagen etter hverandre. Jeg unner henne sååå å bli gravid før meg. Var faktisk med en bismak at jeg fortalte henne om min graviditet i sommer. Men jeg kan ikke ta pause heller liksom for å vente på henne nå, for jeg har jo tidsfristen min... Du får bare tenke og TRO at du også blir gravid snart, og da blir jo barna deres uansett veldig tette i alder 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. januar 2021 #358 Del Skrevet 29. januar 2021 Ellers vil jeg bare si at jeg er litt skeptisk til denne tempe- og testepausen. Kan på flere måte forstå det. At mannen din ønsket det, og at du gikk med på det. På en annen måte så er det jo ikke han som verken temper eller tester. Vi kvinner burde vel få bestemme selv hvordan vi griper kartleggingen av syklusen fatt? For mange av oss må rett og slett kartlegge syklusen for optimalisering av sjansene våre. Joda, man kan ha sex annenhver dag og sånn sett være sikker på at man treffer det fertile vinduet. Men er andre ting som spiller inn. Vår psykiske helse f.eks! Jeg har selv gått med på testepause i tidligere prøverunder og jeg holdt rett og slett på å bli gal av det. Jeg som person trives ikke å miste kontroll, og i alle fall ikke over min egen kropp. Så kjenn litt på det. Kanskje ta èn måned først? Syns du er veldig kjipt så bør dere ta en prat igjen. Det er tross alt i din kropp det skal feste seg en spire og bo i mange måneder. Så da er det fint med "et så hyggelig miljø som vanlig". At du blir lei deg rundt IKM når man skjønner at det ikke går er helt naturlig, og vil skje uansett enten du temper eller tester egentlig. Men det med pliktsex skjønner jeg - det er ikke noe gøy. En måte å unngå det er å ha jevnlig sex bare. Om man har annenhver dag hele syklusen så kan det umulig føles som plikt. Må ikke fortelle mannen om evnt. positive EL-tester heller (det gjør ikke jeg). Man må ikke ha masse ekstra sex ved EL. To av mine barn er unnfanget med kun 2 av 5 innskuddsdager. Bare et lite innspill fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #359 Del Skrevet 29. januar 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Ellers vil jeg bare si at jeg er litt skeptisk til denne tempe- og testepausen. Kan på flere måte forstå det. At mannen din ønsket det, og at du gikk med på det. På en annen måte så er det jo ikke han som verken temper eller tester. Vi kvinner burde vel få bestemme selv hvordan vi griper kartleggingen av syklusen fatt? For mange av oss må rett og slett kartlegge syklusen for optimalisering av sjansene våre. Joda, man kan ha sex annenhver dag og sånn sett være sikker på at man treffer det fertile vinduet. Men er andre ting som spiller inn. Vår psykiske helse f.eks! Jeg har selv gått med på testepause i tidligere prøverunder og jeg holdt rett og slett på å bli gal av det. Jeg som person trives ikke å miste kontroll, og i alle fall ikke over min egen kropp. Så kjenn litt på det. Kanskje ta èn måned først? Syns du er veldig kjipt så bør dere ta en prat igjen. Det er tross alt i din kropp det skal feste seg en spire og bo i mange måneder. Så da er det fint med "et så hyggelig miljø som vanlig". At du blir lei deg rundt IKM når man skjønner at det ikke går er helt naturlig, og vil skje uansett enten du temper eller tester egentlig. Men det med pliktsex skjønner jeg - det er ikke noe gøy. En måte å unngå det er å ha jevnlig sex bare. Om man har annenhver dag hele syklusen så kan det umulig føles som plikt. Må ikke fortelle mannen om evnt. positive EL-tester heller (det gjør ikke jeg). Man må ikke ha masse ekstra sex ved EL. To av mine barn er unnfanget med kun 2 av 5 innskuddsdager. Bare et lite innspill fra meg! Ja jeg har jo tenkt over alt dette jeg også. Problemet kommer litt tilbake på at nei jeg forteller han ikke om EL testing og resultatet der. Men det er flere år siden det var naturlig for oss å ha sex oftere enn 1-2 ganger i uken, oftest 1 gang i uken 🤷🏻♀️ Da må man jo gjøre en større innsats når det teller, som han skjønner. Og når jeg aldri har særlig sexlyst, og gjør det kun "fordi jeg må" så forstår jeg veldig godt hans side også. Litt mer privat info også, så har jeg aldri i hele mitt liv hatt en orgasme, (tro meg, det har blitt forsøkt) så sexmessig så kjører vi på til han kommer, så er vi ferdige 😅🙈 Han er også glad i å ta seg noen øl litt her og litt der midt i uken også, og han sliter med å prestere om han har drukket øl. Han har fint bedt meg gi beskjed om jeg ikke vil han skal drikke øl en dag fordi jeg har lyst til andre ting, men om jeg hinter frempå 1 gang i uken på dette, så er vi plutselig tilbake til pliktsex 🤷🏻♀️ Så blæh, tenker jeg gjør dette for hans del, hvertfall siden han sa han kan teste seg om det ikke går på de 2 mnd 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #360 Del Skrevet 29. januar 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Herregud Niny, du må ikke legge ut en sånn test her! Jeg så jo bildet før teksten! 😂 Hjertet holdt på å gjøre trippelsprang. Så fikk jeg lest teksten. Og unnskyld for testen! 😂😂🙈 Tenkte meg at det kanskje ble sånn om bildet kom høyt oppe, derfor gjorde jeg det mindre og satt det midt inni teksten 🙈😂😂🙄 Men plutselig en dag så er bildet reelt og det er MIN TEST! 🤩👏🎉💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå