Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Hurra for 6 uker! Og spennende at symptomene har dukket opp, selv om de kan være kjipe 🙈

Ååh, blir koselig å fortelle det til familien da 🥰 Det er jo en herlig tid sånn sett!

Kunne det vært en ide og snakket med legen angående jobben, de vil vell ha en ganske klar anbefaling om når du eventuelt må gå over på andre oppgaver eventuelt gå i permisjon? Syns jo det høres ut som om det behovet vil melde seg for din del relativt snart. Kan jo også bli vanskelig for deg hvis kvalmen melder seg på grunnlag av kjemikaliene i lufta? Forstår det veldig godt at dere ønsker å vente til 12 uker, og kanskje er ikke det noe problem. Men hvis det viser seg at du egentlig ikke bør oppholde deg i et slikt miljø allerede fra nå eller om få uker, så må du vell si ifra? Enten det eller sykemelding? Håper uansett det løser seg for deg på en grei måte 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atticmess skrev (54 minutter siden):

Hurra for 6 uker! Og spennende at symptomene har dukket opp, selv om de kan være kjipe 🙈

Ååh, blir koselig å fortelle det til familien da 🥰 Det er jo en herlig tid sånn sett!

Kunne det vært en ide og snakket med legen angående jobben, de vil vell ha en ganske klar anbefaling om når du eventuelt må gå over på andre oppgaver eventuelt gå i permisjon? Syns jo det høres ut som om det behovet vil melde seg for din del relativt snart. Kan jo også bli vanskelig for deg hvis kvalmen melder seg på grunnlag av kjemikaliene i lufta? Forstår det veldig godt at dere ønsker å vente til 12 uker, og kanskje er ikke det noe problem. Men hvis det viser seg at du egentlig ikke bør oppholde deg i et slikt miljø allerede fra nå eller om få uker, så må du vell si ifra? Enten det eller sykemelding? Håper uansett det løser seg for deg på en grei måte 🤞😊

Ja skal til legen denne uken for jeg har en piercing i øret som etter 4 mnd fortsatt er fryktelig betent, og blir ikke bedre 🙄😅 Tenkte å nevne samtidig at jeg er gravid, evt spør veldig fint om blodprøver for å se om jeg trenger å ta ekstra vitaminer osv. Synes det er så lenge til uke 12 med første oppfølgingstime og blodprøver da. Har jo lest at det er i ukene før 12 at de fleste store utviklingen skjer, og kun siste organene i ukene etter 12.. Deretter (i grove trekk naturligvis) kun vekst i størrelse som gjenstår. 

Men kommer nok til å i samme slengen nevne jobb forholdene og hva vi gjør mtp de. 

Jeg har hvertfall lest produktdatablad på de spesifikke kjemikaliene jeg bruker til dagen, og de fleste er ikke egentlig farlige utenom irritasjoner osv, men én av de står det "giftvirkning på bestemte organer ? enkelteksponering, kategori 3" og "skadelig for vannlevende organismer: kan forårsake uønskede langtidsvirkninger i vannmiljøet" 

I hodet mitt et jo spiren enn så lenge et vannlevende vesen 😅 Så dette kjemikaliet har jeg nesten 100% sluttet å bruke selv, så jeg ikke puster inn de første avgassene hvertfall 🙈 Får håpe ventilasjonen har tatt det opp før jeg puster det når de andre bruker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig oppdatering! :strix: Gratulerer med 6 uker og finfin test! Du har makset ut testene - yaay!

Kvalme er helt klart et tydelig symptom, det har jeg også fått rundt uke 6. Men satser på at du ikke blir så veldig plaget av det i tiden fremover :hug: Ukene vil nok gå fort fremover, når dere har hus og oppussing. Syns fortsatt at det er morsomt at du tar en tro kopi av sånn som vi gjorde det med nr.2. Med huskjøp, og nylig gravid. Er ikke bare ulykker som sjeldent kommer alene, men de gode ting også! ❤️ Vips er påsken der, og det blir fint å fortelle faren din. For en bursdagsgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Da blir det en liten høstbaby 🥰  Koselig å ha noe å glede seg til når man går inn i mørketiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så fint å lese oppdateringer fra deg, Niny ❤️ Ønsker deg et fint og trygt svangerskap! 

Jeg tenker at du fint kan høre med legen om dette, det er jo en reell utfordring og forstår godt bekymringen. Håper det løser seg fint, og ser frem til oppdateringer 😄

Lykke til med oppussing, forresten! Herregud så gøøøy 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseh skrev (1 time siden):

Gratulerer! Da blir det en liten høstbaby 🥰  Koselig å ha noe å glede seg til når man går inn i mørketiden. 

Tuusen takk! ❤️🥰

Ja enn så lenge er beregnet termin 4. November! Er spent på når mini evt kommer. Min svigerinne har bursdag 2 november og tvilling nevøene mine blir 1 år 30. november. Er per nå bare så glad for at det ser ut til å bli under 1 år imellom de og sitt kommende søskenbarn 😊 Tror de vil leke bedre med hverandre dess tettere de blir 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (56 minutter siden):

Er per nå bare så glad for at det ser ut til å bli under 1 år imellom de og sitt kommende søskenbarn 😊 Tror de vil leke bedre med hverandre dess tettere de blir 😍

Det er så kos ♥ To av mine barn har søskenbarn født i samme årskull, og de er verdens beste venner når vi henger sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med oppdatering! Gratulerer så masse med 6 uker! ❤️ Og så fantastisk å fortelle pappaen din på bursdagen hans- det blir nok den beste gaven han kunne ha fått! 

Håper kvalmen ikke blir så alt for ille :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (23 timer siden):

Men kommer nok til å i samme slengen nevne jobb forholdene og hva vi gjør mtp de. 

Jeg har hvertfall lest produktdatablad på de spesifikke kjemikaliene jeg bruker til dagen, og de fleste er ikke egentlig farlige utenom irritasjoner osv, men én av de står det "giftvirkning på bestemte organer ? enkelteksponering, kategori 3" og "skadelig for vannlevende organismer: kan forårsake uønskede langtidsvirkninger i vannmiljøet" 

Høres ut som en god plan å nevne det for legen. Er jo endel malinger etc som gravide ikke skal håndtere, så ikke umulig at dere har noe ala det på jobb? Men det vil kanskje stå svart på hvitt i produktdatabladet da..? 🤔 Jeg ville uansett spurt legen, bedre føre var tenker jeg 😊

Jeg tror henvisningen til vannlevende organismer er for å vise tydelig at det ikke er trygt å dumpe akkurat det kjemikalie i vann (type forurensning av innsjøer etc). Så tror nok ikke lille spire går innunder det. Men det med giftvirkning på enkelte organer ville jeg kanskje lurt litt på.

Kan hende det står noe her som er til hjelp: 

https://www.arbeidstilsynet.no/tema/graviditet-og-arbeidsmiljo/

Og masse lykke til med oppussing! Tenk at nå har dere både huset og lille spiren ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 

På tirsdag begynte jeg å spy og nå er jeg så kvalm at jeg ca ikke fungerer på jobb da jeg bare konsentrerer om å ikke løpe for å spy 😳 Fryser noe så intenst om dagene og sover med klær på og likevel våkner jeg og er kald. Har min egen dobbel dyne som er tykk vinterdundyne 😅 Veldig forstoppet, orker knapt mat første halve dagen, blir akutt så sulten at det gjør vondt enda 30 min etter jeg har fått i meg mat.. Konstant tørst, men er så kvalm at jeg tør knapt å drikke. 

Har blitt veldig oppblåst og gått opp en buksestørrelse. Selv denne strammer ubehagelig på magen 🙈

Setter selvfølgelig umåtelig pris på å være gravid, men å tenke seg til at noe så lite kan gjøre så store kroppslige problemer.. 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi se der ja, der kom kvalmen! Kjedelig at du må oppleve det, jeg hadde det akkurat sånn med min nr.1+2. Det kom i uke 6 og med sistnevnte var det jo rett etter huskjøp også, så mannen måtte pusse opp alene 🙈 Så kan levende forestille meg hvordan du har det nå. Er du kvalm gjennom hele dagen eller bare/mest på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med kvalmen, kan se for meg at den gjør det vanskelig i forhold til jobb 🙈

Tenk at kroppen nå jobber med å lage et lite menneske! Det er ganske utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Oi se der ja, der kom kvalmen! Kjedelig at du må oppleve det, jeg hadde det akkurat sånn med min nr.1+2. Det kom i uke 6 og med sistnevnte var det jo rett etter huskjøp også, så mannen måtte pusse opp alene 🙈 Så kan levende forestille meg hvordan du har det nå. Er du kvalm gjennom hele dagen eller bare/mest på morgenen?

De siste dagene har kvalmen roet seg mot lunsj og  gidd seg nesten helt etter lunsj. Så da har jeg heldigvis greid å få litt mat i kroppen. Helt ut av det blå smaker diverse mat helt ekkelt så kvelden min hin dagen var SÅÅÅ skuffende og jeg gledet meg sååå til den 😂 Og har funnet ut at jeg kan spise fårepølse om jeg lager smørbrød i ovnen 🤩 

Imorgen overtar vi huset, så er som du, veldig spent på hvor mye jeg greier å hjelpe til de neste ukene 🙈😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (43 minutter siden):

Så kjedelig med kvalmen, kan se for meg at den gjør det vanskelig i forhold til jobb 🙈

Tenk at kroppen nå jobber med å lage et lite menneske! Det er ganske utrolig.

Det er helt sinnsykt å tenke på ja! Men også skal embryoet være på størrelse med et lite blåbær nå. Tenk så lite enda! Og så store endringer på kroppen! 🙈 

Besøkte mamma igår og hun så at puppene var større 😅🙄 Hvis jeg står rett i ryggen og "strammer" brystmusklene, så ser det ut som jeg har de silikonpuppene 🤭🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (14 minutter siden):

De siste dagene har kvalmen roet seg mot lunsj og  gidd seg nesten helt etter lunsj. Så da har jeg heldigvis greid å få litt mat i kroppen. Helt ut av det blå smaker diverse mat helt ekkelt så kvelden min hin dagen var SÅÅÅ skuffende og jeg gledet meg sååå til den 😂 Og har funnet ut at jeg kan spise fårepølse om jeg lager smørbrød i ovnen 🤩 

Imorgen overtar vi huset, så er som du, veldig spent på hvor mye jeg greier å hjelpe til de neste ukene 🙈😂😂😂

Hos meg gikk det over i uke 10, så satser på at du er like heldig. Hold ut en liiiten måned til så vil det føles mye bedre senere ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Niny skrev (18 timer siden):

Det er helt sinnsykt å tenke på ja! Men også skal embryoet være på størrelse med et lite blåbær nå. Tenk så lite enda! Og så store endringer på kroppen! 🙈 

Besøkte mamma igår og hun så at puppene var større 😅🙄 Hvis jeg står rett i ryggen og "strammer" brystmusklene, så ser det ut som jeg har de silikonpuppene 🤭🙈

Ja, ååh. Lille blåbæret 🥰🥰

Så gøy at puppene ser ut som silikonpupper 😂 Haha, morsomt å få sett kroppen forandre seg sånn. Ekstra gøy i den fasen hvor puppa har fått beskjed, men magen ikke har rukket å vokse så mye enda 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med hos meg var de første ukene mellom uke 6-10 absolutt verst ift. kvalmen, så forhåpentligvis føler du deg bedre snart ❤️ Krysser fingrene for deg. Vet hvor brutalt det er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (4 timer siden):

Krysser fingrene for deg. Vet hvor brutalt det er. 

❤️🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...