Gå til innhold

Ikke ha tid til psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Merker at jeg er på vei inn i en dyp depresjon. Ett problem er at jeg jobber 10-18 hver dag, så ser egentlig ikke for meg at jeg skal ha tid til å gå til psykologen? Noen som har erfaring med dette? Jeg er så redd for hvordan dette kommer til å gå..

Anonymkode: a9ca9...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker at du trenger det, bør du kunne legge til rette for at du kan få tid til det. Dessuten kan du jo få time før du begynner å jobbe

Anonymkode: ac099...fec

Skrevet

Du kan få time hos psykolog kl 8.

Anonymkode: 8061c...8ce

Skrevet

Om du skal gå privat, så finnes det de som tilbyr timer på fleksible tidspunkter.

Om du skal i det offentlige, må nok du tilpasse deg det ledige. Da kan det være aktuelt med en behandlingssykmelding f.eks (da telles bare enkeltdager og du unngår å bruke opp sykepengerettigheter i så stor grad). 

Anonymkode: 346ba...72a

• Liker 1
Skrevet

Det går an å få en times sykemelding for å gå i terapi! Her må du rett og slett prioritere helsen din og finne en løsning! Det er også psykologer som tilbyr kveldstimer, bare så du vet det!

Anonymkode: 1c4ab...784

Skrevet

Kan fint få time om morgen. Man får også fri fra jobb for å gå i behandling, evt kan du jobbe det inn. Er jo som regel bare en time i uka. Private har ofte åpent på kveldstid også. Så dette burde ikke bli et problem. Jeg har feks fast time hver onsdag kl 9 på dps. Hatt i mange år.

Anonymkode: 524d5...47a

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Om du har jobb kl 10 så skal det vel ikke være et problem å få time kl 8? Jeg har gått i behandling i fem år og har aldri opplevd at en ordinær time tar mer enn 60 min, som regel er jeg ute etter 40 min. Jeg går til DPS og behandleren min er veldig flink til å tilrettelegge slik at det skal være lettest mulig for meg å komme til timene mine. Akkurat nå har jeg fri én dag i uken, så hun har satt meg opp samme klokkeslett på den dagen i flere uker fremover. Det finnes også private psykologer som har åpent på kveldstid, om du heller ønsker det eller føler det passer bedre. Det er viktig å prioritere helsen din. 

Skrevet

Hvis du klarer å jobbe 10-18 fem dager i uken så er du ikke akkurat dypt deprimert, men det er uansett viktig å sørge for at du før hjelp før du blir ganske deprimert. Du kan uansett gå til psykolog tidligere på dagen, eller få fri fra jobb i en time. 

Anonymkode: 44462...1d0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du klarer å jobbe 10-18 fem dager i uken så er du ikke akkurat dypt deprimert, men det er uansett viktig å sørge for at du før hjelp før du blir ganske deprimert. Du kan uansett gå til psykolog tidligere på dagen, eller få fri fra jobb i en time. 

Anonymkode: 44462...1d0

Funksjonsnivå kan være høyt, til tross for en dyp depresjon. Jeg har selv vært alvorlig deprimert, men stort sett alltid hatt vært «høytfungerende» og jobbet i perioder 100-150%. Fasade hos meg var så viktig, at selv om jeg nesten ikke sov, ikke eide overskudd til andre ting, og var ekstremt suicidal, klarte jeg på et vis likevel å gå på jobb og se «frisk» ut. Men, det vil jo ikke gå over svært lang tid selvsagt.. tilslutt smeller det.

til TS sitt spørsmål: prioriter behandling! Ta sykemelding på behandlingsdager om du trenger hele dagen fri, hør med arbeidsgiver om fri til behandling. Er det en IA-bedrift du jobber i, er dem vel pålagt å legge til rette for dette, men uansett vil de fleste arbeidsgivere ikke ha noe problem med det. Eller be behandler om time kl 08:00. Kanskje vanskelig på dps å få det med en gang, men de fleste behandlere kan sette opp timer frem i tid, og da kan dere lage avtale på tidspunkt. Det er mulig å jobbe 100% og samtidig gå til behandling, og om du selv kjenner på at du trenger det, bør du virkelig prioritere det. De fleste arbeidsgivere vil heller at du tar disse timene og er i jobb, enn at du dropper det og senere blir langtidssykemeldt fordi du ble så dårlig at du ikke lenger klarer jobbe

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp startet i ny jobb, derfor litt redd for å ta fri og slik, og er ikke en type jobb hvor man kan jobbe inn timene senere. Men forhåpentligvis skal det gå an å få til noen tidligere timer!

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du klarer å jobbe 10-18 fem dager i uken så er du ikke akkurat dypt deprimert

Nei, kanskje ikke. Men kjente meg ganske lik forrige høst, og da gikk jeg på en skikkelig smell og ble innlagt i flere uker, fikk ikke tatt noen av eksamenene jeg hadde, generelt fucka opp livet mitt på mange måter, og er jo helst det jeg prøver å unngå nå
(litt fordi jeg tenkte, nei, det er jo bare helt normalt å føle seg slik sikkert)

Anonymkode: a9ca9...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...