Gå til innhold

Alida


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes begge er fine, både Alida og Elida. Ett annet som ligner litt kan jo være Elvira. 

Siden det ikke er en nær relasjon mellom dere og vennene, og lite sannsynlig at barna møtes, ville jeg gått for det.. Sier de noe, så skyld på en bestemor eller oldemor med samme navn. 

Anonymkode: a7e65...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! Elvira var faktisk ganske fint, aldri hørt det før😄 har egentlig lagt fra oss Alida nå, så Ellda er et alternativ vi vurderer.

Anonymkode: 950ec...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene begge to, men ville valgt Elida da jeg føler det er mer etablert i Norge enn Alida. Så slipper man å rette på folk om de sier E-lida og ikke A-lida. Dessiten hakket mer tungtvint at navnet både starter og slutter på A. Liker at man bryter med E først, og A bak 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Elida og Alida er fine :) Vanskelig å velge hvilket som er finest, men kjenner flere som heter Elida, så tenker Alida er mer unikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tusen takk for svar alle sammen! :) Nå nærmer det seg termin og vi begynner å stresse litt med navn. Har slått fra oss Alida. Nå står det mellom Elida og Alvilde. Hva tenker dere? :) Vi blir ikke helt enige!!

Anonymkode: 950ec...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar alle sammen! :) Nå nærmer det seg termin og vi begynner å stresse litt med navn. Har slått fra oss Alida. Nå står det mellom Elida og Alvilde. Hva tenker dere? :) Vi blir ikke helt enige!!

Anonymkode: 950ec...257

Jeg er mamma til en Elida men Alvilde er også fint. 

Anonymkode: 6a344...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar alle sammen! :) Nå nærmer det seg termin og vi begynner å stresse litt med navn. Har slått fra oss Alida. Nå står det mellom Elida og Alvilde. Hva tenker dere? :) Vi blir ikke helt enige!!

Anonymkode: 950ec...257

Alvilde :) Eller Alvilda :) Ikke noe galt at navnet både begynner og slutter på samme bokstav, etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvilde. 

Det er også sånn at dere kan holde på de to navnene, og når barnet kommer, så bestemmer dere dere da. Vi var i tvil mellom to navn, men stresset ikke med det og tok det som det kom. Da barnet kom ut, så jeg med en gang at hun var en *navn* og ikke *navn*. 

Anonymkode: 87b06...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...