Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal bygge hus og har lyst på basseng, men lurer på hva det koster å ha bassenget etter det er bygget? Strøm til oppvarming, rens og vedlikehold? Kan dere som svarer skrive hvor stort basseng dere har og hvor mye det koster per år? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et som er nedgravet. Ca 35 kvm. Det er ikke oppvarmet så kostnaden er naturlig nok ikke allverden, men man bør ha i bakhodet at deler kan gå i stykker som overtrekksduk, filter og pumpe. Ha et lite fond (kanskje 20000) satt av som dekker  uforutsette utgifter. Siden det ikke er oppvarmet her koster det kanskje 700-1000 kr i året i kjemikalier å holde det i gang. Jeg har ikke, men burde kanskje begynne med å skrive opp innkjøpspris på annet utstyr og merke meg hvor lenge det holder for å få bedre oversikt.

Men uansett, det er oppvarming som koster mest, bruk varmepumpe, det skal jeg, men her må rørsystemet som er nedgravet legges om for å få til dette (bassenget fulgte med hus).  Sørg for god isolering under, rundt og ikke minst over så tenker jeg det ikke blir allverden. Et skyvbart overbygg over bassenget er bra for å holde på varmen.  Her ser jeg for meg en oppvarmet sesong fra ca 17. mai til ca 1. september. 

Skrevet

Har bare spabad og det koster 300 kr mnd i strøm, og et par hundrelapper for kjemikalier og filtre pr mnd. 

Anonymkode: 63940...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...