AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg har gjennom tiden møtt på folk som sier de er glade i dyr. Når man hører folk si det så regner man med at det er sant, hvorfor gidde late som....? Er jo helt innafor at man interesser deg for andre ting, jeg biter ikke om man bare er en menneske person Men... når jeg har møtt enten nye venner, noen jeg dater osv, så sier jeg ifra at jeg har en hund. Noen sier de liker katt best, andre sier de ikke er vant til dyr. Og det er helt greit det! Men noen, en liten del av de, sier de elsker hunder. Også lar jeg de hilse på min hund. En liten pomeranian tispe, elsker alle type mennesker, bjeffer ikke, hun bare «er» og logrer. Responsen er ofte slik. ’’Hehe jaja fin fin’’ klapper på hode Også er hunden luft for resten av vennskapet eller forholdet Altså, what...? Jeg er så glad i dyr at jeg prøver klappe hver eneste katt jeg møter på. Er det en søt hund, blir jeg som en unge og spør om å få klappe. Dette er jo noe folk får med seg når man blir kjent med meg. Jeg er fryktelig glad i dyr. Så hvorfor lyve om at man liker dyr til meg...? Eller tror de at de liker hund, men de vet rett og slett ikke bedre hvordan det er å ha en relasjon til et dyr? Dette her frustrerer meg veldig 😂 Hvorfor juger folk om en så simpel sak?? Er de redd for at jeg ikke kommer til å like de? Jeg syntes det er helt på tryne å lyve om, for det er umulig å skjule i lengden Anonymkode: 95685...d6e 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Og hunden min er ikke plagsom, hun er 11 år og bruker sin fritid på å sove, bortsett fra når hun er på tur Anonymkode: 95685...d6e 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Kanskje for å virke mer empatiske ? Anonymkode: 697c4...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Så fordi de ikke dulledaller med hunden din gjennom hele tiden dere møtes så er de ikke glad i dyr? jeg er glad i dyr, har en katt jeg elsker himmelhøyt. Men andres dyr er jeg ikke like opptatt av. Jeg koser med dem, mer med katter enn hunder, men andres hunder syns jeg rett og slett kan bli slitsomme av og til. Ei venninne har en hund som skal være konstant «på» deg, da ignorerer jeg den heller. Mange hunder lukter vondt også. Men jeg er da glad i dyr fordi 🤷🏼♀️ Anonymkode: 2912a...b4f 11
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg er veldig glad i dyr. Vokste opp med dyr og har nå egen hund. Når jeg møter mine venner sine hunder, eller andre hunder, så holder jeg meg rolig. Grunnen til det er at mange hunder sliter med at de blir alt for opprømte eller er generelt usikre. Jeg ser det da som god folkeskikk å ikke gire opp andre sine hunder, men møte de med en rolig og trygg energi. Jeg koser gjerne med dem, men kun når hunden er rolig, og kun på egne premisser. Jeg setter pris på når venner og andre er rolig i møte med min hund også. Hun skal ikke lære at det er meningen at hun skal bli spinnvill når hun møter folk. Anonymkode: db54a...1df 11
Gjest Lama_Drama Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Fordi man er oppdratt til å la andres hunder i fred.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Så man er ikke glad i dyr fordi man ikke koser med dem hele tiden og snakker om dem som om de var barn?? Jeg er glad i dyr men jeg tar da ikke venners dyr på fanget og koseprater med dem gjennom hele besøket. Eller ringer for å spørre om hvordan det går med hunden, liksom. Anonymkode: 01877...48d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi de ikke dulledaller med hunden din gjennom hele tiden dere møtes så er de ikke glad i dyr? jeg er glad i dyr, har en katt jeg elsker himmelhøyt. Men andres dyr er jeg ikke like opptatt av. Jeg koser med dem, mer med katter enn hunder, men andres hunder syns jeg rett og slett kan bli slitsomme av og til. Ei venninne har en hund som skal være konstant «på» deg, da ignorerer jeg den heller. Mange hunder lukter vondt også. Men jeg er da glad i dyr fordi 🤷🏼♀️ Anonymkode: 2912a...b4f Ja jeg forstår det. Men hunden min er ikke på i det hele tatt, hun bare sover. Og jeg mener folk som hilser på hunden en gang, og så behandler den som luft for alltid 🤷🏼♀️ Anonymkode: 95685...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i dyr. Vokste opp med dyr og har nå egen hund. Når jeg møter mine venner sine hunder, eller andre hunder, så holder jeg meg rolig. Grunnen til det er at mange hunder sliter med at de blir alt for opprømte eller er generelt usikre. Jeg ser det da som god folkeskikk å ikke gire opp andre sine hunder, men møte de med en rolig og trygg energi. Jeg koser gjerne med dem, men kun når hunden er rolig, og kun på egne premisser. Jeg setter pris på når venner og andre er rolig i møte med min hund også. Hun skal ikke lære at det er meningen at hun skal bli spinnvill når hun møter folk. Anonymkode: db54a...1df Ja selvfølgelig Men det er ikke det jeg mener... det du gjør er helt riktig! Men jeg snakker om de som skal ha frem at de er så glade i dyr, så kommer det frem med tiden at de rett og slett ikke har interesse for de i det hele tatt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 95685...d6e 2
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg tenker de prøver å være hyggelige og høflige jeg. Selv er jeg ærlig og sier jeg ikke liker dyr og er allergisk, så kan folk tenke hva de vil for det er ikke mitt problem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så man er ikke glad i dyr fordi man ikke koser med dem hele tiden og snakker om dem som om de var barn?? Jeg er glad i dyr men jeg tar da ikke venners dyr på fanget og koseprater med dem gjennom hele besøket. Eller ringer for å spørre om hvordan det går med hunden, liksom. Anonymkode: 01877...48d Det er ikke det jeg mener.... Jeg snakker om de som lyver om at de liker dyr, men så kommer det frem med tiden at de ikke liker dyr i det hele tatt ts Anonymkode: 95685...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje for å virke mer empatiske ? Anonymkode: 697c4...1b9 Ja du har nok rett. Jeg syntes det er en rar ting å skryte på seg 🙈 ts Anonymkode: 95685...d6e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 Kanskje fordi de tenker likt som meg på det punktet, at å klappe andres hunder er en uting?! Hva om neste hunden du møter er en servicehund? 🙄 Anonymkode: 5a6fa...8af 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 Det ligger nok i det store hele. Alle putter på sin beste versjon av seg selv for å imponere den de ønsker skal like dem. Det kan jo være om så mangt. Det kan jo som du sa føler på bare virke dumt og nesten mot sin hensikt, ikke sant. Slutten av det hele er jo uansett om du føler personen er ugenuin, noe som sjeldent vekker mer smak. Ærlighet varer lengst.. Anonymkode: 49e3d...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det jeg mener.... Jeg snakker om de som lyver om at de liker dyr, men så kommer det frem med tiden at de ikke liker dyr i det hele tatt ts Anonymkode: 95685...d6e Ja men hvordan merker du at de ikke liker dyr i det hele tatt da? Anonymkode: 01877...48d
Cata Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg liker dyr, men "kaster meg ikke over" andres dyr av den grunn. Hvis dyret selv kommer bort for å hilse på så spør jeg eieren om det er greit før jeg evt klapper det og snakker til det så lenge det er et dyr jeg ikke kjenner. Er det dyr jeg kjenner så blir det både klapp og kos, men fremdeles bare hvis dyret kommer bort til meg frivillig.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi de tenker likt som meg på det punktet, at å klappe andres hunder er en uting?! Hva om neste hunden du møter er en servicehund? 🙄 Anonymkode: 5a6fa...8af Jeg snakket mer om en situasjon hvor jeg tar med meg en person hjem til meg.... ts Anonymkode: 95685...d6e 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg forstår det. Men hunden min er ikke på i det hele tatt, hun bare sover. Og jeg mener folk som hilser på hunden en gang, og så behandler den som luft for alltid 🤷🏼♀️ Anonymkode: 95685...d6e Kan vi bli venner? Jeg elsker dyr og jeg hadde dulla med hunden din så hun hadde blitt dødsbortskjemt jeg liker at vennene mine har dyr, leker alltid eller hilser på dyret og gir til og med jule- og bursdaggaver. Anonymkode: 5fbe6...e5b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men hvordan merker du at de ikke liker dyr i det hele tatt da? Anonymkode: 01877...48d At de først sier de elsker dyr. så vil de ikke ha noe med dyr å gjøre. Aldri hatt dyr, Tørr ikke ta på dyr, de skjønner ikke dyr... ts Anonymkode: 95685...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan vi bli venner? Jeg elsker dyr og jeg hadde dulla med hunden din så hun hadde blitt dødsbortskjemt jeg liker at vennene mine har dyr, leker alltid eller hilser på dyret og gir til og med jule- og bursdaggaver. Anonymkode: 5fbe6...e5b Ntaw <3<3<3 Ja gjerne Anonymkode: 95685...d6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå