Gå til innhold

Storesøster som barnevakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest OGI
På 10.10.2020 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og mannen skal gifte oss, han har to barn fra før av og vi har ett barn sammen. Barna får selvfølgelig være med i bryllupet men utover det har vi valgt å ikke invitere slektninger under 18 år. Dette pga det skal være fri bar og kjenner jeg familien våre rett (til min store fortvilelse) så kan det bli en del drikking, og dermed ikke et sted for barn. Jeg har tenkt at hans eldste datter (16 år) kan passe vårt barn (3 år) etter middagen. Mannen min mener derimot at hun burde få være med på festen. Hva tenker dere om dette? Er det dårlig gjort av meg å ikke la henne delta på festen utover natten? 

Anonymkode: 97c89...820

Ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta
På 10.10.2020 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og mannen skal gifte oss, han har to barn fra før av og vi har ett barn sammen. Barna får selvfølgelig være med i bryllupet men utover det har vi valgt å ikke invitere slektninger under 18 år. Dette pga det skal være fri bar og kjenner jeg familien våre rett (til min store fortvilelse) så kan det bli en del drikking, og dermed ikke et sted for barn. Jeg har tenkt at hans eldste datter (16 år) kan passe vårt barn (3 år) etter middagen. Mannen min mener derimot at hun burde få være med på festen. Hva tenker dere om dette? Er det dårlig gjort av meg å ikke la henne delta på festen utover natten? 

Men det er et sted for deres barn? Om deres egne barn skal delta bør dere droppe fri bar. Er da ikke noe bedre for de å måtte være med dritafulle folk enn for andre barn... Syns det er kjipt å ha en så stor begivenhet for så å holde barna i familien utenfor. Dropp nå heller fylla. 

Endret av Maleficenta
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest OGI

Hvis hun er for ung til å delta på en bryllupsfest, så er hun ikke gammel nok til å passe lillesøsteren heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tenker at det handler om å legge det best mulig frem for henne. Spør om hun vil passe småsøsken, gi henne pengesum. La henne invitere en venninne på film, godis, potetgull etc. Legg det frem som en betrodd jobb, og ikke en plikt. 

Det kan hende at denne 16åringen ikke vil være på festen selv, kanskje hun syns det ubehagelig med full far og slekt. (Spesielt om dette er vanlig). 

Anonymkode: 6f480...abd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 10/10/2020 at 4:06 PM, AnonymBrukern said:

Synes det er dårlig gjort å utestenge datteren til den som gifter seg når hun er 16 år... hun er jo snart voksen!! Synes hun bør være en viktig gjest i farens bryllup, ikke en barnevakt!

Og hvertfall når faren ønsker at hun skal delta.. virker som du bare vil ha en barnevakt

Jeg mener motsatt TS gjør absolutt rett i å insistere på at 16-åringen ikke skal delta, når resten av familien holder hårdnakket fast på å drikke seg voldsomt beruset hver gang det er fest. 

(Mitt valg i TS' situasjon ville ha vært å droppe bryllupsfesten).

On 10/10/2020 at 3:56 PM, AnonymBruker said:

Hovedgrunnen er at det kan bli ubehagelig for henne tenker jeg da både mannen min, kompisene hans og diverse slektninger kan finne på å drikke en del. Derfor syns jeg ikke det er ett passende sted for noen under 18 år. Det er heller ingen andre der på hennes alder -TS

On 10/10/2020 at 4:29 PM, AnonymBruker said:

Problemet er at det er umulig å snakke til dem, de sier bare «jada jada» også er det samme greia hver eneste gang. Og når jeg har sagt at hvis de ikke kan oppføre seg blir det alkoholfritt bryllup har det blitt store protester -TS

On 10/10/2020 at 6:48 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg har tenkt kanskje det er mulig å møtes på halvveien. F.eks så og så mange glass vin/øl per gjest til maten. Men ser for meg at folk kan finne på å ta med seg alkohol i tillegg da? -TS

Anonymkode: f8749...7d1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Crema

Jeg satt barnevakt for lillesøsteren min på 2 år i bryllupet til mamma og bonuspappa da jeg var 17 og det opplevde jeg som helt naturlig og uproblematisk. Jeg er en ganske introvert person så etter en hyggelig middag og fest syns jeg faktisk det var deilig å ha en unnskyldning for å trekke meg litt tilbake da festen begynte å ta av. 

De hadde festen på ett hotell hvor vi overnattet, så mamma gikk og la søsteren min til å sove på deres hotellrom (som kun var fem minutters gange unna festsalen) som lå vegg i vegg med mitt. Jeg, mamma og bonuspappa sjekket om alt var i orden med henne med jevne mellomrom, og vi hadde også babycall. Husker jeg gikk og la meg ganske tidlig, mellom 11 og halv tolv. Det var da det begynte bli litt for mange fulle voksne for min del og det var heller ingen andre på min alder på den festen. 

Jeg syns det er helt korrekt og greit å spørre ett eldre søsken om å hjelpe til med barnepass av yngre søsken. Man er jo fortsatt med på middag, taler, kake og dans. Men jeg ville synes det var kjedelig å måtte sitte barnevakt fra klokka 20, jeg var glad for muligheten til å kunne velge litt selv når jeg følte meg klar for å trekke meg tilbake. :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Har selv en datter som vil være 16 år neste år når vi gifter oss. Hun skal ikke være barnevakt i vårt bryllup. Hun skal være gjest hele kvelden med fri bar og alt. Ikke redd for at hun skal bli traumatisert eller dritings. De små settes bort til venninner av meg i barselgruppen. 

Anonymkode: 64c2c...9e2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 10.10.2020 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om du har misforstått? 😅 er ingen på 18 der, de yngste er mine venninner i 20 årene -TS

La hun få ha med en venninne da. Min datter skal ha fire av sine nærmeste venninner i vårt bryllup.

Anonymkode: 64c2c...9e2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest StoryOfMyLife

Når vi giftet oss for mange år siden hadde vi satt en grense på 18, dvs at absolutt ingen fikk være med om var under 18. Niesene våre og nevøene var 15 og 16 men også de fikk samme beskjed. De var da med på middagen, kaffe og kaker men når vi åpnet baren så var de ikke der, det samme gjaldt barna våre. Ikke fordi mannen min sto i fare for å skulle bli litt full men fordi vi ikke ønsket det. Det var null problem for ungdommen, de dro hjem til oss alle sammen og var der til de andre kom hjem. Mannen min drakk kun 4 glass  vin hele kvelden og jeg drikker ikke men de andre gjestene gjorde det. Men da er vel jeg ganske slem da som ikke ville ha de med. Nå må jeg si da at vi var ganske mange i bryllupet fordi han kommer langveis fra og mange av gjestene inkludert hans familie ( brødre, søstre og svigerinner og svogre) hadde 200 mil å reise så de ville ikke komme ned 2 uker senere til å feire hans 50 Års dag så derfor hadde vi også invitert en del av vennene hans nordfra så vi endte vel opp med rundt 250 gjester. Så ja det ble noe fyll men likevel ikke dårlig stemning.

Men jeg syntes du velger rett å ikke ha henne der, men la hun være med frem til baren åpnes

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jytte

Spør henne. Ville likevel uavhengig av hennes svar hatt alternative barnevakter. Når faren synes det er greit, er jeg enig med han. Hun kan ev. være der til kl. 22-23. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.

Hjelpes, 16 åringen kan ha skrevd på seg en unge i oktober og dere er bekymret for at hun skal se noen fulle folk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...