Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en Asus Zenbook som ble kjøpt januar 2019. Etter litt over et år røk hovedkortet i PC-en og dette ble byttet ut. 
Nå plages jeg litt med batteriet. Jeg kan ikke se på forelesning over zoom uten lader. Da er den tom for strøm etter 1-2 timer. 
Når batteriet er på ca 60% står det at den skal holde i 2 timer, men dette tallet varierer veldig. plutselig står det 6 timer og andre ganger står det 1 1/2. 

Hvor lenge er det vanlig at en så ny PC skal holde uten strømtilførsel? PC-en ble brukt daglig det første halvåret. Etter dette ble den brukt kanskje 1-2 ganger i uken og nå i august begynte jeg å bruke pcen daglig igjen pga studier. 

Synes dette er rart. Macbooken min holdt lenge uten strøm selv om den var flere år gammel... angrer nesten på at jeg gikk fra Mac til PC... 

Anonymkode: feca7...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort batteriet er avhenger av hvilken Asus zenbook du har. Det er forskjell på strømforbruket på f.eks. Netflix og lese en avis. Man kan også ta knekken på batteriet hvis den stadig står med laderen tilkoblet. Til hjemmebruk lader batteriet høyere en 60% av kapasiteten, dette har jeg stilt inn på pcen slik at den automatisk slutter å lade ved 60%. Jeg har en Asus zenbook i5 som holder godt på strømmen. 

Du kan fjerne unødvendige program som går i bakgrunnen. Endre slik at diverse program ikke starter ved oppstart av pc.

Anonymkode: 65db3...e8c

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Asus Zenbook som ble kjøpt januar 2019. Etter litt over et år røk hovedkortet i PC-en og dette ble byttet ut. 
Nå plages jeg litt med batteriet. Jeg kan ikke se på forelesning over zoom uten lader. Da er den tom for strøm etter 1-2 timer. 
Når batteriet er på ca 60% står det at den skal holde i 2 timer, men dette tallet varierer veldig. plutselig står det 6 timer og andre ganger står det 1 1/2. 

Hvor lenge er det vanlig at en så ny PC skal holde uten strømtilførsel? PC-en ble brukt daglig det første halvåret. Etter dette ble den brukt kanskje 1-2 ganger i uken og nå i august begynte jeg å bruke pcen daglig igjen pga studier. 

Synes dette er rart. Macbooken min holdt lenge uten strøm selv om den var flere år gammel... angrer nesten på at jeg gikk fra Mac til PC... 

Anonymkode: feca7...5e8

om du ser en forelesning på Zoom, så er du vel hjemme og har tilgang på strøm.

Alle batterier får redusert tiden de kan levere strøm OGSÅ batterier til Mac'er. De er IKKE laget av enhjørning slik noe later til å tro, men er fra akkurat samme produsent som alle andre maskiner. Det er ikke slikt at det finnes tusenvis av batteriprodusenter i verden.

Anonymkode: 12d82...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...