AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #21 Del Skrevet 10. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt dårlig av ham. Jeg har hatt de symptomene både når jeg har vært for lav og for høy. Er jernnivåene dine fine? Anonymkode: 438a7...c2c Slet du med pusten, f.eks kortpust/tungpust, press i brystet, stiv og utmattet brystmuskelatur? Anonymkode: 40b80...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #22 Del Skrevet 10. oktober 2020 Huff! Dette var ikke lystelig lesning. Jeg har hatt Hashimotos tyreoiditt i nærmere ti år, men stoffskiftetallene var fremdeles innenfor normalen ved siste måling. Hvis/når dette slår ut i lavt stoffskifte, så gruer jeg meg. Dette feltet virker jo helt kaotisk. Her går folk i årevis og føler seg elendige, mens legene sier at alt er bra. Nei, huff. Anonymkode: ccbbb...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #23 Del Skrevet 10. oktober 2020 49 minutter siden, ella_b skrev: Tungpust og press i brystkassen forekommer ved både hyper- og hypotyreose (for mye og for lite hormon). Pustemuskulaturen kan svekkes av hypotyreose og dermed gi pustevansker, og ved hypertyreose går kroppen på høygir og man kan oppleve pustebesvær og hyperventilering osv. Personlig blir jeg også dårlig av jod, til og med i multivitaminer. Dessverre er det mange allmennpraktiserende leger som ikke har så inngående kunnskap om stoffskiftesykdom og ikke kjenner sammenhengen. Symptomene går som regel vekk etter noen uker med riktig behandling, derfor viktig å ta hyppige blodprøver og passe på at behandlingen holder hormonene på rett nivå. Når det er sagt, håper jeg virkelig at du ikke bare slutter å ta en livsviktig medisin fordi noen idioter på internett sier at det funka. Levaxin gjør deg ikke dårlig med mindre du tar særdeles for mye eller for lite. Tre uker er ikke nok til å stue vekk alle symptomene hvis du over tid har gått med lavt stoffskifte. Har brukt Levaxin i 4 mnd. Ikke 3 uker. Men jeg merket tydelig forverring etter 3 uker på Levaxin. Anonymkode: 40b80...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #24 Del Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har brukt Levaxin i 4 mnd. Ikke 3 uker. Men jeg merket tydelig forverring etter 3 uker på Levaxin. Anonymkode: 40b80...189 Det betyr ikke at du bør slutte på egen hånd. Jeg ble også dårligere etter en periode, legen sa at det hadde sammenheng med at kroppen vente seg til å få tilført stoffskiftehormoner og da måtte dosen økes. Anonymkode: 438a7...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #25 Del Skrevet 10. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff! Dette var ikke lystelig lesning. Jeg har hatt Hashimotos tyreoiditt i nærmere ti år, men stoffskiftetallene var fremdeles innenfor normalen ved siste måling. Hvis/når dette slår ut i lavt stoffskifte, så gruer jeg meg. Dette feltet virker jo helt kaotisk. Her går folk i årevis og føler seg elendige, mens legene sier at alt er bra. Nei, huff. Anonymkode: ccbbb...69a Ja, det er viktig å følge med selv. Anonymkode: 438a7...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikkeglede Skrevet 10. oktober 2020 #26 Del Skrevet 10. oktober 2020 Har du høyt eller lavt stoffskifte, har hatt begge delene selv, gikk på levaxin, funket ikke, så fikk jeg plutselig høyt, og da slet med og løpe til og med, hjertet dunket mye, vondt og puste, så gikk jeg på neo mercazole i et år, og legen sa alt så greit ut, det var litt forhøyet men veldig lite, så jeg sluttet og gå til legen, har ikke lagt merke til noe symptomer siden da, jeg brukte og ha vondt i hodet og magen hele tiden. nå får jeg sjeldent vondt i magen eller hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. oktober 2020 #27 Del Skrevet 12. oktober 2020 Tråden er ryddet for medisintips og diskusjon rundt dosering av medisiner. Vi minner om retningslinjene for Kropp og helse: Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Tråden stenges da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du får. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg