Gå til innhold

Klamydia, eksen og ny fyr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg testet meg for klamydia etter det ble slutt med eksen, for 6-7 uker siden (hjemmetest). Jeg fikk negativt svar, og har hatt ubeskyttet sex med en jeg har vært på et par dater med. Eksen ringte i stad og sa at han har testet seg, og har klamydia. Jeg vet ikke om eksen har vært sammen med ei annen i mellomtiden, han sa ikke noe om det og jeg spurte ikke direkte. 

Kan min ha vært feil og at vi begge hadde det fra før? Burde jeg "få det ut" av han om han har vært med en ny så jeg slipper å teste meg (helt ok hvis han har det, bare praktisk å vite)? Eller skal jeg bare bite i det sure eplet og kontakte legekontoret på mandag og få det skikkelig ut av verden?
Jeg heller mest mot det siste her! Typisk å få vite dette en fredag ettermiddag og ikke kunne gjøre noe med det :P . 

Anonymkode: b885a...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hjemmetest er ikke sikker så ville dratt til legen

Skrevet
29 minutter siden, BethD skrev:

En hjemmetest er ikke sikker så ville dratt til legen

Det står på alle typer at det skal være like bra og sikkert som å gjøre det hos legen. 

Men ja - jeg kjenner tvilen, og har bestemt meg for å levere urinprøve hos legen til uka :). Så får jeg eventuelt bare ta den kleine samtalen med daten hvis jeg skulle være så uheldig å ha fått det. 

• 2 uker senere...
Skrevet

For å oppdatere, jeg tok test hos legen som også var negativ. Det vil si at hjemmetesten stemte :) . Hun på legekontoret mente at hjemmetestene burde være bra.

Skrevet

det er ikke alltid at klamydia smitter heller da. Vet ikke hvor mange ganger dere har ligget sammen siden han eventuelt fikk det. Men det er i teorien mulig å ha sex med noen som har klamydia uten å bli smittet. 

Anonymkode: 8a797...306

Skrevet

Hvilken tester anbefales? 

Anonymkode: 9811d...a7c

Skrevet
På 19.10.2020 den 12.25, AnonymBruker skrev:

det er ikke alltid at klamydia smitter heller da. Vet ikke hvor mange ganger dere har ligget sammen siden han eventuelt fikk det. Men det er i teorien mulig å ha sex med noen som har klamydia uten å bli smittet. 

Anonymkode: 8a797...306

Jeg har ikke ligget med eksen etter bruddet, også tok jeg negativ hjemmetest ca to uker etter det (uten at han sa noe, ville bare vite at jeg var i orden).
Så ringte han meg kanskje 6-7-8 uker etterpå og sa at han har fått påvist dette, jeg testet meg da uken etterpå og fikk ny negativ test. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken tester anbefales? 

Anonymkode: 9811d...a7c

Aner ikke, jeg kjøpte en på Boots apotek som ble sendt til analyse hos Fürst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...