Gå til innhold

Utslitt pga smerter i kroppen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært svært aktiv, vært slank og myk. Trente og har/hadde en fysisk jobb.

Jeg har vært for aktiv og ikke lyttet på kroppen min, og for ca 3 år siden gikk jeg på en kjempesmell. Jeg har bla diagnosen kompleks ptsd. Uansett hvor mye jeg prøvde, kom jeg meg bare ikke opp, og slik har det vært siden. Jeg får traumebehandling, psykomotorisk fysioterapi og litt oppfølging av fastlegen, men etter mer enn 3 år har jeg ikke klart å bli noe særlig bedre, men jeg har fremdeles et mål om å komme tilbake i min stilling. 

Jeg har på disse årene lagt på meg 20(😱😱)kg, til tross for at jeg spiser så sunt og bra jeg kan. Jeg har prøvd å følge div (enkle)treningsregimer, som yoga hjemme, gå tur, svømme osv, men jeg har ikke klart å passe vekten. I tillegg til vekten er en stor del av problemet at jeg er så anspent pga angst og uro. Jeg har senebetennelse i armer og skuldre, hender og fingre virker ikke ordentlig. Jeg våkner om natten pga smerter i rygg og nakke, og jeg våkner i full angst. Jeg har vondt i ankler og føtter, stiv i hofter, men det verste er nakken. Ene armen dovner bort flere ganger om dagen, jeg mistenker pga at jeg er så stiv, jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt i nakke og skuldre, det er bare vondt.. Fysio'en hjelper ikke. Jeg "lever på" paracet og ibux, men nå er jeg blitt ganske motløs, jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre.. Jeg sendte en melding til fastlegen på onsdag, men har ikke hørt noe, regner med hn har ferie el.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg må blåse litt ut, og kanskje noen har noen tips til noe jeg kan prøve som jeg ikke har prøvd ennå😊

Anonymkode: e923e...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler yoga og mindfullness i et studio da det kan hjelpe på både angst, uro og smerter! Be også om henvisning til smerteklinikken ved sykehuset ditt. Har du råd kan du ta noen timer hos naprapat men det er grådig dyrt da.

Snakk med behandleren din om traumer og smerter, mulig h•n har noen øvelser du kan lære deg! Din psykomotoriske fysioterapeut burde også kunne lære deg noen sånne øvelser!

Anonymkode: 8746c...68e

Skrevet

Jeg er også utslitt pga smerter. Var også svært aktiv før jeg skadet meg og fikk kroniske smerter etter det.

Det beste jeg kan råde deg til er å få bedre smertestillende fra legen. Spør om du kan få prøve noe sterkere de vondeste dagene. Husk å hvile mye også, kroppen din trenger det. 

Siden legen ikke har svart, ring legekontoret og spør hva som er greia. Kanskje legen er syk og har vikar.

Hvis du vil ned i vekt, kontroller heller måltidene enn å trene mye nå. Det er bra du er i bevegelse, men kanskje lurt å heller telle kalorier litt. Samtidig så er kroppen din stresset, og det er kanskje ikke tiden for å legge om livet fullstendig heller. 

Anonymkode: e593f...f96

Skrevet

I forhold til at du opplever at armen dovnet bort og at du føler deg utslitt, hender og fingre fungerer ikke skikkelig, m.m, -kanskje du burde blitt sjekket for MS eller generelt om det kan være en autoimmun sykdom av noe slag? 

Anonymkode: 41ee3...1dd

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg har tips, men vet ikke om det kan bli slettet...så les det raskt hehe.
Om du skaffer boken Medisinsk Klarsynt av Anthony William, så står forklaringen på så og si alle symptomene du har der. Symptomene er ifølge han forårsaket av et virus som ligger i dvale i kroppen til noe trigger det, som f.ex. å gå på på en smell. Det kan gi både vektoppgang, angst og uro, smerter, at lemmer "sover", stivhet osv. Viruset bekjempes ved at man tar fra det maten det spiser (blant annet melk, egg og gluten), og at man spiser mat og tar tilskudd som dreper det. Og det funker, jeg kan gå god for det 100%. Og det er ingenting man kjøper av forfatteren unntatt boken, som man også  kan finne på biblioteket. Du kan gjøre gradvis endringer, f.ex. kutte ut nei-maten først og se om det hjelper. Så legge til sitronvann om morgenen, og så sellerijuice, så en fruktsmoothie...
De finnes også flere facebook-grupper der du kan spørre andre som bruker metoden, søk på Medical Medium på facebook.

Her står det om viruset (tror dette er kapittelet fra boka):
https://www.medicalmedium.com/blog/epstein-barr-virus

Oversatt til norsk:
https://www.meditasjonyoga.no/kronisk-utmattelse-me-fibromyalgi-og-epstein-barr-virus.html

Anonymkode: 98e95...a8c

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har tips, men vet ikke om det kan bli slettet...så les det raskt hehe.
Om du skaffer boken Medisinsk Klarsynt av Anthony William, så står forklaringen på så og si alle symptomene du har der. Symptomene er ifølge han forårsaket av et virus som ligger i dvale i kroppen til noe trigger det, som f.ex. å gå på på en smell. Det kan gi både vektoppgang, angst og uro, smerter, at lemmer "sover", stivhet osv. Viruset bekjempes ved at man tar fra det maten det spiser (blant annet melk, egg og gluten), og at man spiser mat og tar tilskudd som dreper det. Og det funker, jeg kan gå god for det 100%. Og det er ingenting man kjøper av forfatteren unntatt boken, som man også  kan finne på biblioteket. Du kan gjøre gradvis endringer, f.ex. kutte ut nei-maten først og se om det hjelper. Så legge til sitronvann om morgenen, og så sellerijuice, så en fruktsmoothie...
De finnes også flere facebook-grupper der du kan spørre andre som bruker metoden, søk på Medical Medium på facebook.

Her står det om viruset (tror dette er kapittelet fra boka):
https://www.medicalmedium.com/blog/epstein-barr-virus

Oversatt til norsk:
https://www.meditasjonyoga.no/kronisk-utmattelse-me-fibromyalgi-og-epstein-barr-virus.html

Anonymkode: 98e95...a8c

Men alle sykdommer kommer jo ikke av virus da!🙄 jeg kan ikke spise meg frisk fra min nevromuskulære sykdom f.eks..

Anonymkode: 8746c...68e

• Liker 3
Skrevet

Snakk med lege. Høres ut som bløtvevs revmatisme feks. Få resept på Vimovo. Som Ibux bare med magebeskyttende medisin i tillegg. Så du ikke lager sår i magen. 

Anonymkode: de5d8...9bd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for medisintips, forherligelse av lovbrudd og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet

Test stoffskiftet ditt. Ikke stol blindt på blodprøvene, hvis du har typiske symptomer på det. Legene undervurderer alt for ofte.. Det kan ha blitt i ubalanse pga stress.. 

Anonymkode: 3cc1a...e26

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for kommentar til moderering. 

Spørsmål eller innspill til moderering tas på Ris og ros og spørsmål om forumet, eller via PM til moderator. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...