Gå til innhold

Måtte omplassere hund pga helsa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som har opplevd det? Det verste er at jeg er bra igjen nå og kunne hatt han, men nå er det noen andre som eier han.

Anonymkode: 4b4d4...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva med helsa gjorde at du ikke kunne ha hund?

Anonymkode: e4fb9...7a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke måttet det selv, men det er kjempebra at du har gjort det. Det er mye bedre for hunden å bli omplassert til noen som har helse til å gi ham det han trenger. Det er å tenke på hunden fremfor deg selv, og det er sånn det skal være. Selv om det er leit. 

Anonymkode: 98499...cd2

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner noen med dårlig helse som har hund. Den hunde har det ikke bra. Det er åpenbart at den kjeder seg fordi den er inne (ute i bånd iblant) hele dagen, blir ikke sosialisert osv. Om du ikke visste omd u ville bli frisk nok til å ha hund lenger, så gjorde du det riktige. Både friske hunder og mennesker trenger en hverdag der de ikke sitter på gulvet og stirrer i veggen hele tiden. Alle hadde blitt gærn av det. Det er ikke som om du kan gi hunden en ipad eller la hans e tv serier som underholdning heller...

Anonymkode: 4e8a8...de2

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner noen med dårlig helse som har hund. Den hunde har det ikke bra. Det er åpenbart at den kjeder seg fordi den er inne (ute i bånd iblant) hele dagen, blir ikke sosialisert osv. Om du ikke visste omd u ville bli frisk nok til å ha hund lenger, så gjorde du det riktige. Både friske hunder og mennesker trenger en hverdag der de ikke sitter på gulvet og stirrer i veggen hele tiden. Alle hadde blitt gærn av det. Det er ikke som om du kan gi hunden en ipad eller la hans e tv serier som underholdning heller...

Det var det jeg ikke visste. TS

Skrevet

Kan du ikke fortelle hvorfor du måtte omplassere? Tror mange er late og bruker sykdom som unnskyldning nemlig

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke fortelle hvorfor du måtte omplassere? Tror mange er late og bruker sykdom som unnskyldning nemlig

Da kan du jo bare fortsette å tro det, da.. herregud... 

Anonymkode: 98499...cd2

• Liker 10
Skrevet

Gud er ikke her...kan du ikke si hvorfor du måtte omplassere? Virker som du ikke tørr si det

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som har opplevd det? Det verste er at jeg er bra igjen nå og kunne hatt han, men nå er det noen andre som eier han.

Karma is a bitch

Anonymkode: 07624...636

• Liker 1
Skrevet

Gud er ikke her...kan du ikke si hvorfor du måtte omplassere? Virker som du ikke tørr si det

Hvorfor ikke bare respektere at TS ikke vil si det!?

Anonymkode: 2d9aa...1e4

• Liker 14
Skrevet

Er teskje for stor porsjon? Hun har jo sagt det i både tittel og hovedinnlegg --> hun slet med helsen. 

Anonymkode: dff94...3c0

• Liker 7
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Karma is a bitch

Hadde ts sagt hun var syk og ikke klarte gå tur hver dag, men tenkte kjøpe seg hund, så hadde dere sagt det tvert motsatte. 

• Liker 4
Skrevet

Synes som du virker som en ansvarlig hundeeier som var så glad i hunden din at du satt den først. Du gjorde absolutt det riktige, men skjønner at det er veldig sårt nå ❤️ om helsen din er slik at du kommer til å holde deg frisk fremover kan du jo vurdere å skaffe ny hund om både helse og privatliv ligger til rette for det. Det vil jo ikke erstatte hunden du måtte gi bort, men kanskje gleden av en ny firbent venn kan lette litt på de vonde følelsene og heller bli erstattet av kjærligheten til et nytt familiemedlem? :) 

Lykke til!

• Liker 8
Skrevet

Det er bra at du har gitt hunden muligheten til å få det livet du ikke kunne gi den.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Karma is a bitch

Liker dere å sparke folk som ligger nede? Føles det godt?
Jeg er ikke interessert i å legge ut hele historien her, men dette er et resultat av en ulykke + kronisk sykdom + lite støtteapparat, som gjorde at jeg ikke så meg i stand til å ta vare på hunden min, når jeg ikke en gang kunne ta vare på meg selv.

Jeg kan si at det offentlige støtter en ikke i slike situasjoner, de gir seg blanke i om noen har hund og havner på sykehus. Da må man betale kennel selv eller ha noen som kan hjelpe til. Jeg hadde ikke mulighet til noe av dette over lang tid, og så meg nødt til å omplassere henne. Nå er jeg mye bedre men vet ikke hvordan jeg skal komme over å miste hunden min. TS

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker dere å sparke folk som ligger nede? Føles det godt?
Jeg er ikke interessert i å legge ut hele historien her, men dette er et resultat av en ulykke + kronisk sykdom + lite støtteapparat, som gjorde at jeg ikke så meg i stand til å ta vare på hunden min, når jeg ikke en gang kunne ta vare på meg selv.

Jeg kan si at det offentlige støtter en ikke i slike situasjoner, de gir seg blanke i om noen har hund og havner på sykehus. Da må man betale kennel selv eller ha noen som kan hjelpe til. Jeg hadde ikke mulighet til noe av dette over lang tid, og så meg nødt til å omplassere henne. Nå er jeg mye bedre men vet ikke hvordan jeg skal komme over å miste hunden min. TS

Trøsten må være at du tok rett valg da du ikke kunne. 

Anonymkode: 963bc...c90

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ts sagt hun var syk og ikke klarte gå tur hver dag, men tenkte kjøpe seg hund, så hadde dere sagt det tvert motsatte. 

Selvsagt hadde jeg da sagt at vedkommende ikke burde skaffe seg hund så hva er poenget ditt?

Første regel når man skaffer seg et kjæledyr er å sørge for at man har noen som kan stille opp om man trenger hjelp og har man ikke det får man faktisk droppe å gå til anskaffelse. Et dyr et et levende vesen og ikke en bruksgjenstand som man bare setter bort når det ikke passer å ha den lenger 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt hadde jeg da sagt at vedkommende ikke burde skaffe seg hund så hva er poenget ditt?

At du er ute etter å slenge dritt uten å tenke deg om. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du er ute etter å slenge dritt uten å tenke deg om. 

Jeg har selv kronisk sykdom og er i perioder en del på sykehus,men pusefrøkna mi har jeg selvsagt ikke omplassert,så jeg tenkte meg om før jeg kommentere jo.

Skrevet

Du gjorde det riktige der og da. Men en mulighet hadde vært å sette på for,  feks et år. Men du trodde jo sikkert ikke du ville bli frisk igjen?

Går jo utifra du valgte et hjem som du følte deg trygg på, så hunden har det nok bra. Jeg ville sendt en melding. Sagt du er frisk igjen og gjerne kunne tenkt deg å passe, og kanskje ta en tur med den i ny og ne. Men må pga få frem du forstår hvis ikke de ønsker det. For noen kan det bli masete. Men hadde jeg fått hund og tidligere eier ville passet, så hadde jeg vært glad. Gratis pass og man vet hunden er trygg på den personen. Kan jo være fint med litt avlastning i ny og ne.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...