AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg knakk håndleddet tidligere i høst og hadde gips i 6 uker. Når de gipset håndleddet mitt så "knørvet" de sammen hånda på en måte, slik at den liksom ble rund istedenfor flat. Rett og slett dårlig arbeid. Nå er det 7 uker siden jeg tok av gipsen og fortsatt er den høyre hånda litt "rund" og mindre enn den andre pga denne gipsingen. Er det noen som har opplevd noe lignende, og at dette har ordnet seg selv? Strekker den seg ut slik den var? Eller må jeg til fysioterapeut eller noe? Anonymkode: 8cf01...965
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg tenker du må spørre en lege om dette. Er funksjonen i hånden bra, ser jeg ikke hva en fysioterapeut skal bidra med. Synes det er merkelig at du føler at du har så stor kompetanse på området at du kan karakterisere arbeidet som dårlig utført. Anonymkode: 7aee6...5fb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Er den vond og stiv enda`? Ta en 10liter bøtte med varmt vann. putt handa oppi, gjerne med en stressball, jobb i ca 15 min 3 ganger om dagen Anonymkode: 6f50c...d13 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.10.2020 den 5.08): Jeg tenker du må spørre en lege om dette. Er funksjonen i hånden bra, ser jeg ikke hva en fysioterapeut skal bidra med. Synes det er merkelig at du føler at du har så stor kompetanse på området at du kan karakterisere arbeidet som dårlig utført. Anonymkode: 7aee6...5fb Når hånda ikke ser ut som en hånd når den er gipset skal det ikke så mye "kompetanse" til for å se at det er dårlig utført arbeid. Og i tillegg til at hånda ble presset sammen, var heller ikke håndleddet rett. TS Anonymkode: 8cf01...965
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Her er bilder. Den øverste hånda, høyre, er den normale hånda. Den nederste var den jeg brakk håndleddet på. Jeg er høyrehent, så egentlig er den høyre større enn den venstre. Her ser man at den høyre er flatere og beina ligger lengre fra hverandre, og fingrene kan strekkes lengre fra hverandre også. Den venstre er mindre, den er hoven, noe som gjør at det er vanskelig å se det, men håndbaken er mer buet på den, i forhold til den venstre der den er mer flat. Dette er fordi de rullet sammen hånda mi på en måte. I tillegg bøyde de håndleddet så det er ikke rett når jeg holder hånda i naturlig tilstand nå heller. Den har rettet seg mye ut her på bildet, men ikke helt. Regner med det går seg til, men jeg er altså svært misfornøyd med arbeidet. TS: Anonymkode: 8cf01...965
Hmmmmmm Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Hvor lenge siden nøyaktig tok du av gipsen da?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Hvor lenge siden nøyaktig tok du av gipsen da? Det var det vel 6 uker. Nå er det 6 uker til, altså 12 uker, og fasongen er bedre, men ikke bra. TS Anonymkode: 8cf01...965
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.10.2020 den 5.08): Jeg tenker du må spørre en lege om dette. Er funksjonen i hånden bra, ser jeg ikke hva en fysioterapeut skal bidra med. Synes det er merkelig at du føler at du har så stor kompetanse på området at du kan karakterisere arbeidet som dårlig utført. Anonymkode: 7aee6...5fb Hun kjenner da hånden sin fra før av og har sikkert såpass erfaring at hun kjenner at forskjellen er utrolig stor.. Anonymkode: b8a73...95f
Hmmmmmm Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var det vel 6 uker. Nå er det 6 uker til, altså 12 uker, og fasongen er bedre, men ikke bra. TS Anonymkode: 8cf01...965 Ok. Men da burde vel hevelsen ha gått ned. Jeg har brukket begge håndleddene. Mine endret ikke form. Trener du de hver dag da?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): Ok. Men da burde vel hevelsen ha gått ned. Jeg har brukket begge håndleddene. Mine endret ikke form. Trener du de hver dag da? Hevelsen er nede, og selve bruddet er helt uproblematisk. Men hånda har fortsatt litt formen etter den gipsen. Jeg har ikke trent hver dag fordi hånda fungerer greit, den bare ser litt rar ut. Dine var sikkert gipset til en normal form. TS Anonymkode: 8cf01...965
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): RETTELSE: Her er bilder. Den øverste hånda, høyre, er den normale hånda. Den nederste var den jeg brakk håndleddet på. Jeg er høyrehent, så egentlig er den høyre større enn den venstre. Her ser man at den venstre er flatere og beina ligger lengre fra hverandre, og fingrene kan strekkes lengre fra hverandre også. Den høyre er mindre, den er hoven, noe som gjør at det er vanskelig å se det, men håndbaken er mer buet på den, i forhold til den venstre der den er mer flat. Dette er fordi de rullet sammen hånda mi på en måte. I tillegg bøyde de håndleddet så det er ikke rett når jeg holder hånda i naturlig tilstand nå heller. Den har rettet seg mye ut her på bildet, men ikke helt. Regner med det går seg til, men jeg er altså svært misfornøyd med arbeidet. TS Anonymkode: 8cf01...965 Anonymkode: 8cf01...965
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå