Gå til innhold

Hårfjerning med laser, brazillian og armhuler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lenge hatt lyst til å få fjernet hår nedentil og i armhulene, men vil gjerne høre andres erfaringer med hårfjerning med laser før jeg setter i gang.

Jeg har snakket med en klinikk som utfører brazillian, da det er det jeg helst ønsker. Vil ha bort alt. Er det noen som vil dele sine erfaringer med dette? 

Var det vondere enn det du forventet? Merket du noen forskjell i underlivet i form av tørrhet, lukt eller andre ting? Hvis du var plaget med inngrodde hår og lignende etter barbering, ble det bedre etter laserbehandling? Og selvfølgelig det store spørsmålet; er du fornøyd med resultatet? 

Regner med det er flere som har fjernet hår i armhulene med laser. Synes dere det var verdt det? 

Alle erfaringer tas gladelig imot! 😊

Anonymkode: 20b90...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har tatt laser, ikke brazillian da. Jeg har tatt på leggene og under armen. Jo tykkere hår man har jo vondere er det.

Jeg er fra Midtøsten, så jeg har naturlig mørkere og tykkere hår. Det var mye vondere enn det jeg forventet. Mange beskriver det som å bli slått av en gummi strikk, men fra min erfaring så er det mer som 10 gummi strikk som blir slått på samme område. Det gjør veldig vondt, men heldigvis så er smerten kortvarig.

Det er absolutt verdt det! Jeg slet med inngrodde hår under armen som oftest, og litt på beinet siden håret var så tykt. Har ikke hat en eneste inngrodd hår siden da. Jeg har merket at det er litt tørrere under armen i form for svette, men det ser jeg bare på som positivt :D Ellers er huden god og myk

Anonymkode: 6c2f3...569

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har tatt laser, ikke brazillian da. Jeg har tatt på leggene og under armen. Jo tykkere hår man har jo vondere er det.

Jeg er fra Midtøsten, så jeg har naturlig mørkere og tykkere hår. Det var mye vondere enn det jeg forventet. Mange beskriver det som å bli slått av en gummi strikk, men fra min erfaring så er det mer som 10 gummi strikk som blir slått på samme område. Det gjør veldig vondt, men heldigvis så er smerten kortvarig.

Det er absolutt verdt det! Jeg slet med inngrodde hår under armen som oftest, og litt på beinet siden håret var så tykt. Har ikke hat en eneste inngrodd hår siden da. Jeg har merket at det er litt tørrere under armen i form for svette, men det ser jeg bare på som positivt 😄 Ellers er huden god og myk

Hvor mange ganger måtte du gå til behandling? Hva ble sluttsummen? Og har resultatet vært varig? Vurderer bikinilinjen selv da jeg har mye hårvekst og også godt utforbi kanten. Masse nupper og må bruke shorts. Har lys hud og mørkt hår. 

Anonymkode: 25a3c...53c

Skrevet

Jeg er vel på min 5 behandling nå. Under armene er jeg 90% hårløs. I hvert fall sånn det føles, mens leggene har litt igjen. Det vanlige med legger er vel å gå mellom 8-10 ganger. Så jeg vil nok si sluttsummen blir nok på 22 000kr, men det varierer da fra salong til salong.

Det som er viktig å tenke på er at smerten og hvor effektiv behandlingen er varierer. Noen (som meg) la merke til resultat kun etter den første behandlingen, mens hos andre så kan det hende de ikke merker endring før de er halvveis eller over. 

Skrevet
På 9.10.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Hei!

Det er absolutt verdt det! Jeg slet med inngrodde hår under armen som oftest, og litt på beinet siden håret var så tykt. Har ikke hat en eneste inngrodd hår siden da. Jeg har merket at det er litt tørrere under armen i form for svette, men det ser jeg bare på som positivt 😄 Ellers er huden god og myk

Tusen takk for svar! Jeg bestilte meg nettopp time til brazillian og armhuler, så nå er jeg veldig spent på både smerten og resultatet. Kan oppdatere her etter hvert dersom det er interesse for det - kanskje det kan være til hjelp om flere enn meg er nysgjerrige på hvordan dette funker. 

Setter stor pris på at du tok deg tid til å svare meg, tror skildringen din om "gummistrikk-smekk" hjelper meg til å forberede meg til smerten. Jeg så for meg at man nesten ikke kjente noe 😅

Så fint å høre at behandlingen har fungert godt for deg! Det er en lettelse å høre at denne type hårfjerning kan hjelpe mot inngrodde hår, jeg er så dritlei av både barbering og sår etter inngrodde hår at jeg kunne betalt nesten hva som helst for å slippe.

Hvis du fortsatt følger med her, tar en behandling lang tid? Og hvor lenge etter behandling svir det? Er det borte til neste dag? 

Og ja, jeg vet at jeg ikke MÅ barbere meg verken her eller der, men jeg liker meg selv best uten hår 😅

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg bestilte meg nettopp time til brazillian og armhuler, så nå er jeg veldig spent på både smerten og resultatet. Kan oppdatere her etter hvert dersom det er interesse for det - kanskje det kan være til hjelp om flere enn meg er nysgjerrige på hvordan dette funker. 

Setter stor pris på at du tok deg tid til å svare meg, tror skildringen din om "gummistrikk-smekk" hjelper meg til å forberede meg til smerten. Jeg så for meg at man nesten ikke kjente noe 😅

Så fint å høre at behandlingen har fungert godt for deg! Det er en lettelse å høre at denne type hårfjerning kan hjelpe mot inngrodde hår, jeg er så dritlei av både barbering og sår etter inngrodde hår at jeg kunne betalt nesten hva som helst for å slippe.

Hvis du fortsatt følger med her, tar en behandling lang tid? Og hvor lenge etter behandling svir det? Er det borte til neste dag? 

Og ja, jeg vet at jeg ikke MÅ barbere meg verken her eller der, men jeg liker meg selv best uten hår 😅

For meg så tar begge leggene og armhulen kanskje alt fra 20-30min. Armhulen tar sånn seriøst max 3-4 minutter, siden området er så lite. Det er leggene det tar lengst tid det. Jeg vil si mellom 15-20 minutter. Dette kan da variere fra hvor godt du kjenner smerten eller ikke. Det er veldig variert. Hvis du er som meg så kan det hende du må ta noen sekunder pauser i mellom, mens hos noen andre så legger de ikke noe spesielt merke til det, noe som utgjør kortere tidsbruk. 

Det jeg elsker ved laser (utenom å slippe å barbere) er at smerten forsvinner nesten med en gang. Jeg vil si smerten varer kanskje bare i 3 sekunder. Når du er ferdig med behandlingen og skal kle på deg igjen, så har all smerten forsvunnet. Etter behandlingen så kan man være litt rød og hoven. Hos de jeg pleier å ta laser smører de med Alovera for å "kjøle" huden litt. Jeg vil anbefale deg å ikke ta på deg trange klær. Prøv å gå med en løs bukse eks for å la området puste litt. Ellers så vil jeg si at laser er den mest lettvinne måten å få fjernet kroppshår. 

Skrevet

Denne følger jeg! Hold oss gjerne oppdatert 😍

Anonymkode: 73d05...085

Skrevet

Jeg har tatt brasiliansk jevnlig i minst 15 år, og er veldig fornøyd med det, bortsett fra prislappen. Det blir dyrt gjennom årene.. kanskje det sånn sett er billigere med laser, hvis man tenker på lang sikt?

Smerten ved brasiliansk kjenner du, men det er over på få sekunder hver gang voksen dras av. Det er verst første gangen, deretter mindre og mindre smerte. Var ikke noe problem for meg å gå tilbake gang nr 2, så såå ille er det uansett ikke😊

Anonymkode: fea4b...de8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har tatt brasiliansk jevnlig i minst 15 år, og er veldig fornøyd med det, bortsett fra prislappen. Det blir dyrt gjennom årene.. kanskje det sånn sett er billigere med laser, hvis man tenker på lang sikt?

Smerten ved brasiliansk kjenner du, men det er over på få sekunder hver gang voksen dras av. Det er verst første gangen, deretter mindre og mindre smerte. Var ikke noe problem for meg å gå tilbake gang nr 2, så såå ille er det uansett ikke😊

Denne tråden handler ikke om voksing, men om brasiliansk laser. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler ikke om voksing, men om brasiliansk laser. 

Åja, sorry, jeg visste ikke det var noe som het brasiliansk laser. Trodde Ts vurderte enten å fjerne alt hår med laser, eller brasiliansk vokst. My mistake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...