AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Hei! I august flyttet jeg til en annen del av landet for å gå på skole. Etter dette har jeg slitt mye med eksem og after i munnen, har aldri vært så ille som det er her. Var hjemme på høstferie en uke og alle plagene forsvant, men kom tilbake så fort jeg kom på skolen igjen. Er det noen som har hatt et liknende problem eller vet hva som kan være grunnen til dette? Anonymkode: 2ef21...636
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Stress? Det er årsaken for meg Anonymkode: 87483...ced 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Trives du? Kan det være stress? Og hvordan bor du, er det antydning til mugg eller ligende? Bruker du annet vaskemiddel enn du er vant til hjemmefra? Anonymkode: 5ece6...8df
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Hvordan bor du? Kjeller? Mugg? Bruker du annen såpe på hybelen enn hjemme? Stresser du? Anonymkode: c3e56...18e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trives du? Kan det være stress? Og hvordan bor du, er det antydning til mugg eller ligende? Bruker du annet vaskemiddel enn du er vant til hjemmefra? Anonymkode: 5ece6...8df 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan bor du? Kjeller? Mugg? Bruker du annen såpe på hybelen enn hjemme? Stresser du? Anonymkode: c3e56...18e Bor i et helt nyoppusset internat, ikke sett noen antydninger til mugg. Stresser mindre her enn jeg har gjort hjemme så tviler på det, og trives veldig godt. Bruker samme vaskemiddel som hjemme, og samme typen tannkrem og kroppssåpe. Bruker en annen sjampo og balsam enn jeg er vandt med så kan eventuelt være det? Anonymkode: 2ef21...636
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 En venninne blir plaget med eksem i enkelte nybygg. Hun er derfor veldig forsiktig med hvor hun bor. Har du noe mulighet til å flytte? Anonymkode: 9a287...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Tørr luft? 🤷♀️ Anonymkode: 775f4...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Har du et annet kosthold der enn hjemme? Varer som kan gi after er bla tomatbasert mat, citrus, krydder osv. Vil tro eksem også kan forverres av kost. Ellers tenker jeg stress, annen luftfuktighet osv. Hvor er eksemen? Anonymkode: 65b14...623
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Sluttet eller begynt med prevensjon? Sannsynligvis er uken hjemme og bortfall av symptomer tilfeldig. After varer ofte lenge, blir borte, og så kommer tilbake. Anonymkode: 65b14...623
Candiru Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 After og eksem har en tendens til å blusse opp hvis immunsystemet er trigget og jobber litt ekstra. Så hvis du har en forkjølelse eller en infeksjon som kroppen jobber med, så kan aftene og eksemet dukke opp. Stress gjør at kroppen skiller ut mer kortisol, og det setter immunsystemet litt ut av spill, så du kan få det av stress også. Kanskje du slappet godt av når du var hjemme den uken.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En venninne blir plaget med eksem i enkelte nybygg. Hun er derfor veldig forsiktig med hvor hun bor. Har du noe mulighet til å flytte? Anonymkode: 9a287...a7a Ingen mulighet for å flytte dessverre Anonymkode: 2ef21...636
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du et annet kosthold der enn hjemme? Varer som kan gi after er bla tomatbasert mat, citrus, krydder osv. Vil tro eksem også kan forverres av kost. Ellers tenker jeg stress, annen luftfuktighet osv. Hvor er eksemen? Anonymkode: 65b14...623 Har lurt på om det kan ha noe med at maten her er litt annerledes enn den jeg er vant med hjemme, er jo ikke helt utenkelig. Eksemen er i ansikt, nakke, hals og bryst, samt på fingre, håndledd og underarmer Anonymkode: 2ef21...636
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sluttet eller begynt med prevensjon? Sannsynligvis er uken hjemme og bortfall av symptomer tilfeldig. After varer ofte lenge, blir borte, og så kommer tilbake. Anonymkode: 65b14...623 Nei, ingen endring i prevensjon. Godt mulig det er helt tilfeldig at det gikk bort da jeg var hjemme! Bare kjipt at det kom tilbake andre dagen tilbake på skolen igjen, men kan håpe det forsvinner like raskt som det kom😊 Anonymkode: 2ef21...636
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå