Gå til innhold

Smertefulle kjevemuskler

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de siste par årene har jeg hatt noen heftige tannbehandlinger. Etter tjue år uten et eneste tannproblem kom alt på en gang. Det startet med rotfylling av en diger jeksel. Dette var en skikkelig slitsom behandling, og jeg spente kjevemusklene underveis. Siden ballet det seg på med kirurgisk fjerning av flere tenner (visdomstenner og den rotfylte). Pluss flere andre ting. 

Jeg har slitt med de kjevemusklene sånn til og fra etterpå. Nå er de ikke gode, og særlig på venstre side. Det stråler opp bak øyet, og gir meg hodepine. 

Jeg har lest om hva jeg skal og ikke skal gjøre. Ikke spis hard eller seig mat. Ikke gjesp høyt. Ikke syng (festlig, siden jeg er sanger). Spenn av. Bruk paracetamol i en ukes tid. 

Håpet er at disse rådene vil hjelpe. Men er det andre her med lignende erfaring som har noen tips å komme med? 

Anonymkode: 7001f...1c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til en fysioterapeut som gir meg øvelser beregnet på nakke og kjeve. Å gå til henne har hjulpet mye mer enn det jeg gjor før. Ble anbefalt akkurat denne fysioterapeuten av oral kirurgen. Jeg får også botox i kjeven. 

Nesten plan er biteplate laget av tannlege hvis jeg må ha noe mere hjelp. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

I de siste par årene har jeg hatt noen heftige tannbehandlinger. Etter tjue år uten et eneste tannproblem kom alt på en gang. Det startet med rotfylling av en diger jeksel. Dette var en skikkelig slitsom behandling, og jeg spente kjevemusklene underveis. Siden ballet det seg på med kirurgisk fjerning av flere tenner (visdomstenner og den rotfylte). Pluss flere andre ting. 

Jeg har slitt med de kjevemusklene sånn til og fra etterpå. Nå er de ikke gode, og særlig på venstre side. Det stråler opp bak øyet, og gir meg hodepine. 

Jeg har lest om hva jeg skal og ikke skal gjøre. Ikke spis hard eller seig mat. Ikke gjesp høyt. Ikke syng (festlig, siden jeg er sanger). Spenn av. Bruk paracetamol i en ukes tid. 

Håpet er at disse rådene vil hjelpe. Men er det andre her med lignende erfaring som har noen tips å komme med? 

Ingen erfaring, men i følge min tannlege er det mange som biter tennene hardt sammen om natten som får den typen smerte og spenningshodepine som kan ha godt av en biteplate(?) laget etter et avstøp av egne tenner. Det vil holde kjeven i en avspent posisjon på natten om ikke annet. Egenandel på rundt 2000. Kanskje verdt et forsøk om det gir fysiske plager som du ser ut til å ha...

Skrevet

Takk for svar! Greit å vite hva som kan bli neste steg. :) 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå så bra :) Takk! 

Ikke ts men dette var til stor hjelp. 

Anonymkode: 59cc8...745

Skrevet

Kiropraktoren min løsner slike stramme muskler. 

Anonymkode: 76d08...d13

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for lenke! Jeg setter i gang så fort som mulig, og håper det beste. :) 

Gjest Frosendiva
Skrevet

Fysioterapeut   hjelper meg og  oppmerksomhet på det. Hvor er tunga di. Oppe i ganen  da må du få den ned. Ikke lett.  Øvelser  du ser kjempe teit ut men det funker utrolig godt. Øvelsene får du hos fysioterapeut.  

Skrevet

Botox i masseter.

Anonymkode: 6e582...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...