Gjest Jobbsøker Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 Jeg har tenkt til å søke på en stilling på Ikea. Er det ok å jobbe for dem? Tenker på lønn og hvordan de behandler ansatte.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Da jeg bodde i Nederland jobbet samboeren min på Ikea. Vet ikke hvordan det er i dette landet, men der var det visst utrolig bra. Sammenlignet med nederlandske store bedrifter generelt. Det var slik der at en lørdag i året var det "de ansattes dag", og da gikk HELE omsetningen i bonus fordelt på alle ansatte som hadde vært ansatt i minst et år! Og da fikk de ganske mange tusen rett i lomma. Var også på de ansattes julebord (uvanlig å bli invitert på slikt i Nederland) med masse god mat og julegaver. Hadde inntrykk av at de ansatte der var svært fornøyde, i allefall min samboer. Men han jobbet bare deltid, da, ved siden av studiene.
chriztine Skrevet 28. juli 2005 #3 Skrevet 28. juli 2005 Kjenner en som jobber der. Er er ungt og nokså ok arbeidsmiljø. Lønna er på ca 115 kr + tillegg for kveld og helger.
lillesky Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Kjenner ei som jobber der av og til. Lønna er grei, og de er veldig fleksible. Tror absolutt at Ikea er en god arbeidsgiver.
Grooo Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Kjenner to som har jobbet der og som var veldig fornøyde
Bønna Skrevet 30. juli 2005 #6 Skrevet 30. juli 2005 Sørg iallfall for å melde deg inn i fagforeninga. Så bidrar du til at det ikke bare er opp til Ikea selv å være en ok arbeidsgiver. Sørvisbransjen er dessverre den bransjen i Norge med den laveste organisasjonsandelen. Noe som nok er hovedforklaringa på at sørvisfolka sakker stadig lenger etter de andre i samfunnet.
Gjest ilisa Skrevet 31. juli 2005 #7 Skrevet 31. juli 2005 Ikea har flere ganger på rad vunnet pris for å være beste arbeidsgiver i Sverige. Sikkert bra å jobbe der i Norge også... I tillegg til lønna får du jo rabbatter... så kanskje du kan pusse opp litt hjemme?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #8 Skrevet 1. august 2005 Jeg har jobbet på ikea i Bergen et par år mens jeg studerte og trivdes veldig godt! Jeg jobbet i kassen, så det var kanskje ikke det mest spennende og utfordrende jeg kunne gjøre, men greit nok. Godt miljø, og ikea tar var på sine ansatte. (Bl.a. fester, gaver, personalrabatt). Jeg savner ikea!
Gjest gjesten Skrevet 1. august 2005 #9 Skrevet 1. august 2005 Jeg jobbet på Slependen i 4 år i kassa og trivdes kjempebra, MEN det var på grunn av at det var et ungt miljø hvor majoriteten var studenter som meg selv. Vi har holdt sammen som venner utenfor Ikea i flere år nå. Når folk forsvant tapte miljøet seg betraktelig og de som var igjen var der "kun for pengene", noe som førte til et meget dårlig arbeidsmiljø for min del. Så en av tingene du MÅ se etter er hvordan du passer inn i miljøet på avdelingen, ellers kan arbeidsdagen bli riktig så utrivelig. Vit at det er forskjeller på å jobbe ute i butikken og det å jobbe på et av kontorene på Ikea. Dersom du er i butikken MÅ du takle stress bra. I tillegg at de sjefene over deg ikke alltid ser på ideer som en positiv ting om de kommer fra "gulvet". Systemet for å endre dårlige saker er veldig tungrodd. Meld deg inn i fagforeninga. Har vært borti saker hvor de har vært gode å ha (både typiske personalsaker og annet). Ikea er en stor bedrift som "alle"har hørt om, men det betyr ikke at de alltid er så renhårige mot sine ansatte.
Gjest Embla s Skrevet 1. august 2005 #10 Skrevet 1. august 2005 Jobbe på IKEA? + Ekstremt gode dealer ved kjøp av utstillinger! + Ungt og morsomt miljø med en del sosialt utenom jobb for de som vil + Jobber du der, er du garantert å treffe igjen alle du har gått på skole med osv som du senere har mistet kontakten med. ALLE er på IKEA + Fleksibilitet mht arbeidstid, og man kan stort sett jobbe så mye man ønsker.. Lønna er vel som normalt for bransjen, med gode muligheter til ekstra pga ugunstige åpningstider. De har personalrabatt som ikke er spesielt høy (men som sagt kan du gjøre varp på utstillingene!). Morsomt sted å jobbe hvis du også er interessert i interiør og liker å omgås (til dels hysteriske) mennesker. Det er ofte veldig stressende på IKEA, med folk som er sure etter å ha stått lenge i kø, men hvis du er av de som ser på sånt som en utfordring får du det bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå