Gå til innhold

Tvangstanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter en del med tvangstanker. Nesten så jeg ikke tør å innrømme det for meg selv, men det er desverre sant. 

Det jeg sliter med er at jeg er så redd for å miste de jeg er glad i. Tenker det verste hele tiden. Kan for eksempel henge meg opp i at noe skal skje med broren min eller foreldrene mine. Jeg kan begynne å tenke på et ord, for eksempel omkom eller gjenlevende barn, og bli så redd noe skal skje, at tankene er sanne. Og det fører da til tvangshandlinger.

Flere enn meg som har det sånn? Som har noen tips hvordan man kan håndtere disse tankene? 

Anonymkode: 8537d...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du har tvangstanker men heller generalisert angstlidelse. Disse likner. Kanskje du burde be om en samtaleterapeut? Eventuelt låne/kjøpe selvhjelpsbøker som handler om angst?

Anonymkode: 52d9a...c72

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du har tvangstanker men heller generalisert angstlidelse. Disse likner. Kanskje du burde be om en samtaleterapeut? Eventuelt låne/kjøpe selvhjelpsbøker som handler om angst?

Anonymkode: 52d9a...c72

Ja kan prøve det. Har egentlig ikke tenkt på angst, men det kan stemme. Har og en far som sliter med angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...