Gå til innhold

Barnenavn - Ragnar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 8.10.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg, men samtidig så tenker jeg hvor ufattelig sjamerende det er med en 3 år gammel Ragnar. Det er så mye søtere med små barn som heter Ragnar og Kjell enn Liam og Matheo! 

Anonymkode: a8360...d8f

Ragnar høres ut som en barsk kriger, Liam er kanskje barsk han og men han er ikke norsk. Matheo høres ut som en metroseksuell pingle fra sydlige strøk. Kjell høres derimot ut som en 50 år gammel kommunearbeider.

Anonymkode: 2ffd2...235

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Ikke verdens  peneste navn, men mye bedre enn Nathaniel, Maximillian , Leander osv.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at en skal være voksen en mye større del av livet enn det en er lite barn, bør man vurdere et navn som er fint som voksen og ikke et som passer for små barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ragnar høres ut som en barsk kriger, Liam er kanskje barsk han og men han er ikke norsk. Matheo høres ut som en metroseksuell pingle fra sydlige strøk. Kjell høres derimot ut som en 50 år gammel kommunearbeider.

Liam er vel historisk sett flest fattige engelske gutter/menn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 9.37, Brunello skrev:

Liam er vel historisk sett flest fattige engelske gutter/menn,

De kan da også være barske 😍 Mer barske enn adelen i hvertfall

Anonymkode: 385e1...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.10.2020 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Haha! Beskrivelsen for Matheo gjelder også Liam. Det er enkelte navn som i England regnes som ''harry'' og er mest utbredt blant den lavere klassen. Liam er ett av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også et gammeldags navn (gubbenavn ifølge moren min😉), men likevel mer internasjonalt, siden pappaen kommer fra en annen verdensdel. Kan godt hende jeg ville valgt Ragnar hvis jeg hadde fått barn med en nordmann. Norrøne navn er tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...