Gå til innhold

Barnenavn - Ragnar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min vil gjerne ha navnet Ragnar hvis vi får en gutt. Selv syns jeg dette navnet er litt gammeldags, litt "50 år gammel kommunearbeider". Ønsker gjerne litt flere innspill, hva syns dere om dette navnet?

Anonymkode: b5d8d...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg, men samtidig så tenker jeg hvor ufattelig sjamerende det er med en 3 år gammel Ragnar. Det er så mye søtere med små barn som heter Ragnar og Kjell enn Liam og Matheo! 

Anonymkode: a8360...d8f

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det! Var høyt oppe på lista over guttenavn nå, men vi fikk ei jente. Jeg har en gutt fra før med samme type navn, og da han ble født i 2010 fikk jeg mange kommentarer på "gubbenavnet", mens nå er det helt tydelig et navn som er på vei til å bli populært.

Ragnar er jo et navn fra oldeforeldregenerasjonen, og det er jo det som er in. Barna i barselgruppa vår heter Agnes, Thorvald, Sverre, Iver osv. Ragnar passer fint inn i trenden.

Anonymkode: e767f...f99

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar er et stødig og maskulint navn som er tøft til både liten og stor. Et stort JA fra meg for slike navn, synes mange av guttene i dag får så jålete navn. Dessuten synes jeg i motsetning til mange andre at det er stas med navn som sier litt om hvor vi kommer fra, dersom hele verden velger såkalte internasjonale navn vil det bli veldig kjedelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint. Tipper vi kommer til å se mer og mer av slike navn fremover.

Anonymkode: 585b2...2c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av de navnene som er på vei tilbake er fine, men ikke Ragnar.

Anonymkode: 13e0d...4a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint, og det er et av navnene på topp 5 listen min. 

Anonymkode: d4bd2...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ella1 said:

Ragnar er et stødig og maskulint navn som er tøft til både liten og stor. Et stort JA fra meg for slike navn, synes mange av guttene i dag får så jålete navn. Dessuten synes jeg i motsetning til mange andre at det er stas med navn som sier litt om hvor vi kommer fra, dersom hele verden velger såkalte internasjonale navn vil det bli veldig kjedelig. 

Enig! Liker også Ragnar. Vi gikk for noe i samme gata selv - så mange fine norrøne navn med lang historie her på berget. 

Litt "gammeldags", ja, men på en god måte. Synes jeg da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg, men samtidig så tenker jeg hvor ufattelig sjamerende det er med en 3 år gammel Ragnar. Det er så mye søtere med små barn som heter Ragnar og Kjell enn Liam og Matheo! 

Anonymkode: a8360...d8f

Enig!

Ja til Ragnar, Einar og Kjell - nei til Liam, Matheo og Lukas. 

Nå er jeg ferdig med babylaging, men et guttenavn jeg virkelig falt for er Brage. Foretrekker sånne gode, norske navn framfor topp 10 i dag.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile litt av at du kaller det barnenavn, han blir jo voksen en dag, skulle han skifte navn da eller ;) Jeg synes Ragner er kjempefint, mye bedre enn alle de oppdiktede som slutter på -ander -thaniel og -ilian. 

Anonymkode: a11d6...34c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med ts litt kommune navn. Bare kjøpe en spade og en pakke rullings på 18 årsdagen så er han klar for arbeidslivet 

Anonymkode: 07f77...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene sønnen min heter Ragnar 😊 har fått masse positive tilbakemeldinger på det siden han ble født. Broren heter Viljar så de har begge den type navn. 

Anonymkode: dd8a0...3a8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene sønnen min heter Ragnar 😊 har fått masse positive tilbakemeldinger på det siden han ble født. Broren heter Viljar så de har begge den type navn. 

Anonymkode: dd8a0...3a8

Så flott Ragnar jobber i kommunen og viljar er med på farmen 😂 (høres litt bonde ut 2020 nymoderne bonde)

Anonymkode: 07f77...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn. Har ikke samme assosiasjoner til det som du har. Det er da også et typisk trendnavn i mer ressurssterke kretser (samme som kaller barna sine Norman, Thorvald, Thor, Alfred og Gustav for tiden). 

Anonymkode: dc0e7...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en stor kommune, kollegaen min på 64 heter Ragnar ja...😂 men fint navn synes jeg!

Anonymkode: 1532d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...