AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Mannen min vil gjerne ha navnet Ragnar hvis vi får en gutt. Selv syns jeg dette navnet er litt gammeldags, litt "50 år gammel kommunearbeider". Ønsker gjerne litt flere innspill, hva syns dere om dette navnet? Anonymkode: b5d8d...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er enig med deg, men samtidig så tenker jeg hvor ufattelig sjamerende det er med en 3 år gammel Ragnar. Det er så mye søtere med små barn som heter Ragnar og Kjell enn Liam og Matheo! Anonymkode: a8360...d8f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 Syns det er fint jeg! Anonymkode: 6f0a5...76f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Haha tenker bare på vikings.. men synes ikke navnet er så fint til et barn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg elsker det! Var høyt oppe på lista over guttenavn nå, men vi fikk ei jente. Jeg har en gutt fra før med samme type navn, og da han ble født i 2010 fikk jeg mange kommentarer på "gubbenavnet", mens nå er det helt tydelig et navn som er på vei til å bli populært. Ragnar er jo et navn fra oldeforeldregenerasjonen, og det er jo det som er in. Barna i barselgruppa vår heter Agnes, Thorvald, Sverre, Iver osv. Ragnar passer fint inn i trenden. Anonymkode: e767f...f99 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ragnar er et stødig og maskulint navn som er tøft til både liten og stor. Et stort JA fra meg for slike navn, synes mange av guttene i dag får så jålete navn. Dessuten synes jeg i motsetning til mange andre at det er stas med navn som sier litt om hvor vi kommer fra, dersom hele verden velger såkalte internasjonale navn vil det bli veldig kjedelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes det er fint. Tipper vi kommer til å se mer og mer av slike navn fremover. Anonymkode: 585b2...2c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 8. oktober 2020 #8 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes Ragnar er et veldig fint navn! Kunne godt ha kalt min sønn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Del Skrevet 8. oktober 2020 Synes mange av de navnene som er på vei tilbake er fine, men ikke Ragnar. Anonymkode: 13e0d...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes det er veldig fint, og det er et av navnene på topp 5 listen min. Anonymkode: d4bd2...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsen Skrevet 8. oktober 2020 #11 Del Skrevet 8. oktober 2020 1 hour ago, Ella1 said: Ragnar er et stødig og maskulint navn som er tøft til både liten og stor. Et stort JA fra meg for slike navn, synes mange av guttene i dag får så jålete navn. Dessuten synes jeg i motsetning til mange andre at det er stas med navn som sier litt om hvor vi kommer fra, dersom hele verden velger såkalte internasjonale navn vil det bli veldig kjedelig. Enig! Liker også Ragnar. Vi gikk for noe i samme gata selv - så mange fine norrøne navn med lang historie her på berget. Litt "gammeldags", ja, men på en god måte. Synes jeg da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2020 #12 Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg, men samtidig så tenker jeg hvor ufattelig sjamerende det er med en 3 år gammel Ragnar. Det er så mye søtere med små barn som heter Ragnar og Kjell enn Liam og Matheo! Anonymkode: a8360...d8f Enig! Ja til Ragnar, Einar og Kjell - nei til Liam, Matheo og Lukas. Nå er jeg ferdig med babylaging, men et guttenavn jeg virkelig falt for er Brage. Foretrekker sånne gode, norske navn framfor topp 10 i dag. Endret 8. oktober 2020 av Drizzt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Del Skrevet 8. oktober 2020 Må smile litt av at du kaller det barnenavn, han blir jo voksen en dag, skulle han skifte navn da eller Jeg synes Ragner er kjempefint, mye bedre enn alle de oppdiktede som slutter på -ander -thaniel og -ilian. Anonymkode: a11d6...34c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Del Skrevet 8. oktober 2020 Enig med ts litt kommune navn. Bare kjøpe en spade og en pakke rullings på 18 årsdagen så er han klar for arbeidslivet Anonymkode: 07f77...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 8. oktober 2020 #15 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hundre ganger finere enn Nathaniel, Maximillian og hele den pakka der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Del Skrevet 8. oktober 2020 Den ene sønnen min heter Ragnar 😊 har fått masse positive tilbakemeldinger på det siden han ble født. Broren heter Viljar så de har begge den type navn. Anonymkode: dd8a0...3a8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Del Skrevet 8. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ene sønnen min heter Ragnar 😊 har fått masse positive tilbakemeldinger på det siden han ble født. Broren heter Viljar så de har begge den type navn. Anonymkode: dd8a0...3a8 Så flott Ragnar jobber i kommunen og viljar er med på farmen 😂 (høres litt bonde ut 2020 nymoderne bonde) Anonymkode: 07f77...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Del Skrevet 8. oktober 2020 Fint navn. Har ikke samme assosiasjoner til det som du har. Det er da også et typisk trendnavn i mer ressurssterke kretser (samme som kaller barna sine Norman, Thorvald, Thor, Alfred og Gustav for tiden). Anonymkode: dc0e7...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg jobber i en stor kommune, kollegaen min på 64 heter Ragnar ja...😂 men fint navn synes jeg! Anonymkode: 1532d...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettyspaghetti Skrevet 8. oktober 2020 #20 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ragnar er fint😍 Runar liker jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå