AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #41 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ut i fra diskusjonen her inne ser jeg at det å være kjærester for mange har fått et "bare" foran seg, og har på den måten blitt degradert til noe mindre varig og seriøst. Det samsvarer ikke med min definisjon av kjærester, og det er sikkert derfor at jeg ikke har klart å se forskjellen på kjærester og ugifte særboere. Takk for diskusjonen. Den har gitt meg klarhet Anonymkode: 81f16...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #42 Del Skrevet 8. oktober 2020 4 timer siden, Brunello skrev: For å skille mellom kjærester og særboere, må man kanskje definere de som har bestemt seg for å ikke bo sammen som særboere. Enig i denne. Min personlige definisjon av særboer er når man både har vært sammen lenge nok til, og er voksne nok til, at det er naturlig å flytte sammen eller aktivt bestemme seg for å være særboer. Jeg møtte mannen da jeg var 20 år, og det tok et par år før vi ble samboere. Jeg ville aldri funnet på å si noe sånt som "vi er kjærester, men særboere" den gangen, for det lå vel litt i kortene at vi på sikt ville ønske å bo sammen. Anonymkode: 85456...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #43 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg og min kjære er særboere, men som en annen påpekte - det er ikke et uttrykk jeg bruker i det daglige, kun når folk spør om vi bor sammen, eller når vi skal flytte sammen. Nå har vi vært sammen såpass lenge at folk etterhvert har sluttet å spørre, og aksepterer at vi skal være særboere, selv om det av en eller annen grunn faller mange tungt for brystet. For meg er også det å være særboere like seriøst som å være samboere eller ektefeller. Mer seriøst enn begrepet "kjæreste", som i min verden er forbeholdt ungdommer og nyforelskede. "Kjæreste" faller meg uansett ikke naturlig å si, det føles kunstig. Anonymkode: 5d5fd...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #44 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg tror ikke det er like vanlig å si "særboeren" min som det er å si "samboeren" min akkurat. Man kaller dem vel kjæresten sin, eller mannen eller dama eller gubben eller kjerringa, ikke særboeren. Ordet særbo er mer noe man er enige om seg i mellom at man skal være, og kanskje et ord man må bruke dersom folk begynner å spørre om man ikke skal flytte sammen snart. Anonymkode: 62469...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå