AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hunden min på 15 har en løs fortann, ånden hans stinker, han slafser mye og "slikker" i seg tørrfôr (bløter det opp pga tanna). Skal bestille time hos veterinær i morgen, men er jo veldig nervøs og skeptisk mtp alderen hans. Han var hos veterinæren i april, og da tok de full tannrens, trakk to fortenner nede (denne er oppe), han måtte også sederes to ganger til påfølgende måned pga en knekt ulveklo og våteksem der pelsen måtte barberes. Fikk også beskjed om å komme tilbake uka etter tannbehandling for å se på en tann ved jekslene de lurte litt på, og ta tannrøntgen. Møtte ei veldig hyggelig veterinær som frarådet meg å legge han i narkose igjen pga alder og bilyd på hjertet. Bilyden hadde jeg ikke fått beskjed om tidligere. Veldig svak grad og jeg tenker at det like gjerne kan ha vært stress og redsel da han hater å være der. Hun tok en undersøkelse, men kunne ikke finne noe feil, så hun ba meg avvente og se. Men så er det jo den tanna nå... Har noen erfaringer med narkose på såpass gamle hunder? Formen hans er enestående, det eneste som er er jo denne bilyden på hjertet. Anonymkode: cf49d...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat samme scenario på min hund på 14-år, hjertesvikt i tillegg. Veterinær og jeg ble enige om å ta alle resterende tenner under siste narkosen for å unngå flere. Det har gitt hunden et nytt liv. Spiser tørrfôr som før, den minste typen til miniatyrhunder og har det kjempefint:) Ingen smerter i munn, ingen dårlig ånde og forhåpentligvis aldri narkose mer:) Anonymkode: 270b7...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå