Gå til innhold

Komme seg ut av angst-helvete

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som faktisk har kommet seg ut av angst-helvete? Hvordan klarte du det? Hvilke plager hadde du når du hadde angst og hvor lenge varte det? 

Føler liksom jeg gjør "alt" som jeg får anbefalt, men ingenting hjelper.. det varer og varer. Blæh

Anonymkode: 2ac7b...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, følger denne. Jeg Har ei venninne som var veldig plaget for noen år siden. Da skjønte jeg det ikke, hvordan var det mulig å bli slik.. Hun kunne feks ikke gå på butikken alene, måtte alltid være i nærheten av et utgang osv. Kunne bli ildrød i ansiktet, og zoome ut og begynne å gråte. Hadde mye symptomer som prikking i kroppen, blod som renner i hodet, svimmel, rar følelse her og der. Nå har jeg det siste året fått angst selv. Jeg er mye anspent, og tror alt som skjer i kroppen er tegn på fare. Redd og nervøs i mange situasjoner. Venninna mi fungerer nå helt normalt såvidt jeg vet. Fra å ikke kunne jobbe til å stå i full jobb i et yrke der hun er tett på mennesker.  Jeg har henne som «forbilde». 

Anonymkode: 45100...da5

Skrevet

Meg over  igjen her.. jeg føler også at anspentheten/nervøsiteten ikke forsvinner uansett hvor mye jeg eksponerer meg.. jeg står i det, men skjønner ikke når det skal gå over til å bli normalt igjen. 

Skrevet

Hvilken type angst har du, TS? Jeg har slitt med ulike typer angst, men hva som har hjelpt avhenger av typen.

Anonymkode: a6aa4...27e

• Liker 1
Skrevet

:hug:

Anonymkode: a79be...00f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, følger denne. Jeg Har ei venninne som var veldig plaget for noen år siden. Da skjønte jeg det ikke, hvordan var det mulig å bli slik.. Hun kunne feks ikke gå på butikken alene, måtte alltid være i nærheten av et utgang osv. Kunne bli ildrød i ansiktet, og zoome ut og begynne å gråte. Hadde mye symptomer som prikking i kroppen, blod som renner i hodet, svimmel, rar følelse her og der. Nå har jeg det siste året fått angst selv. Jeg er mye anspent, og tror alt som skjer i kroppen er tegn på fare. Redd og nervøs i mange situasjoner. Venninna mi fungerer nå helt normalt såvidt jeg vet. Fra å ikke kunne jobbe til å stå i full jobb i et yrke der hun er tett på mennesker.  Jeg har henne som «forbilde». 

Hei, fint å høre at det er flere i samme bås, selv om at det aldri er gøy at folk er plaget. Det er et ordentlig helvete, men ja, skjønner godt at hun er ditt forbilde - det må være fantastisk å komme seg ut av angsten. Særlig når den har vart lenge. Jeg har vært plaget i litt under ett år.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type angst har du, TS? Jeg har slitt med ulike typer angst, men hva som har hjelpt avhenger av typen.

Anonymkode: a6aa4...27e

Helseangst, hovedsakelig. Men også litt sosial angst...

Anonymkode: 2ac7b...0ac

Skrevet

Jeg vil tro helseangsten din ble enormt trigget av koronapandemien.

Anonymkode: bb0e3...8f5

Skrevet

Jeg fikk en sakte bedring når jeg begynte i behandling på DPS. Det er vel ca. 9 måneder siden nå og nå har jeg det "ganske bra". Men jeg må gjøre alt riktig og bruke teknikkene jeg har lært ellers går det dårligere igjen. Har også fått ordnet opp (praktisk) i noen store problemområder i livet som gjør at jeg er mindre utsatt for stress. Har angstanfall et par ganger i måneden, men jeg fungerer i hverdagen uten medisiner nå.

Anonymkode: b1af4...e82

Skrevet

Jeg har også helseangst. Det som hjelper meg er å IKKE google symptomer. Uansett. Aldri gjør det. Har også ringt til legevakta og bestilt hastetime til lege (privat) når angsten har overbevist meg om at snart så er jeg døden nær. Har en veldig god lege som er veldig betryggende. Ellers anbefaler jeg å ikke snakke med noen når du har vondt eller føler noe ubehag utenom noen få du stoler på. Jeg ble veldig trigga av kommentarer fra andre, så nå snakker jeg kun med mamma og besteveninna om helseplager. 

Anonymkode: 36a74...36e

Skrevet

Du som bare har LITTsosialangst.. kan gå ut da vel?

Anonymkode: cc34c...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...