Gå til innhold

Stillhet mellom dater - utrygghet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig møtt en jeg har topp kjemi med og han virker veldig interessert når vi er sammen. Møttes fem ganger. Blir utrygg av stillhet mellom datene, er det dumt å gi opp en man liker når man sjeldent liker noen pga det? Vurderer å laste ned tinder igjen, men vet det vil bli lenge til neste klaff, kanskje år. 

Anonymkode: 81d06...ad4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge mellom datene er det da? Og har dere snakket om dere dater andre?

Hvis dere bare dater hverandre, kanskje du skal forsøke å leve livet ditt og ikke stresse med dette? Og så møtes dere når dere møtes?

Når det er sagt: Jeg trenger også bekreftelse mellom dater og blir fryktelig utrygg når jeg ikke får det. Da tror jeg at det er slutt hele tiden og begynner å søke ut igjen. Så det er nok en naturlig følelse for noen. Når dere har møttes fem ganger, så er det greit å ta en prat om datingen og om dere møter andre eller ikke.

Anonymkode: 00ac4...5da

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge mellom datene er det da? Og har dere snakket om dere dater andre?

Hvis dere bare dater hverandre, kanskje du skal forsøke å leve livet ditt og ikke stresse med dette? Og så møtes dere når dere møtes?

Når det er sagt: Jeg trenger også bekreftelse mellom dater og blir fryktelig utrygg når jeg ikke får det. Da tror jeg at det er slutt hele tiden og begynner å søke ut igjen. Så det er nok en naturlig følelse for noen. Når dere har møttes fem ganger, så er det greit å ta en prat om datingen og om dere møter andre eller ikke.

Takk for svar! Har møttes ca en gang i uka, siste gangen vi møttes sa han at han ville ta meg med på kino og skulle høre fra seg, det er 5 dager siden og ikke gitt et pip fra seg. Sendte et bilde på instagram på mandag som han ikke svarte på. Men det gjorde han ikke mellom date 2 og 3 heller. Med kjærester har jeg ikke behov for mye kontakt for da vet jeg jo hvor jeg har fyren. Men nå kjenner jeg det trigger behovet for å stikke av. Samme skjedde med han forrige, og da stakk jeg til slutt siden jeg ikke orket usikkerheten. Kan ta praten neste møte. 

Skrevet

Jeg blir bare irritert når folk etter en date sier de vil møtes igjen men null kommunikasjon og så ut av d blå spør om date ... for meg betyr d at de ikke er interessert så da sier jeg nei .. blir bare usikker på hvor jeg har dem 

• Liker 8
Skrevet

Etter fem ganger er det vel innafor å si ifra om at du føler deg litt usikker når det er så stille mellom datene? 

Skjønner deg for øvrig veldig godt. Jeg har nettopp droppet tanken på en jeg likte kjempegod pga det samme. Det tok lenger og lenger tid mellom meldingene, så jeg tolket det som at interessen ikke var gjensidig. Gått over en uke siden sist jeg hørte noe nå, så jeg hadde nok rett i mine antagelser...

Anonymkode: 36c3a...ece

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter fem ganger er det vel innafor å si ifra om at du føler deg litt usikker når det er så stille mellom datene? 

Skjønner deg for øvrig veldig godt. Jeg har nettopp droppet tanken på en jeg likte kjempegod pga det samme. Det tok lenger og lenger tid mellom meldingene, så jeg tolket det som at interessen ikke var gjensidig. Gått over en uke siden sist jeg hørte noe nå, så jeg hadde nok rett i mine antagelser...

Anonymkode: 36c3a...ece

Samme her egentlig. Det går jo ikke an å date og ikke ha noe kontakt. Da er det naturlig å tenke at det ikke er interesse der. Og særlig hvis vedkommende heller ikke svarer på meldinger eller henvendelser... 

Hva er poenget da liksom?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her egentlig. Det går jo ikke an å date og ikke ha noe kontakt. Da er det naturlig å tenke at det ikke er interesse der. Og særlig hvis vedkommende heller ikke svarer på meldinger eller henvendelser... 

Hva er poenget da liksom?

Jeg har også begynt å tenke hva er vitsen, og bestemte meg litt nå for at jeg legger dette dødt hvis jeg ikke hører noe snart og får pratet om dette. Mens han virker så fornøyd og glad for at vi har møttes. Så forskjellig kan man tenke. Jeg blir bare sykt usikker og mister interesse. Trenger ikke masse meldinger, men må da være noe annet enn helt dødt i mellom treff 😕 

Skrevet

Dere som reagerer på dette må chille litt. Bare fordi vi har smarttelefoner og kan kommunisere med hvem som helst når som helst betyr ikke at det er normalt å kommunisere mer. Hvor ofte snakket man sammen i datingfasen før mobiltelefoner? Dessuten så betyr ikke lite kontakt mellom dater at man ikke er interessert. Det kan bety det motsatte. Og hvor mye kommuniserer du med han? Tipper du sitter å venter på at han skal ta kontakt med deg fordi det er vanligvis slik kvinner holder på. Det er mannen som må gjøre jobben. Jobb er stress.

Anonymkode: 992ff...34b

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på at du kan kontakte han selv? 

Anonymkode: ea00e...030

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at de svarer hvis jeg sender mld så stoppet å skrive for å se om de tar kontakt d gjør de ikke så nei da skjønner jeg heller ikke vitsen.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endelig møtt en jeg har topp kjemi med og han virker veldig interessert når vi er sammen. Møttes fem ganger. Blir utrygg av stillhet mellom datene, er det dumt å gi opp en man liker når man sjeldent liker noen pga det? Vurderer å laste ned tinder igjen, men vet det vil bli lenge til neste klaff, kanskje år. 

Når det er viktig for deg så er det helt greit å si det helt fra start at du er avhengig av å ha noe kontakt, folk er forskjellige og har ulike behov. Hvis personen er rett for deg så vil den forsøke å komme til en avklaring på hva som er grei mengde kontakt. Om den kontakten du må ha er for mye for den andre så er det jo like greit å bryte, men de fleste er både villige, og istand til, å tilpasse seg andre mennesker.  Sett litt krav for deg selv og ta styring.

Anonymkode: 01f74...b46

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de er like usikre som deg. Hvor gamle er dere? Yngre gutter, samt eldre menn, er ofte usikre og kan ha noen merkelige sosiale antenner når det kommer til dating. Det gjenspeiler ikke interessen dems, men bare at de er sosialt klønete når det gjelder dating. Noen av dem kan ha innbilt seg at de ikke skal virke overivrige, og så har det nettopp denne effekten at du tror de ikke er interessert. De spiller "hard to get" på en innmari klønete måte. Noe av det verste for eldre menn, er ofte å vise følelser eller virke mer interessert enn det den andre er. Samme med yngre gutter, opp til 25-årsalderen. De mellom 25 og 45 er ofte de mest selvsikre, som tar mest kontakt og tar "føringen" i datingen, de har ofte mye erfaring med dating og mye selvtillit. De under 25 har ikke nok erfaring enda, og spiller alle slags merkelige spill de har lært av filmer eller tv-serier, og tror at virkeligheten er den samme. Og de over 45 har ofte vært borte fra dating livet så lenge at de har blitt usikre, har glemt hvordan det fungerer, eller har tråkket seg fast i rutiner i tidligere dårlige ekteskap hvor de har trodd at de ikke trenger å gi så mye av seg selv. 

Anonymkode: 473d1...6f3

Skrevet

Takk for svar og råd. Jeg har som sagt sendt bilder og får aldri svar. Er da bilder av interne greier, som det er normalt å svare på tenker jeg da. Før smarttelefon husker jeg vi sendte litt SMS mellom treff, var aldri dødt som med disse to siste. Den usikkerheten det fører til er vond, da har jeg det bedre uten å date vedkommende.. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de er like usikre som deg. Hvor gamle er dere? Yngre gutter, samt eldre menn, er ofte usikre og kan ha noen merkelige sosiale antenner når det kommer til dating. Det gjenspeiler ikke interessen dems, men bare at de er sosialt klønete når det gjelder dating. Noen av dem kan ha innbilt seg at de ikke skal virke overivrige, og så har det nettopp denne effekten at du tror de ikke er interessert. De spiller "hard to get" på en innmari klønete måte. Noe av det verste for eldre menn, er ofte å vise følelser eller virke mer interessert enn det den andre er. Samme med yngre gutter, opp til 25-årsalderen. De mellom 25 og 45 er ofte de mest selvsikre, som tar mest kontakt og tar "føringen" i datingen, de har ofte mye erfaring med dating og mye selvtillit. De under 25 har ikke nok erfaring enda, og spiller alle slags merkelige spill de har lært av filmer eller tv-serier, og tror at virkeligheten er den samme. Og de over 45 har ofte vært borte fra dating livet så lenge at de har blitt usikre, har glemt hvordan det fungerer, eller har tråkket seg fast i rutiner i tidligere dårlige ekteskap hvor de har trodd at de ikke trenger å gi så mye av seg selv. 

Anonymkode: 473d1...6f3

Han første jeg datet som var sånn var 39 og han her er 35, jeg er 28. Dumt om de tror hard to get fører til mer interesse fra min side, tvert imot er hard to get oppskriften for å få meg til å løpe med halen mellom bena. Umulig å tenke noen er interessert når de ikke trenger mer kontakt enn en gang i uka, ikke så mye som en snap engang 😕 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han første jeg datet som var sånn var 39 og han her er 35, jeg er 28. Dumt om de tror hard to get fører til mer interesse fra min side, tvert imot er hard to get oppskriften for å få meg til å løpe med halen mellom bena. Umulig å tenke noen er interessert når de ikke trenger mer kontakt enn en gang i uka, ikke så mye som en snap engang 😕 

Bare nysgjerrig. Hva skal man sende snap av? Jeg sender ikke snap til de jeg dater for jeg hater å ta selfies og matbilder, så hva er normalt å sende på snap?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare nysgjerrig. Hva skal man sende snap av? Jeg sender ikke snap til de jeg dater for jeg hater å ta selfies og matbilder, så hva er normalt å sende på snap?

Tenkte ikke nødvendigvis på bilde, men en liten melding med «hatt en fin dag?» eller et lite livstegn er jo hyggelig så man vet den andre tenker på deg og fremdeles er interessert. 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt mulig hva du gjør i det daglige gjør jeg. Liker heller ikke selfies 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte ikke nødvendigvis på bilde, men en liten melding med «hatt en fin dag?» eller et lite livstegn er jo hyggelig så man vet den andre tenker på deg og fremdeles er interessert. 

Dette... d viser litt normal interesse 

Skrevet
4 minutter siden, Bente1234 said:

Dette... d viser litt normal interesse 

Ja. Og er flere menn som skriver til meg hver dag over lang tid, fordi de er interessert. Jeg har sagt jeg ikke er interessert så det er ikke så interessant å få. Og da ser man jo også: menn som er interessert, og er man ikke interessert er det irriterende med masse meldinger. Med andre ord har jeg ikke troa på at han her er superkeen, aldri sender og aldri svarer.. typisk det alltid er de jeg liker som ikke er interessert 😶

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja. Og er flere menn som skriver til meg hver dag over lang tid, fordi de er interessert. Jeg har sagt jeg ikke er interessert så det er ikke så interessant å få. Og da ser man jo også: menn som er interessert, og er man ikke interessert er det irriterende med masse meldinger. Med andre ord har jeg ikke troa på at han her er superkeen, aldri sender og aldri svarer.. typisk det alltid er de jeg liker som ikke er interessert 😶

Kan de hende du ikke er interessert i de som sender deg melding hver dag over lang tid fordi de virker desperate?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...