AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Fryser hele tiden, å det er ubehagelig. Spesielt på jobb. Jeg har ikke en stillesittende jobb, står og går hele dagen. Har ca. 8000- 10 000 skritt bare på jobb. Allikevel så fryser jeg. Går med ull under arbeidstøyet, og gjerne fleece over igjen om jeg ikke jobber med pasienter, da kan jeg ikke ha på tykk fleece. Tok det opp hos legen sist. Stoffskifte s- fritt T4 lå på 13,9 og s- tsh lå på 0,98. Så stoffskifte skal være fint. Var også innenfor på jern. Er det andre ting som burde sjekkes? Jeg ba egentlig om å få sjekket verdier på vitaminer også, men det ble ikke gjort. Men vet ikke om det har noe å si på om jeg fryser. Har gått ned i vekt, 14 kilo. Men jeg har normal bmi, så ikke gått ned for mye. Var også en frysepinn før vekttap, men mye verre nå. Det er faktisk vondt å fryse sånn hele tiden! Tips, triks eller råd? Drikker te hele dagen for å få varmen. Anonymkode: a241f...4ab
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Man fryser av å ligge i kaloriunderskudd selv om man er normalvektig. Jeg anbefaler å kjøpe elektrisk varmeteppe! Da vet jeg at uansett hvor kald jeg er, kan jeg raskt få varmen i meg fra teppet. Og da blir frysingen mindre «panikk-aktig». Anonymkode: 862e1...bfb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Ville sett på maten. Det kan være du spiser litt i underkant, selv om du ikke slanker deg lenger. Hvis du er ganske aktiv er det særlig viktig at maten står i forhold til aktivitet. Ville og prøvd ulikt kosthold. Jeg kan ikke kutte animalske produkter f.eks fordi en av konsekvensene er at jeg holdt på å fryse i hjel da. Anonymkode: 14379...8e9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Fett isolerer, så det er naturlig at du fryser mer nå. Du har lettere for å fryse og da fryser du enda mer når du har gått ned i vekt. Det er også genetiske faktorer, samt kvinner fryser mer enn menn. Prøv å få i deg varm mat, varme drikker, mye proteiner og chili skal også hjelpe😊Ta varm dusj/bad morgen/kveld. Så lenge jern og stoffskifte er ok så kan jeg ikke se for meg at det skulle være noe annet. Anonymkode: 20f3f...3be
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 At du har gått ned i vekt tyder på at kroppen forbrenner mer enn du gir den. At du fryser er en konsekvens for det, kroppen har ikke nok å gå på for å holde varmen. Da går det også ekstra mye ressurser som går til å forsøke å varme opp kroppen. Anbefaler å dusje minst en gang for dagen, og spise god mat. Anonymkode: 0bbb3...2b1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Tusen takk for alle svarene og tipsene! Så det kan være slankingen ene og alene.. Satser på at det går seg litt til også da, når kroppen blir vant med den nye vekten 🤞 at det ikke nødvendigvis vil være sånn for alltid med ny vekt. Har spist mye mer kylling i det siste enn jeg gjorde i våres/sommer. Da spiste jeg nesten bare fisk/sjømat, pluss grønnsaker og bønner til middagsmat. Har nok i snitt vært litt i overskudd på kcal de siste mnd. Men det tar kanskje tid med endringer. Takk! ☺ Anonymkode: a241f...4ab
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fett isolerer, så det er naturlig at du fryser mer nå. Du har lettere for å fryse og da fryser du enda mer når du har gått ned i vekt. Det er også genetiske faktorer, samt kvinner fryser mer enn menn. Prøv å få i deg varm mat, varme drikker, mye proteiner og chili skal også hjelpe😊Ta varm dusj/bad morgen/kveld. Så lenge jern og stoffskifte er ok så kan jeg ikke se for meg at det skulle være noe annet. Anonymkode: 20f3f...3be Fett isolerer ikke, da hadde kvinner, som har høyere fettprosent enn menn, frosset mindre enn mennene.... Anonymkode: e6e5e...bcb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg var som deg før, da jeg var veldig tynn. Vi har trapper på jobb og jeg jobber i 5. etasje. Når det ble for ille, spesielt om vinteren jogget jeg ned og opp igjen til 5. etasje. Det hjalp! Anonymkode: 44354...463
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 På 7.10.2020 den 1.18, AnonymBruker skrev: Fett isolerer ikke, da hadde kvinner, som har høyere fettprosent enn menn, frosset mindre enn mennene.... Anonymkode: e6e5e...bcb Men kvinner har i snitt en noe høyere kroppstemperatur enn menn. Dermed fryser kvinner lettere, fordi lavere temperaturer blir «lenger unna» kroppstemperaturen for kvinner enn for menn. Anonymkode: d8c6e...233
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Trener du? Trening, særlig styrketrening, gir muskler og varme. Anonymkode: 4b98b...444
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 På 6.10.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev: Fryser hele tiden, å det er ubehagelig. Spesielt på jobb. Jeg har ikke en stillesittende jobb, står og går hele dagen. Har ca. 8000- 10 000 skritt bare på jobb. Allikevel så fryser jeg. Går med ull under arbeidstøyet, og gjerne fleece over igjen om jeg ikke jobber med pasienter, da kan jeg ikke ha på tykk fleece. Tok det opp hos legen sist. Stoffskifte s- fritt T4 lå på 13,9 og s- tsh lå på 0,98. Så stoffskifte skal være fint. Var også innenfor på jern. Er det andre ting som burde sjekkes? Jeg ba egentlig om å få sjekket verdier på vitaminer også, men det ble ikke gjort. Men vet ikke om det har noe å si på om jeg fryser. Har gått ned i vekt, 14 kilo. Men jeg har normal bmi, så ikke gått ned for mye. Var også en frysepinn før vekttap, men mye verre nå. Det er faktisk vondt å fryse sånn hele tiden! Tips, triks eller råd? Drikker te hele dagen for å få varmen. Anonymkode: a241f...4ab Sjekk stoffskiftet flere ganger, det kan svinge. Sjekk også FT3. Anonymkode: 99256...d00
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Takk for flere svar 😊 Jeg har trent jevnt både litt vekter og kondisjon. Men har måtte ha et opphold nå siden sommeren pga. en skade. Men det var like ille selv når jeg trente. Kan jeg bare be legen ta enda en prøve, føler jeg maser 🙈 Anonymkode: a241f...4ab
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har gått ned 50 kilo i løpet av et par år, og tro meg, jeg har aldri før fryst som jeg gjør nå. Anonymkode: 21ed5...390
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå